  • 11. Data: 2006-06-09 10:12:07
    Temat: Re: Sprzedaz grzecznosciowa czy placic podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jun 2006, Paweł Jurewicz wrote:

    > Dzieki wielkie. Czyli albo komis otworze,

    ...raczej nie "otworzę" a "będę prowadził taką formę sprzedaży".
    BTW: całkiem sporo "komisów"... NIE prowadzi komisu :)

    > albo trzymam sie od tego z daleka.

    Ten PCC tak cię przeraził ? ;)
    IMVHO problemem nie jest sprzedaż "przez własną firmę", tylko
    co najwyżej pytanie czy ten od kogo się KUPIŁO nie prowadzi DG.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2006-06-09 10:22:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale to zależy od formy "opchnięcia" :)
    > Jak ktoś się podszywa pod faktycznego wykonawcę albo odwrotnie (wykonuje
    > "zamiast" tego kto występuje w dokumentach) to i owszem :)

    Tak to zostało ujęte w pierwszym poście. Mowa była o tym że on tylko
    wystawia, a sprzedażą zajmuje się właściciel rzeczy.

    p. m.

  • 13. Data: 2006-06-09 12:01:36
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > IMVHO problemem nie jest sprzedaż "przez własną firmę", tylko
    > co najwyżej pytanie czy ten od kogo się KUPIŁO nie prowadzi DG.

    od komisu nie ma PCC, i tak wywnioskowałam z wcześniejszych wypowiedzi,
    że to PCC tylko ze skupem-sprzedażą zostało powiązane, teraz mam
    wrażenie że i komis o to sie otarł

    ale może źle zrozumiałam;-)

  • 14. Data: 2006-06-09 15:34:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jun 2006, gonia wrote:

    > od komisu nie ma PCC, i tak wywnioskowałam z wcześniejszych wypowiedzi, że to
    > PCC tylko ze skupem-sprzedażą zostało powiązane, teraz mam wrażenie że i
    > komis o to sie otarł

    Nie, miałem zamiar zastrzec że "nie otwieram komisu" oraz "trzymam
    się od tego z daleka" to dwie różne rzeczy :)
    Prowadzenie komisu wiąże się z ewidencjami "komisowymi", prowadzenie
    skupu-sprzedaży wiąże sie z prowadzeniem ewidencji PCC.
    Nieotwieranie komisu nie znaczy że nie da się sprzedać czegoś co
    "ludź" chce uprzednio sprzedać firmie - tyle że zawsze jakichś
    "papierków" przybywa.

    > ale może źle zrozumiałam;-)

    Widać dobrze zaszyfrowałem ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-06-13 13:16:58
    Od: "Paweł" <p...@g...pl>

> [...]
    > Nieotwieranie komisu nie znaczy że nie da się sprzedać czegoś co
    > "ludź" chce uprzednio sprzedać firmie - tyle że zawsze jakichś

    A co myslicie o tego typu rozwiazaniu:

    "Na przedmiot, na który nie masz faktury zakupu, wystawiasz sam sobie dowód
    wewnętrzny, np. że kupiony został za 8.000 zł. Nie możesz oczywiście NIC
    wrzucić w koszta i nie masz również VAT-zakup, ponieważ nie jest to faktura
    VAT-owska. Naturalnie po sprzedaży odprowadzamy wszystkie należne podatki. My
    tak postępujemy z każdym towarem, na który nie posiadamy f.vat - czyli z
    towarem zakupionym od osoby fizycznej nie prowadzącej działalności
    gospodarczej (np. antyk na bazarze za granicą od nieznajomego Araba)"

    Pawel

  • 16. Data: 2006-06-13 14:35:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jun 2006, Paweł wrote:

    > A co myslicie o tego typu rozwiazaniu:
    >
    > "Na przedmiot, na który nie masz faktury zakupu, wystawiasz sam sobie dowód
    > wewnętrzny, np. że kupiony został za 8.000 zł.

    Myślimy że problemem jest zamknięta lista DW na koszty
    w rozporządzeniu KPiR. Zastrzegam ze ten argument był
    podważany na grupie (jako sprzeczny z ustawą), ale przepis
    jest.
    "2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:"
    (i tu lista rzeczy dopuszczalnych)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-06-13 17:14:39
    Od: "Paweł" <p...@g...pl>

> [...]
    > jest.
    > "2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:"

    Przeczytalem. Jak rozumiem intencja ustawodawcy bylo dopuszczenie jak DW
    wylacznie takich przedmiotow, ktorych pochodzenia nie mozna udokumentowac.

    Czyli przedmiot z wystawki w Niemczech lub bazaru w Arabii Saudyjskiej choc
    podpada pod te intencje, ale nie jest wymieniony w wykazie. Czyli nie mozna na
    niego wystawic DW? Dobrze rozumuje?

    Pawel

  • 18. Data: 2006-06-13 20:50:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jun 2006, Paweł wrote:

    > Przeczytalem. Jak rozumiem intencja ustawodawcy bylo dopuszczenie jak DW
    > wylacznie takich przedmiotow, ktorych pochodzenia nie mozna udokumentowac.

    Nie. Było *ograniczenie* w zakresie przedmiotów których pochodzenia
    nie można udokumentować - wyłącznie do pewnych rodzajów "skupu
    od ludności" (ale nie czegokolwiek) itp.

    > Czyli przedmiot z wystawki w Niemczech lub bazaru w Arabii Saudyjskiej choc
    > podpada pod te intencje,

    IMO *nie* podpada.
    Mi się zdaje że intencją było właśnie niedopuszczanie do obrotu
    towarami "z szarej i czarnej strefy".
    Żeby nie było tak dobrze że bierze się towar z przemytu lub kupowany
    "konsumencko" w Niemczech ze stawką 16% VAT (albo gdzie indziej jeszcze
    niższą, jeśli taka jest) albo kradziony i legalnie sprzedaje
    w sklepie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2006-06-14 05:24:12
    Od: j...@o...pl

    sprawa wydaje mi sie prosta i nie bardzo jest potrzeba kombinowania.

    mozliwosc 1.

    na wszelki wypadek podpisujesz ze znaojomym umowe w ktorej zleca sprzedaz dla
    niego tego przedmiotu.
    za wykonana usluge pobierzesz na wszelki wypadek jakies wynagrodzenie np 10 zl

    oglaszajac w allegro poiformujesz ze sprzedajesz dla kogos na jego prosbe i
    podasz konto bankowe sprzedajcego. ( powierniczo)
    ten dokona tez wysylki. nie bedziesz mial wplywow pienieznych z tego tytulu -
    niczego nie musisz w zwiazku z tym rozliczac z US

    wystawisz tylko sprzedajacemu fakture vat na wykonana usluge sprzedazy z
    ktorej normalnie odprowadzicz vat.

    sprawa zamnkinieta.

    oczywiscie masz ryzyko , iz dostanisz negatywna ocena jesli kupujacy bedzie
    niezadowolony. TRzeba by sie zastanowic kto odpowiada jesli np towar zaginie -
    trzeba by to podac na allegro tak by kupujacy przystal na te warunki.

    2. sprzedajesz towar tak jakby byl twoj , jesli robisz to komercyjnie i jestes
    vatowcem normalnie naliczasz vat , czyli licytujesz cene z vat. od uzyskanej
    ceny sprzedazy odliczasz vat , ktory odprowadzasz/ rozliczysz.
    od znajomego kupujesz pozniej ten towar za uzgodniona cena , jesli bez vat to
    nic sie nie zmienia rozliczasz sie z vatu miesiecznie .

    > Jestem sprzedawca na allegro. Mam status SS, odprowadzam podatki, firma itd.
    > itp. Pelen legal.
    >
    > Co pewien czas ktos ze znajomych mnie jednak prosi: "sluchaj, masz tyle
    > pozytywow, ja tu mam taki telefon/aparat/tv", wez mi to sprzedaj prosze. No i
    > ja normalnie to wystawiam, kasa leci im na konto, sami to wysylaja itd.
    > Ostatnio jednak dostalem prosbe o sprzedaz przedmiotu wartego 10 tys zlotych
    > (!!!), ktory czlowiek przywiozl z Niemiec (tam kupil od znajomego).
    Oczywiscie