    From: marcin <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Spółka ze Stanów przyjmująca płatności z Polski
    Date: Sun, 30 Nov 2008 01:50:24 +0100

    Tytułem wstępu: istnieje spółka zarejestrowana w Stanach, ma prawa do
    pewnej technologii i ominąć jej nie mogę. Znalazłem w Polsce klientów na
    usługi oparte na tej technologii. Niestety na licencję mnie nie stać,
    w grę wchodzi tylko podwykonawstwo a najlepiej zatrudnienie przez tę
    spółkę. Muszę tej spółce zaproponować konkretne warunki a nie bardzo
    wiem na czym stoję.

    Jak najlepiej i najtaniej to zrobić tak by przyjmować płatności z Polski
    i tutejsze koszty pokryć?

    Czy możliwe i legalne będzie BEZ zakładania spółki zależnej w Polsce
    założenie przrachunku bankowego w Polsce i przyjmowanie płatności a
    następnie transfer do USA (pomiędzy różnymi rachunkami tej spółki) bez
    podpadania pod polskie przepisy podatkowe? Ten polski rachunek musiałby
    być o ile rozumiem takim przedłużeniem ich działalności w Stanach.
    --- jeśli odpowiedź na A jest negatywna to jak najłatwiej zrobić tak, by
    łatwo przyjmować przelewy z Polski, móc nimi rozporządzać w Polsce (będą
    koszty wykonania), by spółka ta mogła mi wypłacić pensję.

    Na założenie filii na pewno nie namówię ich, bo na obecnym etapie nie
    opłaca się. Zaoszczędzić na kosztach także bym chciał, bo więcej
    zostanie i więcej wytarguję dla siebie.

    Będę wdzięczny za poradę.
    --
    pzdr