  • 1. Data: 2004-03-12 12:45:19
    Temat: Sprzedaż mieszkania
    Od: "Moby" <m...@w...pl>

    Chcialbym sprzedac mieszkanie i kupic wieksze, jednak jestem jego
    właścicielem dopiero 1,5 roku i nie wiem czy nie będę musiał płacić jakiegoś
    podatku (słyszałem, że 10%).
    Dostałem je pod koniec 2002 roku w darowiźnie od rodziców, ci z kolei kupili
    je w 2001 r. Czy muszę czekać 5 lat (i od której daty licząc?) czy bedzie
    możliwość uniknięcia tej opłaty, jeżeli pieniądze przeznaczę na zakup innej
    nieruchomości.
    Z góry wielkie dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2004-03-22 12:05:49
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania
    Od: Monika <g...@i...pl>

    Przychód ze sprzedaży, zgodnie z art. 28 ustawy pdof podlega opodatkowaniu w formie
    ryczałtu, w wysokości 10% uzyskanego przychodu z tej sprzedaży - chyba, że w
    terminie 14 dni od daty dokonania sprzedaży złożysz w US oświadczenie, że przychód
    uzyskany z tej sprzedaży przeznaczysz (w ciągu dwóch lat) na cele określone w art.
    21 ust. 1 pkt 32 lit. a lub lit. e ustawy pdof.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2004-03-22 12:17:45
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Monika wrote:

> [...]
    > oświadczenie, że przychód uzyskany z tej sprzedaży przeznaczysz (w ciągu
    > dwóch lat) na cele określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a lub lit. e

    chyba, ze mieszkaniejest "uzywane" (czyli ponad 5 lat przez sprzedajacego),
    wtedy przychod ze sprzedazy
    nie jest opodatkowany

    Boguslaw