  • 11. Data: 2014-11-08 17:54:33
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-08 o 17:07, (Tom N) pisze:

    > Jakie dwa typy? VAT od paliwa do żuka to jakis inny typ niż VAT od zakupu
    > onon?

    Skoro w przepisach są traktowane inaczej, to chyba jednak są
    różne typy wydatków.

    > Toz tak napisałem,

    Ale jego Państwo orżnęło na zakupie/sprzedaży
    samochodu a nie na eksploatacji togoż.

  • 12. Data: 2014-11-08 18:08:00
    Od: <2...@...180800.invalid> (Tom N)

    cef w

    > Skoro w przepisach są traktowane inaczej, to chyba jednak są
    > różne typy wydatków.

    Przeca nie o wydatkach, tylko o VAT mowa -- i tu i tu 23% i tu i tu mozna
    odliczyć.

    > Ale jego Państwo orżnęło na zakupie/sprzedaży
    > samochodu a nie na eksploatacji togoż.

    Mógł nie kupować/sprzedawać samochodu -- nikt mu nie kazał ;-)

    Ale zawsze może księgowej pokazać to:

    http://ksiegowosc.infor.pl/vat-2014/144031,Sprzedaz-
    samochodu-firmowego-w-2014-r-a-korekta-VAT.html

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2014-11-08 18:11:59
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-08 14:29, cef pisze:

    > Można. Na tym polega istota tego podatku,
    > że jest naliczany przy każdej sprzedaży.

    a jak to jest - kupuję cokolwiek innego na umowę k-s (nie wiem, rower,
    wiertarkę itp.) to odsprzedając mam doliczyć do ceny 23%?

    Łukasz

  • 14. Data: 2014-11-08 19:03:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-08 o 18:11, dddddddd pisze:

    > a jak to jest - kupuję cokolwiek innego na umowę k-s (nie wiem, rower,
    > wiertarkę itp.) to odsprzedając mam doliczyć do ceny 23%?

    Tak - masz doliczyć. Kiedyś zależałoby to jeszcze od tego czy towar
    używany (w sensie w firmie) ale to już pozmieniali.
    Poza tym gdybyś chciał to sprzedawać jako zwolnione,
    to problemy, które generuje taka sprzedaż, nie są warte tej niższej ceny.

  • 15. Data: 2014-11-08 19:20:05
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Tom N" <2...@2...171148.invalid> wrote in message
    > [...]
    > W PL nie ma VAT, jest PTU.

    No patrz... a ja co miesiąc wypełniam deklarację VAT-7 a nie PTU-7 :P

  • 16. Data: 2014-11-08 19:24:53
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Tom N" wrote in message
    d.141108.invalid...

    > Ale zawsze może księgowej pokazać to:
    >
    > http://ksiegowosc.infor.pl/vat-2014/144031,Sprzedaz-
    samochodu-firmowego-w-2014-r-a-korekta-VAT.html

    Super - i to jest jak najbardziej w temacie :) Dzięki.

  • 17. Data: 2014-11-08 19:27:15
    Od: <8...@7...192715.invalid> (Tom N)

    Aleksander w

    > No patrz... a ja co miesiąc wypełniam deklarację VAT-7 a nie PTU-7 :P

    Deklaracja może mieć dowolny symbol, co nie zmienia faktu że deklaracja
    VAT-7 dotyczy PTU --
    <http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/20031
    70/Objaśnienia+do+deklaracji-VAT-7+VAT-7K+VAT-7D.pdf

    "Objaśnienia dotyczą wzorów deklaracji dla podatku od towarów i usług
    (VAT-7(14), VAT-7K(8) i VAT-7D(5)) wprowadzonych rozporządzeniem Ministra
    Finansów z dnia 18 marca 2013 r. w sprawie wzorów deklaracji dla podatku od
    towarów i usług (Dz. U. poz. 394)."

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2014-11-08 19:31:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-08 19:27, (Tom N) pisze:
> [...]
    > Finansów z dnia 18 marca 2013 r. w sprawie wzorów deklaracji dla podatku od

    Przeczytaj ustawę o tym PTU, to obędziesz się z terminem VAT - w
    znaczeniu podatek, bo na razie coś próbujesz zabłysnąć, ale to tak jak
    uczniak, co to dopiero się czytać nauczył i się mu coś wydaje, bo art. 1
    przeczytał.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2014-11-08 19:46:09
    Od: <6...@3...194609.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    70/Objaśnienia+do+deklaracji-VAT-7+VAT-7K+VAT-7D.pdf

    > Przeczytaj ustawę o tym PTU, to obędziesz się z terminem VAT - w
    > znaczeniu podatek,

    I uważasz, że nazwanie PTU VATem coś zmieni w kwestii tego, że polskie PTU
    średnio ma sie do "podatku od wartości dodanej"?

    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2014-11-08 20:29:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-08 19:46, (Tom N) pisze:
    > Liwiusz w

    70/Objaśnienia+do+deklaracji-VAT-7+VAT-7K+VAT-7D.pdf

    > I uważasz, że nazwanie PTU VATem coś zmieni w kwestii tego, że polskie PTU
    > średnio ma sie do "podatku od wartości dodanej"?

    Ale on się ma średnio w sensie implementacji, a nie w sensie nazwy. Bo w
    zamiarze to ten sam podatek jest, a że Polak lepiej potrafi kombinować i
    niektóre procedury musiały podlec krajowemu dostosowaniu ;)

    --
    Liwiusz