  • 1. Data: 2004-04-05 11:17:52
    Temat: Re: Sprowadzanie softu z zagranicy
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Papa wrote:

    > Chcę kupić na niemieckim ebayu oprogramowanie, jest tam około 2 razy
    > tańsze niż na Allegro. Ile by kosztowało "ulegalnienie" - cło i VAT, gdyby
    > prrogram kosztował 100E? Czy jeśli bym zawarł umowę ze sprzedającym, albo
    > dostał niemiecką F.VAT, czy już wtedy ten program mógłbym używać legalnie
    > w Polsce?
    >
    > Pozdrawiam

    Poczekaj miesiac... bedziekosztowalo 2 razy taniej niz na allegro

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-06 05:58:17
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Papa" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztował 100E? Czy jeśli bym zawarł umowę ze sprzedającym, albo dostał
    > niemiecką F.VAT, czy już wtedy ten program mógłbym używać legalnie w

    I z tym jest problem - przynajmniej w warszawskich urzędach.
    Trenowałem taką sytuację (wprawdzie dość pobieżnie) ok. 3 tygodnie temu - i
    nie uzyskałem żadnej konkretnej odpowiedzi.

    Oczywiście sytuacje przy takich programach są dwie:
    1. BOX: program+pudełko+instrukcja+inne - można to puścić przez agencję
    celną, ale będą chcieli oclić instrukcję+nośnik :-)
    2. program do ściągnięcia bezpośrednio z internetu - numer seryjny emailem -
    a jak to oclić??? :-))))

    Na chwilę obecną zamówiony program został bezpośrednio przysłany z 'zachodu'
    na osobę fizyczną i przekazany do użytkowania do firmy - mamy oświadczenie +
    'rechnung' zaksięgowany w WNIP,
    a do urzędu skarbowego poszedł wniosek o pisemną interpretację.
    Na razie czekam.

    Pozdrawiam i proszę o informację, jak uda Ci się może coś ustalić.

    Łukasz

  • 4. Data: 2004-04-06 07:10:20
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Łukasz Kaliński wrote:

    > Oczywiście sytuacje przy takich programach są dwie:
    > 1. BOX: program+pudełko+instrukcja+inne - można to puścić przez agencję
    > celną, ale będą chcieli oclić instrukcję+nośnik :-)

    Kilka lat temu jak cos importowalem to mialem fakture porozbijana
    na nosniki, ksiazki etc. i to co podlegalo cleniu to bylo wartosci
    minimalnej a to co zwolnione od cla robilo reszte wartosci.
    Ale nie zawsze moga Ci chciec tak zafakturzyc.

    > 2. program do ściągnięcia bezpośrednio z internetu - numer seryjny emailem
    > - a jak to oclić??? :-))))

    Warto wbijac w koszta? Oszczedznosc niewielka a potem ci sie jakis
    urzedasz zacznie czepiac. Zadko kiedy seriale slane mailem kosztuja
    setki dolarow, wiec ja bym sobie moze darowal?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin