  • 11. Data: 2004-08-24 19:22:20
    Temat: Re: Sprzęt komputerowy i kontrola z UKS
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SP9LWH,

    Tuesday, August 24, 2004, 9:03:31 PM, you wrote:

    > Fachowiec !
    > Miej go w rzyci:-)
    > Daj mu to napisać w protokole !

    Nie mogę. Rozwali mi to zatwierdzony bilans za 2002 rok.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2004-08-24 23:32:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Aug 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...komuś...]
    >+ >> środek trwały i amortyzacji w czasie. Czy jakiekolwiek ulepszenia

    wKF: "ulepszenia" tak. IMHO nie wolno używać niechcący tego słowa
    w odniesieniu do "urządzeń peryferyjnych których dołączenie NIE
    JEST ulepszeniem"... !

    >+ >> - w
    >+ >> stylu dokupienia drukarki za kilkaset PLN powinne być dopisywane do
    >+ >> wartości tego komputera?

    IM*H*O wręcz nie wolno w ten sposób ulepszyć (a więc i podwyższyć
    WP) ST...

    >+ > Drukarka, jest takim klasycznym urządzeniem peryferyjnym, które do chyba
    >+ > 3,500 zł. nie zwiększają wartości środka trwałego. ( nie mam pod ręką ustawy -
    >+ > ale tam to jest)
    >+
    >+ Owszem - tylko, że on próbuje mi doliczyć do wartości początkowej i
    >+ wyrzucić 'wyposażenie' z kosztów, tworząc 'srodek trwały'.

    Hm... "kup pan cegłę"...

    >+ przedmiot podlegający amortyzacji w dłuższym czasie, a pod
    >+ 'wyposażeniem' - zamortyzowany jednorazowo - czyli wrzucony w koszty.

    Moment, moment. To są dwie *różne* rzeczy: amortyzacja jednorazowa
    i "wrzucenie w koszt" ! (co innego jest podstawą wpisu do KPiR,
    IMO oczywiście :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 13. Data: 2004-08-25 06:56:14
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Bozoo" <z...@z...eu.org> napisał w wiadomości

    > Znajdę drukarkę, którą da się wykorzystać BEZ komputera.

    A choćby wszystkie te co potrafią zdjęcia bezpośrednio z aparatu cyfrowego
    wydrukować.

  • 14. Data: 2004-08-25 07:39:17
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > A choćby wszystkie te co potrafią zdjęcia bezpośrednio z aparatu cyfrowego
    > wydrukować.

    A aparat cyfrowy kolega ma??
    Co jeżeli kontrolujący podliczy wartość aparatu plus drukarka a to będzie
    powyżej 3500 ?? Wiem ,że to idiotyczne ale czyż nie takie własnie mamy prawo
    i ludzi je piszących ??
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2004-08-25 08:13:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Wednesday, August 25, 2004, 1:32:47 AM, you wrote:

    > wKF: "ulepszenia" tak. IMHO nie wolno używać niechcący tego słowa
    > w odniesieniu do "urządzeń peryferyjnych których dołączenie NIE
    > JEST ulepszeniem"... !

    To czym?

    > IM*H*O wręcz nie wolno w ten sposób ulepszyć (a więc i podwyższyć
    > WP) ST...

    To jest _powszechna_ praktyka kontrolujących...

    > Hm... "kup pan cegłę"...

    Ale jak mam się bronić?

    > Moment, moment. To są dwie *różne* rzeczy: amortyzacja jednorazowa
    > i "wrzucenie w koszt" ! (co innego jest podstawą wpisu do KPiR,
    > IMO oczywiście :))

    Wiedziałem, że się ktoś tego czepi. Pod względem formalnym - co
    innego. Faktycznie - efekt jest ten sam - wylądowało w kosztach w
    kwocie zakupu, jednorazowo.
    I nie KPiR (pisałem wcześniej o rozwaleniu zatwierdzonego bilansu).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2004-08-25 08:28:10
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > A aparat cyfrowy kolega ma??
    > Co jeżeli kontrolujący podliczy wartość aparatu plus drukarka a to będzie
    > powyżej 3500 ??

    Posiada takowy. A jesli wyjdzie 3490 zl? To moze doliczyc jeszcze do tego
    stara miotle stojaca w kacie? Wszystko, byle próg przekroczyc.

    Aparat - moze pracowac samodzielnie. Chodzisz, pstrykasz, robisz odbitki
    w Media Markcie albo w internetowym e-foto.pl.

    Drukarka - tez moze dzialac bez aparatu, (np. HP7620). Spora czesc potrafi
    drukowac np z flash-karty, bez podlaczania aparatu.

    PawelZ
    -----------

  • 17. Data: 2004-08-25 08:43:32
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > Drukarka - tez moze dzialac bez aparatu, (np. HP7620). Spora czesc potrafi
    > drukowac np z flash-karty, bez podlaczania aparatu.

    OK my to wiemy ale czy ONI też to wiedzą :-))

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2004-08-25 10:03:26
    Od: "Irek Makowski" <f...@p...com>

    > Nie mogę. Rozwali mi to zatwierdzony bilans za 2002 rok.

    Hmmm....No a jakie sa alternatywy zeby ten bilans sie nie rozlecial?

    Pozdro,

    Irek Makowski.

  • 19. Data: 2004-08-25 10:07:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    >+ > wKF: "ulepszenia" tak. IMHO nie wolno używać niechcący tego słowa
    >+ > w odniesieniu do "urządzeń peryferyjnych których dołączenie NIE
> [...]

    IMHO - "zwykłym kosztem", klasyfikowanym jako "wyposażenie".

    Elementy peryferyjne <3500 zł zgodnie z art. 22g.17: "powiększa
    się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki na
    nabycie części składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa
    cena nabycia przekracza 3.500 zł". Skoro *nie* powiększa WP
    (a zapis stanowi że powiększa się "tylko" wydatki na peryferia
    ponad 3,5 kzł...) to NIE podlega pod obowiązek amortyzacji,
    więc IMHO "zwykłym kosztem jest" z zasady.

    IMHO - takie "urządzenie peryferyjne" o ile nie podwyższają WP
    ale przekraczają 1500 zł łapią się na rozporządzeniowe "składniki
    rzeczowe" (tu powiedziano że "wszystko co nie jest ST", z czego
    wynika że owe "elementy peryferyjne" powinny (>1,5kzł) być w EW !

> [...]
    >+ > WP) ST...
    >+
    >+ To jest _powszechna_ praktyka kontrolujących...

    Moment.
    Są różne sprawy:
    a. doliczenia drukarki jeśli była "razem z komputerem". Sprawa jest
    czysta - drukarkę NALEŻY doliczyć do "wartości zestawu" !
    b. niedoliczenia drukarki, jeśli była nabyta w lub po okresie amortyzacji
    zestawu (być może jednorazowej); IMHO podstaw do czepiania się
    z zastrzeżeniem dalszych punktów nie ma !
    c. uznania że podatnik popełnił "czynność pozorną" przez zakup drukarki
    w miesiąc po rozpoczęciu amortyzacji komputera w oparciu o zasadę
    "obejścia prawa" z Ordynacji (zdaje się że TK ją uchylał, tak ?)
    d. poważnego problemu logicznego, jeśli komputer nie był wpisany do
    EST z tytułu wartości <3500 zł a dokupiona drukarka powoduje
    przekroczenie progu. IMHO żeby nie "narażać się na kłopot z podstawą
    prawną" prościej takie "coś" jak komputer (że łatwo może zostać
    rozbudowane ponad 3500 zł :)) zawsze amortyzować jednorazowo.

> [...]
    >+ >>+ Owszem - tylko, że on próbuje mi doliczyć do wartości początkowej i
    >+ >>+ wyrzucić 'wyposażenie' z kosztów, tworząc 'srodek trwały'.

    Szczerze ? Nie wiem. Sądzę że dopiero w WSA...

    W końcu wszystkie wyroki dotyczące kuriozalnych przypadków - nawet
    jeśli jednostkowych, jak "podatek od freewaru" - nie biorą się z niczego
    tylko z bronienia się podatników przed równie bezsensownymi zarzutami :(

    Przecież jeden z grupowiczów opisywał jak był ciągany za... "ukrywanie
    kosztów" (!) w wysokości złotych kilka (!) - i to również IS nie uznała
    jego argumentów(!!), dopiero przed sądem wygrał !

    [...]
    >+ I nie KPiR (pisałem wcześniej o rozwaleniu zatwierdzonego bilansu).

    A.
    To ja leżę i kwiczę - nie chce mi się skreślać już napisanego tekstu
    o wyposażeniu, może się komuś jako podstawa dyskusji :) przyda.
    O ile pamiętam na PK "wyposażenia" w rozumieniu KPiR nie ma...
    "Niskocenne składniki majątku" ... raczej pytam :[ - czy "peryferia"
    mogą się na to łapać ? Jako *osobno zaewidencjonowane* części ST ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 20. Data: 2004-08-25 15:06:07
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > OK my to wiemy ale czy ONI też to wiedzą :-))
    Z calym naleznym szacunkiem - co mnie to obchodzi?

    To jeszcze ciekawostka z kontroli u mnie (starsza baba przyszla).
    Otóz mam siec w firmie, wiadomo, zakupy materialów w kosztach.
    W EZV kobita przyczepila sie kabla (troche go poszlo to bylo czego).
    Wpisalem go tam jako "Kabel FTP 4x2x05" a ona na to co to takiego?
    To ja strzelilem zdziwienie i spytalem "to pani nie wie co to kabel ftp????"
    Ona na to, ze skad, ze ona jest urzednikiem, ekonomistka i nie wie.
    Na to ja spytalem czy wie co to amortyzacja - odpowiedziala
    oburzona, ze oczywiscie - ja na to, ja ze zielonego pojecia nie mam
    co to za cudo!!
    Zrozumialo poczciwe babsko aluzje i odczepilo sie od tematów
    o których nie miala pojecia.

    PawelZ