  • 1. Data: 2011-07-26 10:47:51
    Temat: Sprzedaż kremu z dodatkiem złota a obowiązek posiadania kasy fiskalnej
    Od: "tomilee" <p...@p...fm>

    Witam
    Prowadze biuro rachunkowe. Dzisiaj moja klientka zabiła mi niezłego
    "ćwieka".
    Prowadzi sklep z ekologiczną żywnością i kosmetykami. Na dzień dzisiejszy
    nie posiada kasy fiskalnej.
    Działalność założona w tym roku. Obrót poniżej 20.000 zł

    Mianowicie chciałaby zacząć handlować kremem z dodatkiem drobin złota.
    I tutaj powstaje pytanie: czy musi posiadać kasę fiskalną w momencie
    sprzedaży w/w kremu ?
    W sumie Par.4 Ust.1 pkt.6 Ustawy o kasach fiskalnych mówi, żezwolnień z
    obowiązku ewidencjonowania....., nie stosuje się bez względu na wysokość
    osiąganych obrotów:
    6) przy dostawie wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych
    metali......itd"

    Nie sądzę, aby ustawodawcy przyświecał cel, alby opodatkować wszystko, co
    zawiera w sobie metale szlachetne. Przecież tego złota jest w tym kremie
    pewnie "jak kot napłakał".
    A może się mylę ? Już nic mnie nie zdziwi. Szukam, szukam i nic znaleźć nie
    mogę. Bardzo proszę o pomoc/poradę.

    Pozdrawiam. Tomi

  • 2. Data: 2011-07-26 11:58:53
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik tomilee napisał:
> [...]
    > pewnie "jak kot napłakał".
    > A może się mylę ? Już nic mnie nie zdziwi. Szukam, szukam i nic znaleźć nie

    TO bardzo ciekawy problem, bo w grę wchodzą też preparaty ze srebrem
    koloidalnym, którym jest bardzo dużo.

  • 3. Data: 2011-07-26 13:02:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.07.2011 12:47), tomilee wrote:
> [...]
    > pewnie "jak kot napłakał".
    > A może się mylę ? Już nic mnie nie zdziwi. Szukam, szukam i nic znaleźć nie

    To jaki ustawodawcy przyświecał cel nie jest tak istotne, jak to co
    zapisał.

    Z tego co pamiętam, to podobne dylematy mieli sprzedawcy np. kabli z
    pozłacanymi końcówkami. Nie pamiętam jaki był wynik rozważań.

    p. m.

  • 4. Data: 2011-07-27 07:41:05
    Od: "tomilee" <p...@p...fm>

> [...]
    >
    > Z tego co pamiętam, to podobne dylematy mieli sprzedawcy np. kabli z
    > pozłacanymi końcówkami. Nie pamiętam jaki był wynik rozważań.

    Dzwoniłem na Informację Podatkową. Tez w sumie facet nie wiedział, ale
    nakierował mnie, żeby spojrzeć do
    "Rozporządzenia Ministra Finansów z 28 marca 2011 w sprawie zwrotu podatku
    niektórym podatnikom,
    wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług,
    do których nie mają zastosowania
    zwolnienia od podatku od towarów i usług". A dokłaniej do załącznika do w/w
    rosporządzenia.
    W poz.2 jest jak napisane, że nie mają zastosowania zwolnienia: złoto
    nieobrobione w postaci proszku złota (między innymi).
    Czyli raczej trzeba będzie kasę założyć.

    Pozdrawiam. Tomi

  • 5. Data: 2011-07-27 12:30:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-27 09:41, tomilee wrote:
    > W poz.2 jest jak napisane, że nie mają zastosowania zwolnienia: złoto
    > nieobrobione w postaci proszku złota (między innymi).
    > Czyli raczej trzeba będzie kasę założyć.

    I te kosmetyki sprzedajesz z PKWiU 24.41.20.0 ?
    Bardzo ciekawe ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2011-07-27 14:12:54
    Od: "tomilee" <p...@p...fm>

    > I te kosmetyki sprzedajesz z PKWiU 24.41.20.0 ?
    > Bardzo ciekawe ;-)
    >
    > Piotrek

    Nie ja. Poza tym głośno myślę. Jak masz podstawę, żeby tą tezę obalic, to
    napisz coś więcej poza krótkim stwierdzeniem.

    W tabeli jest wymienione "złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci
    półproduktu lub w postaci proszku - wyłącznie:
    1) proszek złota...."

    Na pierwszy rzut oka wynika, że wystarczy, że proszek złota będzie
    półproduktem. Nie pisze w jakiej zawartości. Wystarczy, że jest.

    Pozdrawiam. tomi

  • 7. Data: 2011-07-27 19:41:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.07.2011 16:12), tomilee wrote:

> [...]
    >
    > Na pierwszy rzut oka wynika, że wystarczy, że proszek złota będzie
    > półproduktem. Nie pisze w jakiej zawartości. Wystarczy, że jest.

    A niestety kara za pomyłkę jest dużo dotkliwsza niż przy np. błędnym
    zaliczeniu KUP/zastosowaniu złej stawki VAT. Jeżeli zaliczysz jako KUP
    np. jakiś garnek, czy zastosujesz złą stawkę na garnek który sprzedajesz
    i za 5 lat Ci ktoś to znajdzie, to dopłacasz różnicę + odsetki,
    ewentualnie jakiś mandat.

    Jak sprzedasz bez kasy coś, co Ci za 5 lat ktoś uzna że jednak z kasą,
    to Łojezu.

    Więc albo brać indywidualną interpretację, albo po prostu nie
    sprzedawać. Albo sobie kupić kasę.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-07-28 07:28:28
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    Witam,
    A jeśli sprzedawca nie zna technologi produkcji wyrobu i nie wie,
    że w jednym z produktów zastosowano, złoto np. jako składnik farby
    przewodzącej prąd, to co wtedy?
    Przepisy sobie, a życie sobie.
    Najlepiej założyć kasę fiskalną, bo a nuż trafi się pyłek złota
    w jakimś wyrobie i fiskus doprowadzi cię do bankructwa.
    Jakieś absurdy!
    Przepisy są pełne absurdów!

    Coś kojarzę, że była publikowana jakaś lista wyrobów zawierająca
    metale szlachetne.

    http://www.vat.pl/podatek-vat--abc-podatku-vat/zwoln
    ienia-podmiotowe--warunki--zagadnienia-wstepne/wylac
    zenia--bez-prawa-zwolnienia-vat--zwolnienie-podmioto
    we-7386/
    Krem zawierający w składzie proszek złota, to nie to samo, co
    nieobrobiony proszek złota. Krem nie jest też półproduktem.

    Tu jest napisane:
    Złoto nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu, lub w postaci
    proszku - wyłącznie:

    W kremie złoto jest obrobione. De facto sprzedajesz krem, a nie złoto.

    Mylę się? Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że TAK.

    Sławek

    PS
    A podobno żyjemy w wolnym kraju. Jesteśmy zniewoleni "jedynie"
    przez armię urzędników.

    PS2
    Przepisy w Polsce są tak skonstruowane, że najlepiej nic nie robić,
    siedzieć w domu i pobierać zasiłek. Albo może lepiej nie pobierać.
    Najbezpieczniej nie istnieć w ogóle.

    PS3
    Woda morska zawiera śladowe ilości metali szlachetnych.
    Lepiej jej nie sprzedawać!

  • 9. Data: 2011-07-28 09:25:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.07.2011 09:28), Sławek wrote:
    > Witam,
    > A jeśli sprzedawca nie zna technologi produkcji wyrobu i nie wie,
    > że w jednym z produktów zastosowano, złoto np. jako składnik farby
    > przewodzącej prąd, to co wtedy?

    Jego ryzyko.

    To tak jak stoisko z gazetami, do której nagle sprzedawcy dołączono
    płytę. Może:
    1. nie wiedzieć że dołączono i sprzedać,
    2. wiedzieć, sprzedać i liczyć na to że nie zostanie to zinterpretowane
    jako dostawa nagranych nośników (a z tego co wiem, zostało tak to
    zinterpretowane),
    3. wiedzieć, sprzedać, kupić kasę fiskalną,
    4. tego numeru nie sprzedać.

    Na przykład, kiedyś miałem do sprzedania kartę SIM firmową.
    Zrezygnowałem ze sprzedaży, bo nie mam 100% pewności że nie jest to
    urządzenie telekomunikacyjne ...

    p. m.

  • 10. Data: 2011-07-28 09:41:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-27 16:12, tomilee wrote:
    > Nie ja. Poza tym głośno myślę. Jak masz podstawę, żeby tą tezę obalic, to
    > napisz coś więcej poza krótkim stwierdzeniem.

    Rzuć sobie okiem na poniższą interpretację indywidualną:
    http://tinyurl.com/produkt-zaw-metale-szlachetne

    Sytuacja w sumie podobna do opisanej przez Ciebie.

> [...]
    >
    > Na pierwszy rzut oka wynika, że wystarczy, że proszek złota będzie
    > półproduktem. Nie pisze w jakiej zawartości. Wystarczy, że jest.

    IMHO podchodzisz do problemu zbyt zachowawczo. Ale oczywiście każdy bawi
    się za swoje pieniądze.

    Ażeby mieć 100% pewność zasugeruj klientowi wystąpienie o interpretację
    indywidualną, na co Ci już zwracano uwagę.

    Piotrek