  • 11. Data: 2008-12-01 11:17:35
    Temat: Re: Spółka ze Stanów przyjmująca płatności z Polski
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2008, marcin wrote:

    > Pracownik w takim znaczeniu, że NIE partner w interesach jakim jest
    > licencjobiorca. Oczywiste, że nie zastosowałem polskiego znaczenia słowa
    > "pracownik" z KP.
    >
    > Kurna, odczepcie się od pracownika.

    Się odczepiam :)
    Ale w takim razie tak po cichu napisz nam, w jakiej roli miałbyś
    występować Ty. Dla czystej ciekawości i "procesu zrozumienia".

    > Czy teraz spółka z USA może przyjmować płatności na polski rachunek
    > bankowy?

    Pewnie może, jako nierezydent.
    Ale "nieznamsię", nie wiem jakie to pociąga za sobą komplikacje.

    > Zwracam uwagę, że nie chodzi o pozyskanie klienta zaś o wykonanie usługi.

    Zwracam uwagę, że wyciąłeś drugą cześć opisu - czyli o umowie ramowej :)

    > Gdyby im dał tego klienta nawet gratis to go nie wezmą bo wszystkiego zdalnie
    > nie wykonają.

    Doceniam.
    Za to tak na wszelki wypadek tę część ajencyjną bym rozpatrzył na
    wypadek, jakby znalazł się "inny szybki" który zechciałby im świadczyć
    taką samą usługę z jakiegoś powodu przebijając Twoją ofertę.
    Wolno mu, wolny rynek.
    Tylko dlaczego zaraz z "twoimi klientami"? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-12-01 11:53:26
    Od: marcin <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Ale w takim razie tak po cichu napisz nam, w jakiej roli miałbyś
    > występować Ty. Dla czystej ciekawości i "procesu zrozumienia".

    Chodzi o to, że:
    - licencji nie udzielą mi na krótki czas, niskie kwoty. Musiałoby to być
    "głębsze" wejście w rynek.
    - ja wystąpiłbym jako podwykonawca, obojętnie czy pracownik czy
    przedsiębiorca;
    - jeśli nie ma licencji to ich (tej hamerykańskiej spółki) obecność
    konieczna;
    - pewną małą część zleceń oni by wykonywali samodzielnie i nawet nie
    będę miał możliwości wykonania tego (know-how wypracowane latami,
    oprogramowanie tworzone od kilkunastu lat przez sztab ludzi) jeśli nie
    udostępnią mi przedmiotu licencji (a nie udostępnią bez licencji, patrz
    wyżej)
    - ja wykonałbym ok. 80% każdego ze zleceń, z czego część wymaga
    osobistej obecności u klientów (zapoznanie się ze sprzętem, itp.) a
    reszta to "praca komputerowa" przy projekcie.
    - na polski rachunek spływałyby płatności za wykonywane zlecenia;
    - z polskiego rachunku regulowane by były "polskie" koszty
    - z polskiego rachunku wypłacany by była moja dola

    Jestem gotów współpracować jak przedsiębiorca (dg, płacić ZUS i
    dochodowy od SWOJEGO wynagrodzenia), ale transferów pieniędzy przez
    ocean wolałbym uniknąć, bo za drogo wychodzą. Właśnie o te cholerne 5%
    kosztów operacji finansowych chodzi, bo moja dola zmaleje o połowę i
    całość raczej przestanie być opłacalna.

    Czego się obawiam:
    - żeby działalność tej spółki z USA nie była uznana za działalność
    gospodarczą w Polsce
    - żeby działalność (cała umowa) tej spółki z USA była uznana za moją
    działalność (VAT, itp)

    > Pewnie może, jako nierezydent.

    Co się z tym wiąże? Bardzo proszę byś rozwinął lub rzucił jakimiś
    linkami nawet jeśli informacji nie jesteś pewny. Niestety nie mam punktu
    zaczepienia by samodzielnie szukać.

    > Ale "nieznamsię", nie wiem jakie to pociąga za sobą komplikacje.

    Znalazłem jeden podmiot z USA bez żadnego przedstawicielstwa, który
    otwarcie posługuje się polskim rachunkiem. No i właśnie to mi podsunęło
    pomysł z tym polskim rachunkiem bankowym.

    > Za to tak na wszelki wypadek tę część ajencyjną bym rozpatrzył na
    > wypadek, jakby znalazł się "inny szybki" który zechciałby im świadczyć
    > taką samą usługę z jakiegoś powodu przebijając Twoją ofertę.

    Trafna uwaga. Dzięki.

    pzdr
    M.

  • 13. Data: 2008-12-01 11:53:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    marcin wrote:
    > Żeby być ścisłym to takie zerowe te koszty to z pewnością nie są. Tylko
    > pośrednik w transakcjach karcianych zgarnie do ok. 3%.

    Przecież to zapewne będą transakcje MOTO (bez fizycznej obecności
    karty). W związku z tym mogą sobie nająć miejscowego akceptanta i nie
    płacić zbójeckiej prowizji w Polsce.

    Piotrek

  • 14. Data: 2008-12-01 12:00:23
    Od: marcin <m...@g...com>

    Piotrek pisze:

    > Przecież to zapewne będą transakcje MOTO (bez fizycznej obecności
    > karty). W związku z tym mogą sobie nająć miejscowego akceptanta i nie
    > płacić zbójeckiej prowizji w Polsce.

    Troszkę mnie zaskoczyłeś, dzięki za informację. Pogrzebię.

    M.

  • 15. Data: 2008-12-01 12:04:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    marcin wrote:

    > Troszkę mnie zaskoczyłeś, dzięki za informację. Pogrzebię.

    Chyba jeden z tańszych --> http://www.authorize.net/

    Niestety wysokość prowizji jest tajemnicą handlową i jest uzgadniana
    indywidualnie. Tak więc więcej nie pomogę.

    Piotrek

  • 16. Data: 2008-12-01 18:51:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2008, marcin wrote:

    > Czego się obawiam:
    > - żeby działalność tej spółki z USA nie była uznana za działalność
    > gospodarczą w Polsce

    Się nie wtykam.
    Do przemyślenia jest, czy to "oni" jako podatnik VAT realizują
    eksport usługi do Polski, czy raczej ich klient (docelowy, nie
    piszę o Tobie) jako podatnik VAT realizuje import.
    Bo ktoś ten VAT musi wykazać.

    > - żeby działalność (cała umowa) tej spółki z USA była uznana za moją
    > działalność (VAT, itp)

    Sądząc z opisu wg umowy - nie.
    Oczywiście idzie o ich sprzedaż, nie Twoje wpływy.

    > Co się z tym wiąże?

    Jakieś ograniczenia :]
    Zajrzyj na strony z informacjami o zakładaniu kont dla DG - na początek
    mogą być strony banków :), są oddzielne procedury dla nierezydentów.
    Nie wiem czy nie wymaga to jakiejś rejestracji w NBP albo podobnej
    instytucji.

    pzdr, Gotfryd