  • 11. Data: 2004-05-27 17:03:04
    Temat: Re: Start jednoosobowej firmy
    Od: "mczuz" <m...@o...pl>

    news:c9568d$7mk$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Bieżesz umowę najm u w garśc, idziesz do UM i każesz się meldować.
    > Nie maja prawa odmówic a jak odmówia prosisz o podstawe prawna odmowy na
    > piśmie.
    > Nie potrzeba do tego żadnego pozwolenia.
    > Właściciel mieszkania nie ma nic do gadania, bo on tez popełnia
    > wykroczenie pozwalając Ci mieszkac bez medunku.

    Razem z wynajmującym popełniamy wykroczenie ponieważ cały pic polega na tym
    iż wynajmujący nie chca odprowadzać podatku od wynajmu wiec mało kto chce
    spisać i zarestrować umowe. Jesli już spisują to i tak do szufaldy.
    A jak zachcesz umowe prawdziwą to podskoczy Ci opłata za mieszkanie -
    błędne koło. Dom wariatów :).

    > I co dzień popelniasz wykroczenie, ponieważ nie dośc że się nie
    > zamledowales to jeszcze nie podałes US faktycznego miejsca zamieszkania.
    > Znaczy ukrywasz sie przed urzędem skarbowym. :-)

    Nie nie ukrywam się, mama odbiera wszystkie polecone z US :).
    Jak na razie udało mi się wyjasniać telefonicznie wiec nie jest najgorzej.
    Pozdrawiam

    mczuz

  • 12. Data: 2004-05-27 17:12:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mczuz napisał:

    > Nie nie ukrywam się, mama odbiera wszystkie polecone z US :).
    > Jak na razie udało mi się wyjasniać telefonicznie wiec nie jest najgorzej.
    > Pozdrawiam

    Hmm.. pamiętaj jednak że zmienić US na Gdanski możesz jednym machnieciem
    długopisu. US okresla sie wg. własciwości miejsca zamieszkania, które
    jest calkowicie deklaratywne i wcale nie musi byc zgodne z
    zameldowaniem. Nikt Cie nie zapyta czy faktycznie tam mieszkasz albo czy
    masz na to jakies papiery. Skoro oświadczasz że tam Cię można zastac i
    tam odbierasz poczte to US wierzy Ci na słowo.
    Wypełniasz NIP-1 gdzie wpisujesz faktyczne miejsce zamieszkania w
    Gdańsku i faktyczne miejsce zameldowania gdzie indziej. Składasz to jako
    aktualizacje do wlasciwego urzędu w Gdańsku i od tej pory rozliczasz
    podatek dochdowy w Gdańsku. Zupełnie legalnie.
    Od tej chwili dla US mieszkasz w Gdańsku, nie ważne czy na krzywy ryj
    czy na sliczną legalna umowę najmu.
    Trzeba tylko pamiętać żeby po przeprowadzce jak najszybciej zawiadomić
    właściwy US o nowym miejscu zamieszkania, dla własnego dobra.

    Z zarejestrowaniem działalności gorzej - jak nie masz umowy to nie masz
    szans.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2004-05-28 17:02:29
    Od: "mczuz" <m...@o...pl>

> [...]
    > właściwy US o nowym miejscu zamieszkania, dla własnego dobra.
    >
    > Z zarejestrowaniem działalności gorzej - jak nie masz umowy to nie masz

    To znaczy, że mogę byc na stałe zameldowany w Giżycku, adres DG mieć w
    Giżycku a mieszkać na krzywy ryj w Gdańsku i tw Gdańsku odprowadzać podatek
    ???
    Z tego co się dowiedziałem jak zakładałem DG to musze się rozliczać tam
    gdzie mam firmę lub tam gdzie jestem zameldowany. Jestem w kropce.

    pozdr.
    mczuz

  • 14. Data: 2004-05-31 07:26:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mczuz napisał:

> [...]
    > Z tego co się dowiedziałem jak zakładałem DG to musze się rozliczać tam
    > gdzie mam firmę lub tam gdzie jestem zameldowany. Jestem w kropce.

    Podatek dochodowy rozliczasz zawsze wg. miejsca zamieszkania
    zadeklarowanego na druku NIP. Nigdy inaczej. To gdzie masz firmę nie ma
    znaczenia. To nie firma się rozlicza z dochodu, rozliczasz się z niego
    Ty osobiście.

    Gorzej jest z VATem.
    Ustawa mowi że dla VAT wlaściwy miejscowo jest US wg. miejsca
    wykonywania czynności opodatkowanych, ale jeżeli jest tych miejsc kilka
    i podlegaja pod rózne urzędy skarbowe to własciwy jest US wg. miejsca
    zamieszkania podatnika - osoby fizycznej.

    Ale na zgłoszeniu i deklaracji ciągle mamy nakaz wpisania wyłącznie
    miejsca zamieszkania podatnika - osoby fizycznej. Nie miejsca
    prowadzenia działalności.

    Co najśmieszniejsze, jeżeli wykonuję czynności opodatkowane wylacznie na
    terytorium US "A" a mieszkam na terytorium US "B" to składając
    deklaracje do "B" z adresem podlegającym pod "A" mam zagwarantowane
    wezwanie w celu wyjasnienia.
    Bo rejestrując sie do VAT nie podaje miejsc wykonywania dziłalności ale,
    chcąc postępować zgodnie z opisem na zgloszeniu, miejsca zamieszkania.
    I robi sie smiesznie. Ze zgoszenia ani z deklaracji nie wynika dlaczego
    mieszkając w "B" rozliczam się z podatku VAT w "A".

    Kiedys walczyłam z tym przy jednym z klientow. W końcu uzgodniłam z
    Panią która go prowadziła, że będe wpisywac adres miejsca prowadzenia
    działalności (osoba fizyczna nie ma siedziby, chociaz niektóre druki
    podatkowe wymagaja podania takowej) i pani w US system nie będzie
    krzyczał że błąd, bo o to sie sprawa rozbijała. I adres i NIP z innego
    urzędu i system nie miał podobno "punktu zaczepienia".

    Pani była miła, a mnie zależało na dobrych stosunkach z nia, więc
    machnełam reką. Mam nawet w jakims wezwaniu napisane co jest źle i jak
    skorygować, więc mam podkładkę.

    Ganaralnie, w Twoim przypadku sprawa rozbija sie o fakt że wynajmujesz
    mieszkanie na czarno. Nie oczekuj że znajdziemy proste rozwiązanie
    jeżeli od samego poczatku stan oficjalny odbiega od rzeczywistego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl