  • 41. Data: 2010-07-16 22:13:30
    Temat: Re: Sprzedaż pracownikom bez marży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jul 2010, Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Ale w jaki sposób miałoby to obchodzić urząd skarbowy?

    Na podstawie tego art. z PDoOF (w momencie pisania mam zerwane połączenie
    z internetem, !$@$@@%!), który stanowi o "czynnościach nie mogącym być
    podstawą *prawnie skutecznej* umowy".
    A umowy sprzecznej z prawem nie da się wyegzekwować.

    Patrz mój sąsiedni post - "ataki" US związane z zarzutem "nieuczciwej
    konkurencji". Narusza prawo - US przypisuje sobie prawo do określenia
    przychodu za pomocą decyzji.

    > A gdzie tu widzisz jakiś przekręt?
    > Ja od zawsze odsprzedaję zużyty przez nas sprzęt komputerowy w kompletach po
    > 1 zł, chociaż z pewnością jest wart więcej, ale nie zależy mi na zysku, tylko
    > na pozbyciu się złomu.

    I jest "obiektywnie uzasadnione".
    Podobie jak sprzedaż aparatu "za złotówkę", ale tylko jako załącznika do
    umowy abonamentowej :)
    Luzem... luzem raczej nie przejdzie.

    > No weź przestań ;-)
    > Może jeszcze powinienem ostrzec stałych klientów, którzy mają u mnie spore
    > rabaty, że powinni się przygotować na dowalenie domiaru

    Nie, bo masz "uzasadnione" (te rabaty) i przed NSA to się obroni :>

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2010-07-16 22:16:05
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Czyżbyś miał wątpliwości w interpretacji jasnego i logicznego przepisu?
    > ;)

    Ja osobiście nie miałem, ale mój ukochany US owszem, więc wolałem nie
    ryzykować ;-)

    Pozdrawiam
    K.

  • 43. Data: 2010-07-16 22:17:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jul 2010, Krzysztof wrote:

    > "cef" <c...@i...pl> napisał

    > To nie do końca tak jak piszesz.
    [...]
    > Ale sytuacja, gdy przychodzi smutny pan z UKSu i twierdzi, że wg niego część
    > towaru sprzedaję pod stołem, nie mając na to oczywiście kompletnie żadnych
    > dowodów, po czym dowala mi karę, należy do urban legends. Naprawdę.

    Zgoda.
    Ale przypadki kiedy US wcale żadnej kary nie dowala, lecz zwyczajnie
    wydaje decyzję (za socjalizmu nazywało to się: "domiar"), ustalającą
    zobowiązanie podatkowe "bo marża była za niska" są opisane w archiwach
    tej grupy.

    > Skoro widzieli (kontrole) i nie stwierdzili, że łamię prawo, to chyba
    > logiczne jest, że nie stwierdzą tego następnym razem.

    Optymista :>

    > Tyle, że popadanie w absurdy w obawie, że US może się przyczepić jest po
    > prostu chore.

    Ależ zgoda - bo US może się przyczepić jak najbardziej legalnej rzeczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2010-07-16 22:20:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jul 2010, Krzysztof wrote:

    > głowy - w przypadku, gdy wszystko jest w porządku, mam czyste księgi, działam
    > zgodnie z przepisami

    E, no, ale mowa była o sprzedaży poniżej kosztów *bez uzasanienia*.
    A ona (bez uzasadnienia) NIE JEST zgodna z przepisami (tymi o nieuczciwej
    konkurencji).

    > Nie ma czegoś takiego, że "ktoś wpadnie na pomysł", mimo, że przepisy jasno
    > określają, jak to powinno wyglądać.

    Sprawę "podatku od freeware" znasz?
    Zbędzy wpis do EST nie upoważnia US do niczego. Ale US się "poczuł".

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2010-07-17 08:26:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-07-2010 o 22:55:35 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Oczywiście nie chodzi o sprawy typu "czy mogę odliczyć zmywarkę"
    > tylko raczej te z gatunku np
    > "podatnik opodatkował to na 0%, a wg nas powinno być22%"

    Heh, a najlepiej jeszcze gdy stan faktyczny jest tak złożony i niejasny,
    że w zasadzie nie wiadomo czy uzyskana interpretacja chroni nas, czy tylko
    fikcyjnego podatnika.

    --
    Tomek