  • 21. Data: 2006-02-01 21:59:54
    Temat: Re: Sprzedaż auta przed upływem 6 miesięcy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@g...pl> napisal(a):

    > Tak wlasnie jest, zgadzam sie z w/w. Ponadto US tez tak podchodzi do sprawy

    DO czasu aż nie uzna, że zadeklarowany przychód jest niższy od rzeczywistego.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 22. Data: 2006-02-01 22:05:25
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    > Do ceny można doliczyć koszty uboczne, czyli koszty "papierkologii",
    > koszty dojadu (jeśli trzeba było po to auto pojechać a bilet
    > się zachowało itp).

    > Nie napisałeś najważniejszej rzeczy: jaka jest "wartość
    > rynkowa" tego auta.

    Wartosc rynkowa jest istotna tylko dla PCC, ale zazwyczaj PCC oplaca
    kupujacy, bo bez kwitka o oplaceniu nie zarejestruje auta. Nalezy jednak
    wspomniec, ze jest to podatek solidarny, czyli inaczej mowiac w razie nie
    zaplacenia US moze sciagnac ten podatek (z naleznymi odsetkami i innymi
    kosztami) zarowno z jednej jak i drugiej strony umowy.

    > Przyjmijmy, iż US ma podstawy żeby uznać że auto jest
    > warte 15000 zł. Oczywiście nie ma zakazu żeby sprzedać
    > za 12000, ale tą wartość też trzeba przyjąć.
    >
    > Dochodowy od kwoty 12-10 kzł, czyli 19% zaliczki od 2000 zł
    > to wychodzi 380 zl.
    >
    > Do tego PCC od 15 kzł, *zdaje się* że 2% - czyli dodatkowo
    > 60 zł PCC. To jest INNY podatek. I jak widzisz INACZEJ
    > liczony, nie ma nic wspólnego z tym za ile się sprzeda!

    > Tylko 60 zł PCC.
    > Uwaga: nie daję głowy czy stawka to 2% !

    Tak, zazwyczaj 2%, gdy jedna strona jest zwolniona, to 1%, gdy obie, to 0%.
    Natomiast do 1000 nie placi sie.
    Jurek

  • 23. Data: 2006-02-01 22:11:10
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości:

    > DO czasu aż nie uzna, że zadeklarowany przychód jest niższy od
    > rzeczywistego.
    > --
    Nie uzna, brak podstawy prawnej.
    Istnieje jednak ryzyko, ze osoba ktora kupi auto i pojdzie do swojego US
    zlozyc PCC-1,a urzednik zakwestionuje wartosc i podniesie np. o 10000, a
    kupujacy zlozy swoj podpis na druku, to jest rownoznaczne z przyznaniem sie
    do zanizenia wartosci. W takim przypadku moze bu bee.
    Jurek

  • 24. Data: 2006-02-01 22:16:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, auto.ok wrote:

> [...]
    > kupujacy zlozy swoj podpis na druku, to jest rownoznaczne z przyznaniem sie

    No czekaj, jak podpisze na PCC że *wartość rynkowa* wynosi +10 kzł
    to nic strasznego. Byleby nie dał się wpuścić że *zapłacił* więcej
    niż zapłacił.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 25. Data: 2006-02-01 22:25:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@g...pl> napisal(a):
    > Nie uzna, brak podstawy prawnej.

    Można wszcząć postępowanie podatkowe i jeśli w jego toku znajdą
    się dowody na to, że dochód został zaniżony, to można nie tylko
    dopłacić podatek, ale wręcz beknąć z KKS. Także nie mów, że nie
    ma podstawy prawnej. Znam co najmniej jeden taki przypadek.
    --
    Samotnik

  • 26. Data: 2006-02-01 22:42:05
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

> [...]
    > dopłacić podatek, ale wręcz beknąć z KKS. Także nie mów, że nie
    > ma podstawy prawnej. Znam co najmniej jeden taki przypadek.

    OK. Gotfryd i Samotnik macie racje.
    Ale w przypadku zlozenia falszywego, czyli nie zgodnego ze stanem faktycznym
    PCC-1.
    Wtedy to i KKS. Jednak jesli strony pojda w zaparte, to prawdopodobnie
    rozejdzie sie po kosciach.
    Jurek

  • 27. Data: 2006-02-02 13:54:44
    Od: "Jacek" <n...@p...fm>

    Jeżeli sprzedam auto po 6 miesiącach od zakupu i kwota będzie wyższa od tej za
    jaką kupiłem to już nie płacę podatku dochodowego?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 28. Data: 2006-02-02 16:46:50
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...nie...

    > ...nie całkiem. Samemu trzeba naliczyć!
    > I nie jest to DG, ale osobna forma uzyskiwania przychodu, nie
    > wymagająca rejestracji (a tylko złożenia PIT).

    Dzieki, sam sie zastanawialem jak to jest dokladnie i teraz juz wiem.
    Pozdraiwam!
    rajusan

  • 29. Data: 2006-02-07 07:40:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Feb 2006, Jacek wrote:

    > Jeżeli sprzedam auto po 6 miesiącach od zakupu i kwota będzie wyższa od tej za
    > jaką kupiłem to już nie płacę podatku dochodowego?

    Nie zamieniłeś kolejności ??
    Jak się ZARABIA to się płaci dochodowy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 30. Data: 2006-02-07 15:54:30
    Od: "Jacek" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Nie zamieniłeś kolejności ??
    > Jak się ZARABIA to się płaci dochodowy...

    Ale po 6 miesiącah przy autach również ?

    Pozdrawiam
    Jacek