  • 1. Data: 2012-04-07 11:05:53
    Temat: Sprzedaż auta z radiem CB a kasia fiskalna
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Prowadzę DG i nie mam kasy fiskalnej i mieć nie chcę.
    Mam w ŚT auto a w aucie jest radio CB. Auto chcę sprzedać.
    Czy przy sprzedaży tego auta wraz radiem osobie fiz. nie podpadnę pod kasę?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-04-07 11:23:58
    Temat: Re: Sprzedaż auta z radiem CB a kasia fiskalna
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:

    > Prowadzę DG i nie mam kasy fiskalnej i mieć nie chcę.
    > Mam w ŚT auto a w aucie jest radio CB. Auto chcę sprzedać.
    > Czy przy sprzedaży tego auta wraz radiem osobie fiz. nie podpadnę pod
    > kasę? Jacek

    O, to pewnie sprzedajesz też kierownicę i fotel kierowcy
    i olej w silniku i benzynę w baku? Może jeszcze
    akcyza się należy?

  • 3. Data: 2012-04-07 11:32:37
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 07-04-2012 11:05, Jacek pisze:
> [...]
    > Mam w ŚT auto a w aucie jest radio CB. Auto chcę sprzedać.
    > Czy przy sprzedaży tego auta wraz radiem osobie fiz. nie podpadnę pod kasę?

    Jak juz cef odpowiedzial - z faktu posiadania CB radia nie podpadniesz,
    ale jezeli sprzedaz bedzie na kwote powyzej 20 / 40 tys. (lub
    odpowiednio mniej, jezeli jakas inna sprzedaz na rzecz osob fizycznych
    juz miales), to kasa Cie nie ominie.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2012-04-07 11:38:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    elephanto wrote:

    > z faktu posiadania CB radia nie
    > podpadniesz, ale jezeli sprzedaz bedzie na kwote powyzej 20 / 40 tys.
    > (lub odpowiednio mniej, jezeli jakas inna sprzedaz na rzecz osob
    > fizycznych juz miales), to kasa Cie nie ominie.

    A nie ma przypadkiem jakiegoś wyłączenia przy zbyciu środka trwałego?
    (tak jak np niezaliczenie do limitu proporcji zwolniona/opodatkowana
    przy sprzedaży środków trwałych)

  • 5. Data: 2012-04-07 11:52:00
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 07-04-2012 11:38, cef pisze:

    > A nie ma przypadkiem jakiegoś wyłączenia przy zbyciu środka trwałego?
    > (tak jak np niezaliczenie do limitu proporcji zwolniona/opodatkowana
    > przy sprzedaży środków trwałych)

    O ile w przypadku proporcji, to rzeczywiscie tak jest (pewnie dlatego,
    ze dosc czesto taka sprzedaz jest w ZW, wiec z uwagi na przewaznie
    stosunkowo wysoka wartosc ST, wspolczynnik bylby mocno znieksztalcony),
    o tyle w przypadku kasy fiskalnej o zadnych takich wylaczeniach mi nie
    wiadomo.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-04-09 09:26:32
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Prowadzę DG i nie mam kasy fiskalnej i mieć nie chcę.
    > Mam w ŚT auto a w aucie jest radio CB. Auto chcę sprzedać.
    > Czy przy sprzedaży tego auta wraz radiem osobie fiz. nie podpadnę pod
    > kasę?

    mam podobny problem
    może zrobić darowiznę na kogoś z rodziny i wówczas sprzedać?

    erator/

  • 7. Data: 2012-04-09 14:07:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 09 Apr 2012 09:26:32 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > mam podobny problem
    > może zrobić darowiznę na kogoś z rodziny i wówczas sprzedać?

    A co to zmieni? Dlaczego uważasz, że przy darowiźnie nie trzeba wystawiać
    paragonu?

  • 8. Data: 2012-04-09 15:51:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Apr 2012, jureq wrote:

    > A co to zmieni?

    Nie będzie sprzedaży.
    A nieformalnie, dla okreslenia zdarzeń o których niżej, spotyka
    się pojęcie "czynnosci zrównanych ze sprzedaża", ale one
    nie daja w 100% tożsamych skutków (co do terminów i innych
    restrykcji), mimo że VAT się należy.

    > Dlaczego uważasz, że przy darowiźnie nie trzeba wystawiać
    > paragonu?

    Nie wiem co na to zapytany, ale ja dlatego że tak wynika z ustawy.
    Mi wynika :)

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html
    +++
    Art. 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    [...]
    22) sprzedaży - rozumie się przez to
    odpłatnš dostawę towarów
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    i odpłatne œwiadczenie usług [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    Art. 5.
    1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej
    "podatkiem", podlegajš:
    [...lista...]
    Art. 7.
    1. Przez
    dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    rozumie się przeniesienie prawa do rozporzšdzania towarami jak
    właœciciel, w tym również:
    [...]
    2. Przez
    dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należšcych
    do jego przedsiębiorstwa, w szczególnoœci:
    1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste[...]
    2) wszelkie inne darowizny
    [...]
    Art. 111.
    1. Podatnicy dokonujšcy
    sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    ^^^^^^^^^^
    nieprowadzšcych działalnoœci gospodarczej oraz rolników ryczałtowych
    sš obowišzani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego
    przy zastosowaniu kas rejestrujšcych.
    ---

    I teraz poproszę o objasnienie, z mocy którego przepisu chcesz
    obłożyć obowiazkiem kasowym *dostawę* które nie jest *sprzedaża*
    :)
    (oczywiscie, mogłem przeoczyć jakis przepis głęboko schowany,
    ale jak dotad nikt nie wskazał, a sprawa tak raz na trzy
    lata wraca)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-04-09 16:24:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 09 Apr 2012 15:51:10 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > (oczywiscie, mogłem przeoczyć jakis przepis głęboko schowany,
    > ale jak dotad nikt nie wskazał, a sprawa tak raz na trzy lata wraca)

    To ja przeoczyłem, że kasa dotyczy tylko sprzedaży

  • 10. Data: 2012-04-09 20:41:27
    Od: tomek <t...@b...pl>

> [...]
    > do jego przedsiębiorstwa, w szczególnoœci:
    > 1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste[...]

    Ok, ale w takim razie coś mi tu nie gra - skoro wg art.5 opodatkowaniu
    podlega tylko odpłatna dostawa towarów, to dostawy podpadające pod art.
    7.2 nie powinny być opodatkowane (jako nieodpłatne) - a chyba są?

    Tome