  • 1. Data: 2007-07-23 07:33:25
    Temat: Sprzedaż komputera osobie prywatnej
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Mam DG. Przy rejestracji wpisałem sobie z PKD "Sprzedaż detaliczna
    prowadzona poza siecią sklepową", "Sprzedaż detaliczna prowadzona przez
    domy sprzedaży wysyłkowej" oraz "Sprzedaż detaliczna, pozostała,
    prowadzona poza siecią sklepową, gdzie indziej niesklasyfikowana".
    Znajomy chce u mnie kupić komputer. Zamówię części, kompa złożę i już.
    Tylko co ja mam mu wystawić?? Nie mam kasy fiskalnej. Czy mogę mu
    wystawić fakturę VAT??

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster

  • 2. Data: 2007-07-23 07:54:46
    Temat: Re: Sprzedaż komputera osobie prywatnej
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 23 Jul 2007 09:33:25 +0200, Buster napisał(a):

> [...]
    > Znajomy chce u mnie kupić komputer. Zamówię części, kompa złożę i już.
    > Tylko co ja mam mu wystawić?? Nie mam kasy fiskalnej. Czy mogę mu

    Wystawiasz paragon niefiskalny, nic lub fakturę VAT. Jeśli oczywiście
    jesteś VAT-owcem. Jeden komputer, to jeszcze nie zakwalifikuje się na kasę
    fiskalną. Ale chyba przeoczyłeś najpoważniejszy problem - przepisy
    dotyczące wprowadzania do obrotu sprzętu elektronicznego i wynikające z
    nich obowiązki. Z powodu tych przepisów przy incydentalnej sprzedaży
    najlepiej sprzedaj mu części niech formalnie sam sobie ten komputer
    zmontuje.

  • 3. Data: 2007-07-23 10:02:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    I jeszcze jedno: Masz w PKD produkcję komputerów?

  • 4. Data: 2007-07-23 12:26:53
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    jureq pisze:
    > I jeszcze jedno: Masz w PKD produkcję komputerów?

    Przezornie wpisałem, także mam :-D

  • 5. Data: 2007-07-23 13:18:53
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    jureq pisze:
> [...]
    > nich obowiązki. Z powodu tych przepisów przy incydentalnej sprzedaży
    > najlepiej sprzedaj mu części niech formalnie sam sobie ten komputer

    Dobra. W porządku. Tutaj mam jasność. A jak to będzie w przypadku gdy
    komputer kupuje u mnie firma?? (mam odpowiedni wpis z PKD) Czy te
    przepisy odnośnie wprowadzania sprzętu elektronicznego, też mnie
    obowiązują??

  • 6. Data: 2007-07-23 13:51:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 23 Jul 2007 15:18:53 +0200, Buster napisał(a):

    > A jak to będzie w przypadku gdy
    > komputer kupuje u mnie firma?? (mam odpowiedni wpis z PKD) Czy te
    > przepisy odnośnie wprowadzania sprzętu elektronicznego, też mnie
    > obowiązują??

    Jeśli jesteś jego producentem lub importerem to też.

  • 7. Data: 2007-07-24 06:29:25
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    jureq pisze:
    > Jeśli jesteś jego producentem lub importerem to też.

    Czyli lepiej sprzedawać oddzielne części. :-)

  • 8. Data: 2007-07-28 17:32:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Buster <r...@w...p.lodz.pl> writes:

    > Czyli lepiej sprzedawać oddzielne części. :-)

    Trzeba jeszcze być zarejestrowanym jako jednostka wprowadzająca na
    rynek sprzęt elektroniczny i opłacać składki na recycling.

  • 9. Data: 2007-07-30 06:48:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2007 19:32:43 +0200, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > Trzeba jeszcze być zarejestrowanym jako jednostka wprowadzająca na
    > rynek sprzęt elektroniczny i opłacać składki na recycling.

    Jeśli sprzeda jako części, to nie będzie wprowadzającym. Pomijając
    oczywiście możliwość odowodnienia "pozorności umowy " i "obejścia prawa".