  • 91. Data: 2014-11-11 10:51:01
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-11 10:47, Pete pisze:

    > Miałem nie kontynuować, ale się złamię, bo piszesz nie na temat ni
    > kompletne głupoty.

    Dziwne, mam takie samo zdanie o Twoich wypocinach :)

    > Teraz będzie jak krowie na rowie:
    > 1. Wykup auta za 1% wartości poczatkowej 100tys - czyli 1tys + 230VAT do
    > odliczenia.
    >
    > 2. 3 miesiące później sprzedaż tego auta za 30tys.
    >
    > 3. Korekta VAT odliczonego -230 PLN.
    >
    > Dalej twierdzisz, że leasing ma coś z tym wspólnego?

    Oczywiście, bo w tej korekcie VAT należy uwzględnić raty leasingowe -
    gdyby nie było możliwości wykupu samochodu za 1000zł netto, raty byłyby
    niższe.

    Przecież ten 1% wykupu to nie jest wartość rynkowa samochodu, tylko
    uwzględniająca to, że wcześniej został on spłacony (kupiony) w ratach.

    Nadal sądzisz, że wcześniej zapłacone raty nie mają żadnego związku z
    wykupem?

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2014-11-11 11:59:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-11 o 10:41, Pete pisze:

    > Zapomniałeś, że rozmawiamy w kontekście konsekwencji podatkowych
    > kupna 'na firmę'?

    Przepisy art 23a-l obowiązują wszystkich (poruszam się tylko w ramach
    pdof, ale zakładam, że przepisy są podobne dla osób prawnych). Może
    jednak przeczytaj ten rozdział o leasingu w którejkolwiek ustawie . W
    tym wypadku klient z ulicy to nie jest osoba fizyczna nieprowadząca
    działalności, tylko ktokolwiek nie będący wcześniej stroną tej umowy.
    Na firmę też jest pełno ograniczeń dotyczących odliczeń, które powodują,
    że opłaca się jakiś tam inny sposób zakupu. Nie chodzi mi o jakiś
    konkretny przykład, tylko o tak działające mechanizmy podatkowe.

    > Poszukaj.

    Ty chyba faktycznie tego nigdy nie czytałeś.

    > Ograniczenie 6mies nie dotyczy firm.

    Podałem to jako przykład ograniczeń podatkowych.
    Firmy mają inne ograniczenia - te z art 23
    dotyczące np okresu umowy czy ustalenia wartosci po okresie używania.

  • 93. Data: 2014-11-11 12:21:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-11 o 10:51, Liwiusz pisze:

> [...]
    > uwzględniająca to, że wcześniej został on spłacony (kupiony) w ratach.
    >
    > Nadal sądzisz, że wcześniej zapłacone raty nie mają żadnego związku z

    Wyguglaj sobie, poczytaj a potem wróć i napisz czego się nauczyłeś..

    --
    Pete

  • 94. Data: 2014-11-11 12:23:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-11 o 11:59, cef pisze:

    > Ty chyba faktycznie tego nigdy nie czytałeś.

    Czyli jednak brak argumentów. EOT.

    --
    Pete

  • 95. Data: 2014-11-11 12:26:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-11 12:21, Pete pisze:

    > Wyguglaj sobie, poczytaj a potem wróć i napisz czego się nauczyłeś..

    Cóż, taka odpowiedź Twojej ignorancji nie ukryje.

    Eotuj, jeśli chcesz, ale nie doradzaj.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2014-11-11 13:39:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-11 o 12:23, Pete pisze:

    > Czyli jednak brak argumentĂłw. EOT.

    Jeśli nie załapałeś, to stosowny artykuł podałem obok.
    Nie wiedziałem, że czytasz co drugi wers.

    Jeśli po przeczytaniu całego art 23 nadal wydaje Ci się, że dla podmiotu
    nie będącego
    stroną umowy jest możliwa cena typu 1% i że wcześniejsze użytkowanie nie
    ma związku ani wpływu na kolejne transakcje, to faktycznie EOT.

  • 97. Data: 2014-11-11 23:45:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2014, Budzik wrote:

    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Znaczy handlarz kupuje po czym sprzedaje bez VAT?

    Nie jestem handlarzem :>, ale od lat jest najwyraźniej celowy "hak",
    sądzę że wylobbowany, podobnie jak cała konstrukcja leasingu:
    otóż co do zasady, umowa leasingu jest opisana w Kodeksie Cywilnym.
    "Prawo wykupu" przysługuje więc *osobie*.
    Przepisy podatkowe nie zawierają jednak, choć SĄ całe osobne artykuły
    dotyczące leasingów, wyraźnego zastrzeżenia, że operacja leasingu
    jako CAŁOŚĆ dotyczy (powinna dotyczyć) CELU (przeznaczenia) umowy.
    IMVHO, z zasad ogólnych (że prawo podatkowe jedynie "stosuje się" do
    czynności wynikłych z innych przepisów, oraz że prawa do odliczeń
    wynikają z gospodarczego CELU transakcji, a nie osoby nabywcy),
    wynikałoby, że jak chce Liwiusz, transakcja powinna być "całościowa".

    Jednak fakt opisania leasingu w odrębnych przepisach podatkowych
    (po całym osobnym artykule), jest prawdopodobnie "dobrym" (nigdy
    się nie wgryzałem, dla jasności) punktem zaczepienia, aby oba
    elementy transakcji potraktować ODRĘBNIE.

    Do całości dorzucić można, że w przypadku 1-osobowej DG, *osoba*
    przedsiębiorcy nie różni się od występowania (jego osoby) w innych
    rolach.

    Można więc (a przynajmniej: "wiadomo że skarbówki nie protestują")
    dokonać *części* transakcji leasingu "na cele gospodarcze", zaś
    drugą część (wykup) zrealizować "osobiście".
    Wbrew zasadom ogólnym (opodatkowującym transakcje jako całość).
    Leasingobiorca zostaje z "autem za 100zł".
    "Posiadanym osobiście", a nie kupionym 'na firmę'.
    I po pół roku może to auto sprzedać, nie podpadając pod podatek
    dochodowy. Ani pod VAT.

    Całkiem tak samo, jak w przypadku umowy na telefon "dwa lata plus
    superhiperaparat", z wykupem aparatu za 1 zł - ale już nie
    "ujętym na firmę". Wszak to jest OSOBNY zakup.

    Z góry zapodaję, że nie wiem gdzie może być hak w przypadku
    osób prawnych - nie wnikałem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2014-11-12 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

> [...]
    > "Posiadanym osobiście", a nie kupionym 'na firmę'.
    > I po pół roku może to auto sprzedać, nie podpadając pod podatek

    Niezłe.

    Offtopicznie:
    Czy sa inne korzysci z korzystania z leasingu?

  • 99. Data: 2014-11-12 13:23:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-12 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Niezłe.
    >
    > Offtopicznie:
    > Czy sa inne korzysci z korzystania z leasingu?

    Limit odliczenia VAT dla rat leasingu i kwoty wykupu jest oddzielny,
    więc teoretycznie można odliczyć 2*6000 PLN.

    --
    Pete

  • 100. Data: 2014-11-12 14:20:26
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-12 13:23, Pete pisze:

    > Limit odliczenia VAT dla rat leasingu i kwoty wykupu jest oddzielny,
    > więc teoretycznie można odliczyć 2*6000 PLN.

    no i coś mi się obiło o uszy że przy samochodzie droższym niż 85?
    tysięcy zł trzeba brać leasing (nie wiem, coś z dochodowym?)- musiałby
    to potwierdzić ktoś kto ma z przepisami (lub droższymi autami) więcej do
    czynienia

    Łukasz