  • 11. Data: 2006-01-31 22:10:52
    Temat: Re: Sprzedaż auta przed upływem 6 miesięcy
    Od: "Heartshade" <gg:2021443@gg.pl>

    Użytkownik "auto.ok" <

    > Tak.

    Zatem!
    Sytuacja czysto hipotetyczna.
    Zakup Auta za 100 Euro (według US auto ma wartość 20.000 zł)
    Koszta dodatkowe (rejestracja itp.) 1700 zł.
    Koszta razem 400 zł (100Euro) + 1700 zł = 2100 zł
    Sprzedaję za 2500 zł, według papierów i rachunków zarobiłem 400 zł.

    Dlaczego Panią w US do guzik obchodzi, bo ona według swoich tabelek (wartość
    rynkowa) ma
    napisane że auto warte jest 20.000 zł i od takiej kwoty chce mi naliczyć
    podatek (nie od wzbogacenia,
    ale dochodowy) ???

    Ciekawi mnie również fakt - jak wygląda sprawa z weryfikalnością przez US
    nie wpisanych dochodów z
    tego tytułu. Czy jest to często sprawdzane czy też nie?
    Co grozi za to, że się nie wpisało w rozliczenie roczne tak uzyskanego
    dochodu (400 zł) ?

    Pozdr.

  • 12. Data: 2006-01-31 23:18:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2006, it was written:

    > Masz auto wedlug wartosci rynkowej = 50.000 zl
    > TY kupiles auto (uszkodzone, okazyjnie) powiedzmy za 2000 zl,
    > kosztow rejestracji doszlo Ci powiedzmy 1500 zl.
    > To samochod Cie kosztowal 3500 zl - prawda?
    > I jezeli go sprzedaz przed okresem pol roku za powiedzmy 4000 zl.
    > To wedlug przepisow nie zarobiles 500 zl (4000-3500), a
    > zarobiles 46500 (wartosc rynkowa : 50.000 - 3500 koszta zakupu = 46500) !
    > I nie ma tutaj znaczenia stan auta, jego pochodzenie (np. ze kupiles od
    > znajomego, rodziny),ani to
    > komu i w jakim stanie sprzedajesz (j/w).

    Prawdopodobnie wrzucasz do jednego worka DWA RÓŻNE podatki.
    W twoim przykładzie trzeba zapłacić:
    - podatek dochodowy od kwoty 3500zł
    - PCC od kwoty 50 000 zł.
    Pasuje?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-01-31 23:18:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jan 2006, Jacek wrote:

    > Jaka jest różnica, jeżeli sprzedaż następuje po 6 miesiącach od ostatniego dnia
    > miesiąca nabycia ?

    Nie wchodzi w rachubę podatek dochodowy, tylko sam PCC
    Ten "wg wartości rynkowej" (i bez uwzgldniania kosztów).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2006-02-01 07:28:12
    Od: "Jacek" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Nie wchodzi w rachubę podatek dochodowy, tylko sam PCC
    > Ten "wg wartości rynkowej" (i bez uwzgldniania kosztów).

    Jaka jest podstawa wyliczania kwoty PCC ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 15. Data: 2006-02-01 09:47:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, Jacek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Jaka jest podstawa wyliczania kwoty PCC ?

    Hm... no napisałem :) Czy pytasz o podstawę prawną ? No to
    ustawa o PCC...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-02-01 14:11:46
    Od: "Jacek" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Hm... no napisałem :) Czy pytasz o podstawę prawną ? No to
    > ustawa o PCC...

    Przepraszam za nieścisle pytania, ale jestem zielony w tematach podatków.
    Jeżeli dobrze zrozumiałem to po 6 miesiącach i tak trzeba zapłacić podatek od
    różnicy pomiedzy ceną sprzedaży a ceną zakupu.
    Najlepiej pojąłbym aby wyjaśnić na przykładzie.

    Kupuję auto za 1o tys.

    1. Sprzedaję auto za 12 tys. przed upływem 6 miesięcy.
    2. Sprzedaję auto za 12 tys. po upływie 6 miesięcy.

    Ile powinienem zapłacić podatku w przypadku nr 1 a ile w przypadku nr 2 ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 17. Data: 2006-02-01 14:19:34
    Od: "YELLOW" <h...@w...pl>

    Użytkownik "auto.ok"

  • 18. Data: 2006-02-01 21:13:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, Jacek wrote:

    > Przepraszam za nieścisle pytania, ale jestem zielony w tematach podatków.
    > Jeżeli dobrze zrozumiałem to po 6 miesiącach i tak trzeba zapłacić podatek od
    > różnicy pomiedzy ceną sprzedaży a ceną zakupu.

    Tak. To jest *jeden* podatek - podatek dochodowy.
    Taki sam, jak płacony z dochodów z umów osobistych, z działalności
    gospodarczej...
    Niezależnie niemal zawsze jak nie płaci się VATu to przy sprzedaży
    płaci się PCC - to jest *osobny* podatek.

    > Najlepiej pojąłbym aby wyjaśnić na przykładzie.
    >
    > Kupuję auto za 1o tys.

    Do ceny można doliczyć koszty uboczne, czyli koszty "papierkologii",
    koszty dojadu (jeśli trzeba było po to auto pojechać a bilet
    się zachowało itp).

    > 1. Sprzedaję auto za 12 tys. przed upływem 6 miesięcy.

    Nie napisałeś najważniejszej rzeczy: jaka jest "wartość
    rynkowa" tego auta.
    Przyjmijmy, iż US ma podstawy żeby uznać że auto jest
    warte 15000 zł. Oczywiście nie ma zakazu żeby sprzedać
    za 12000, ale tą wartość też trzeba przyjąć.

    Dochodowy od kwoty 12-10 kzł, czyli 19% zaliczki od 2000 zł
    to wychodzi 380 zl.

    Do tego PCC od 15 kzł, *zdaje się* że 2% - czyli dodatkowo
    60 zł PCC. To jest INNY podatek. I jak widzisz INACZEJ
    liczony, nie ma nic wspólnego z tym za ile się sprzeda!

    > 2. Sprzedaję auto za 12 tys. po upływie 6 miesięcy.

    Tylko 60 zł PCC.
    Uwaga: nie daję głowy czy stawka to 2% !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2006-02-01 21:54:41
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    > Prawdopodobnie wrzucasz do jednego worka DWA RÓŻNE podatki.
    > W twoim przykładzie trzeba zapłacić:
    > - podatek dochodowy od kwoty 3500zł
    > - PCC od kwoty 50 000 zł.
    > Pasuje?

    Tak wlasnie jest, zgadzam sie z w/w. Ponadto US tez tak podchodzi do sprawy
    jurek

  • 20. Data: 2006-02-01 21:56:06
    Od: "Jacek" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Tylko 60 zł PCC.
    > Uwaga: nie daję głowy czy stawka to 2% !

    Teraz chyba rozumiem. Chodzi o ten 2% podatek. Najczęściej w umowie jest
    zaznaczone, że płaci go nabywca - czy ja również powinienem? Czy tylko jedna ze
    stron.

    Pozdrawiam
    Jacek

    ps. dzięki za cierpliwość:)