eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSposób wykupu mieszkania lokatorskiego. Jak najkorzystniej ? › Sposób wykupu mieszkania lokatorskiego. Jak najkorzystniej ?
    From: sawic <s...@w...to.gmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sposób wykupu mieszkania lokatorskiego. Jak najkorzystniej ?
    Date: Tue, 15 May 2007 18:27:37 +0200

    Witam.

    Jak wiadomo, od końca maja najprawdopodobniej za "czapkę drobnych"
    będzie można przekształcić lokatorskie mieszkania w spółdzielni w
    odrębną własność.

    Moja babcia posiada mieszkanie lokatorskie, tzn. jest "głównym
    lokatorem" czy jak się to nazywa. Ja jestem wspólnie z nią zameldowany,
    już ponad 3 lata. Docelowo mieszkanie ma się stać moją własnością, i
    zastanawiam się co będzie korzystniejsze:

    - jak babcia wykupi mieszkanie, a później da mi je w formie darowizny,
    - przepiszemy mnie na głównego lokatora, a później ja sam je wykupię.

    Druga opcja wydaje mi się być rozsądniejsza ze względu na brak opłat
    notarialnych od darowizny, ale nie wiem czy aby się tak bezproblemowo da
    zrobić.

    Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak będzie korzystniej ?

    Pozdraiwam