  • 1. Data: 2012-04-06 18:17:39
    Temat: VAT: Co to jest sprzęt telekomunikacyjny? Jak traktować płyty?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    a)
    natychmiastowy obowiązek kasy fiszkalnej generuje dostawa sprzętu
    radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego.

    Co to jest sprzęt telekomunikacyjny?

    b)
    natychmiastowy obowiązek kasy generuje dostawa nagranych, z zapisanymi
    danymi lub zapisanymi pakietami oprogramowania komputerowego, w tym
    również sprzedawanymi łącznie z licencją na użytkowanie: płyt CD, DVD,
    kaset magnetofonowych, taśm magnetycznych (w tym kaset wideo),
    dyskietek, kart pamięci, kartridżów;

    Czy dostawa drukarki, do której producent dołączył płytę ze
    sterownikami, również wpędza mnie w kasę?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2012-04-06 19:46:48
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

> [...]
    > dyskietek, kart pamięci, kartridżów;
    >
    > Czy dostawa drukarki, do której producent dołączył płytę ze
    > sterownikami, również wpędza mnie w kasę?

    W Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26.07.2010 r. w sprawie
    zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas
    rejestrujących masz podane PKWiU.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-04-06 20:28:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.04.2012 19:46, elephanto pisze:
    > W Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26.07.2010 r. w sprawie
    > zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas
    > rejestrujących masz podane PKWiU.

    No ale to mi nie odpowie na te pytania :( Albo nie wiem jak ma
    odpowiedzieć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2012-04-07 09:10:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Apr 2012, elephanto wrote:

    [...]
    > W Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26.07.2010 r. w sprawie zwolnień
    > z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących masz
    > podane PKWiU.

    Zacytuj proszę.
    Link niżej, ale oczywiscie jakas tresc mogła zostać przeoczona.

    Przecież to co zacytował Tristan to własnie tresc z owego
    rozporzadzenia, wklejona 1:1
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,1376,,
    20110101,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-260
    72010-r-w-sprawie.html

    To o czym pisze Tristan *nie* jest okreslone przez PKWiU,
    i mi na pierwszy rzut oka wychodzi iż:
    - minister celowo wyłaczył przypadki dostawy nagranych nosników
    stanowiace *czesc* transakcji
    - zrobił to lista otwarta, przez "w tym również" wymieniajac wprost
    przypadek sprzedaży licencji do której dołaczona jest tresc na nosniku,
    ale listy nie zamknał

    IMO pytanie jest zasadne a odpowiedz jakos tak mało zachęcajaca.
    Nie bez przyczyny sprzedajacy na allegro różne rzeczy załaczaja
    do częsci komputerowych link do aktualnych driverów zamiast
    oryginalnej płytki.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-04-07 09:35:44
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    > No ale to mi nie odpowie na te pytania :( Albo nie wiem jak ma
    > odpowiedzieć.

    Obydwa, nie, ale na pierwsze odpowiedz dostaniesz - PKWiU 26.30

    --
    Adam