  • 11. Data: 2005-06-20 19:31:40
    Temat: Re: Spółka cywilna
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    > Powoli dojdziemy do tego, że nie ma udziałów,
    > tylko wniesione wartości, prawda?

    prawda, jednak nazywane w niektórych opracowaniach "udziałami" kapitałowymi
    ;-)

  • 12. Data: 2005-06-20 20:50:13
    Od: "Bati" <b...@p...onet.pl>

    No i nie odpowiedzieliście, co stanie się z tą umowa najmu jak rozwiążą
    spółke (to jedyny wartościowy składnik) i jak ja zachowac dla jednego ze
    wspólników?

  • 13. Data: 2005-06-21 11:59:53
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bati" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > No i nie odpowiedzieliście, co stanie się z tą umowa najmu jak rozwiążą
    > spółke (to jedyny wartościowy składnik) i jak ja zachowac dla jednego ze
    > wspólników?

    Czytaj odpowiedzi
    Nie da sie tego zachować - następuję de facto rozwiązanie spółki i
    podpisanie umowy najmu z jej wspólnikiem (dwie odrębne czynności prawne z
    dwoma różnymi podmiotami)

  • 14. Data: 2005-06-21 13:09:32
    Od: "Bati" <b...@p...onet.pl>

    No czytam i nikt nie podrzucił spoosbu, a tera znie bardzo rozumiem czy jak
    rozwiąże umowe spółki cywilnej to umowa najmu obowiązuje nadal między
    współnikami czy też rozwiązane umowy s.c. powoduje wypowiedzenie umowy najmu
    ?

  • 15. Data: 2005-06-21 21:15:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jun 2005, Bati wrote:

    >+ No i nie odpowiedzieliście, co stanie się z tą umowa najmu jak rozwiążą
    >+ spółke (to jedyny wartościowy składnik) i jak ja zachowac dla jednego ze
    >+ wspólników?

    IMHO - nie da się "zachować". Wynajmujący musi wyrazić zgodę na
    cesję.
    Przecież on na tym traci: w tej chwili ma dwu gwarantów zapłaty,
    jak zobowiązanie "zejdzie ze spółki" (czyli odpowiedzialności
    obu wspólników) to straci jednego gwaranta.
    No i prawo cywilne go chroni - słusznie zresztą (IMO).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-06-23 21:34:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jun 2005, Bati wrote:

    >+ No czytam i nikt nie podrzucił spoosbu,

    ...IMO nie ma...

    >+ a tera znie bardzo rozumiem czy jak
    >+ rozwiąże umowe spółki cywilnej to umowa najmu obowiązuje nadal między
    >+ współnikami czy też rozwiązane umowy s.c. powoduje wypowiedzenie umowy
    >+ najmu ?

    Zastanów się moment.
    Umowa została zawarta *w ramach S.C.* - jako "w celu gospodarczym".
    Załóżmy że nie zostałaby wypowiedziana - pomijając wszelkie wątpliwości
    z prawa cywilnego o czym pisałem w sąsiednim poście.
    Mam pytanie: chcesz udowodnić że owa umowa *nie* była "w celu
    gospodarczym" (poprzednio) czy *jest* "w celu gospodarczym"
    wykorzystywana przez obu wspólników (teraz) - kiedy spółkę
    wyrejestrowali i twierdzą iż DG w formie S.C. nie prowadzą ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)