  • 1. Data: 2002-05-31 13:34:20
    Temat: Spadek z USA???
    Od: <c...@p...onet.pl>

    Hej

    Moja zona ma otrzymac spadek z USA (od osoby niespokrewnionej). Sprawy
    podatkowe w Stanach wygladaja tak, ze polowa majatku zostala przekazana na cele
    charytatywne wiec, w rozumieniu am. prawa, spadek jest zwolniony z podatku. Tak
    wiec jak rozumiem z amerykanskim fiskusem sprawa bedzie zalatwiona. Czy nasi
    zlodzieje beda chcieli wyciagac po to lape? Domyslam sie, ze tak ale moze sa
    jakies sposoby unikniecia placenia haraczu?

    Dzieki za wszelkie info

    Michal

  • 2. Data: 2002-06-01 18:37:15
    Temat: Re: Spadek z USA???
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    sa
    > jakies sposoby unikniecia placenia haraczu?

    Według przepisów przedmiotem opodatkowania jest:
    nabycie własności rzeczy znajdujących się za granicą lub praw majątkowych
    wykonywanych za granicą, jeżeli w chwili otwarcia spadku lub zawarcia umowy
    darowizny nabywca był obywatelem polskim lub miał miejsce stałego pobytu w
    Polsce.
    Nie wiem czy mamy z USA jakąś umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania w
    zakresie spadków. Jeżeli tak to może jest szansa że zwolnienie z podatku
    zaliczą i u nas.
    I nie wiem jak traktują takie sprawy w US. Jak nikt nie odpisze więcej to
    musisz iść do US i się dokładnie dowiedzieć.

    pozdrawiam
    WS