  • 1. Data: 2002-05-31 15:11:57
    Temat: Jednoosobowa DG - czy musze osobiscie podpisywac faktury ?
    Od: "Zenon Koterski" <z...@k...net.pl>

    Ponawiam pytanie.
    Czy prowadzac jednoosobowa dzialalnosc musze osobiscie
    podpisywac faktury czy moze to zrobic ktos za mnie ?

  • 2. Data: 2002-06-01 18:28:45
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Zenon Koterski <z...@k...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad83ok$gg9$...@n...tpi.pl...
    > Ponawiam pytanie.
    > Czy prowadzac jednoosobowa dzialalnosc musze osobiscie
    > podpisywac faktury czy moze to zrobic ktos za mnie ?

    Jak masz zatrudnionych pracowników to oczywiście oni mogą.
    A jak nie masz to może pełnomocnik wpisany do Zasiadczenia o wpisie do ewid.
    DG.
    Ale nie za często, tzn. może nie więcej jak 20%. Może się ktoś przyczepić że
    jest to osoba współpracująca i należy się od niej składka ZUS.

    WS

  • 3. Data: 2002-06-01 20:06:07
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Sat, 1 Jun 2002 20:28:45 +0200, "Wojciech Suszycki (Brick B.)"
    <s...@i...pl> piszesz:

    >Jak masz zatrudnionych pracowników to oczywiście oni mogą.
    >A jak nie masz to może pełnomocnik wpisany do Zasiadczenia o wpisie do ewid.
    >DG.

    Z jakich przepisow to wynika?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 4. Data: 2002-06-02 17:26:31
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...onet.pl...
    > Sat, 1 Jun 2002 20:28:45 +0200, "Wojciech Suszycki (Brick B.)"
    > <s...@i...pl> piszesz:

    > Z jakich przepisow to wynika?
    >

    > Pozdrowienia,
    >
    > Andrzej Popowski

    A nie wiem :))
    Kiedyś szukałem ale w przepisach podatkowych nie ma zbyt wiele na ten temat.
    Ogólnie było że podatnik może upowaznić kogoś do wyst. i odbierania faktur.
    A że pełnomocnik może nie jest wprost powiedziane. Więc powinno sie wystawić
    pełnomocnictwo dla niego i mieć je w papierach.
    Jak w US mi sprawdzali papiery - nie czepiali się że to pełnomocnik.

    WS

  • 5. Data: 2002-06-02 19:37:53
    Od: "Zenon Koterski" <z...@k...net.pl>

    Nie mam pracownikow, dzialalnosc jest jednoosobowa.

    A jesli napisze upowaznienie to czy np. muj wujek albo moja dziewczyna moga
    podpisywac faktury na kupione towary (chodzi tylko o kupione).

    A jesli tak, to czy od takiego upowaznienia musze oplacic jakas oplate
    skarbowa ?

  • 6. Data: 2002-06-02 22:31:40
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Sun, 2 Jun 2002 19:26:31 +0200, "Wojciech Suszycki (Brick B.)"
    <s...@i...pl> piszesz:

> [...]
    >pełnomocnictwo dla niego i mieć je w papierach.
    >Jak w US mi sprawdzali papiery - nie czepiali się że to pełnomocnik.

    No to uspokoiles mnie. Myslalem ze znowu zmienily sie jakies przepisy,
    a tymczasem najwyrazniej jest jak bylo.

    Tych uprawnionych pracownikow, pelnomocnikow i wpisy do ewidencji sam
    wymysliles? :-(

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 7. Data: 2002-06-03 10:20:45
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 2 Jun 2002 21:37:53 +0200, w <adds37$mmc$1@news.tpi.pl>, "Zenon
    Koterski" <z...@k...net.pl> napisał(-a):

    > A jesli napisze upowaznienie to czy np. muj wujek albo moja dziewczyna moga
    > podpisywac faktury na kupione towary (chodzi tylko o kupione).

    Oczywiście.

    > A jesli tak, to czy od takiego upowaznienia musze oplacic jakas oplate
    > skarbowa ?

    Nie. Wystarczy wpis do DG, pisemne upoważnienie, a pewnie nawet ustne
    wystarczy.

  • 8. Data: 2002-06-03 10:24:35
    Od: "MSW" <m...@w...pl>

    <ciach>

    > Oczywiście.

    A czy na pewno nie ma to jakiś skutków prawnych? (może trzeba upoważnienie
    potwierdzić notarialnie?)

    > Nie. Wystarczy wpis do DG, pisemne upoważnienie, a pewnie nawet ustne
    > wystarczy.

    Jaki wpis do DG?

    msw