    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż samochodu
    Date: Thu, 14 Jun 2012 12:34:58 +0200

    Witam

    Mam w środkach trwałych samochód osobowy (no właściwie "ciężarowy" - z
    kratką). Był kupiony jako używany od osoby prywatnej, ze zwykłą umową
    sprzedaży (bez faktury) więc nie było żadnego odliczenia VAT. Samochód
    dodatkowo ma współwłaściciela, więc jako wartość początkowa przyjęty był
    mój udział w pojeździe. Obecnie chciałbym się samochodu pozbyć i wywalić
    go ze środków trwałych. Wartość rynkowa samochodu pewnie <5000 PLN. Jak
    się go pozbyć? Mam następujące pomysły:
    1. Faktura ode mnie ze stawką zw. + umowa sprzedaży z współwłaścicielem
    na pozostałą część
    2. Współwłaściciel sprzedaje/darowuje mi swoją część, a ja sprzedaję z
    fakturą na pełną wartość
    3. Ja sprzedaję/darowuję swoją część współwłaścicielowi i on sprzedaje
    na umowę (pełna wartość)

    Jakieś za i przeciw? Ten ostatni punkt (3) jest chyba o tyle kuszący, że
    odpadają wszelkie ewentualne problemy wynikające ze sprzedaży
    konsumentowi przez firmę. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy
    sprzedając taki samochód osobie fizycznej, jako prowadzący DG ładuję się
    w przepisy chroniące konsumenta, czy też ze względu na to, że rzecz jest
    używana, te przepisy nie obowiązują?
    Jaką wartość przyjąć w przypadku sprzedaży/darowizny współwłaścicielowi?
    Można za symboliczną złotówkę, czy może trzeba trzymać się wartości
    początkowej? :-)

    Maciek