  • 1. Data: 2004-05-26 12:54:25
    Temat: PIT36 i przyczyna korekty...
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    złożyłem PIT36 listownie, po pewnym czasie zadzwoniła do mnie pani
    z mojego US, z informacją iż w 3 polach nie ma wpisanej wysokości
    odprowadzonych przeze mnie w ciągu roku zaliczek, co nie miało jednak
    wpływu na ostateczną kwotę wyliczonego podatku.

    Pani podała mi dokładnie pola i poprosiła o złożenie korekty.
    Przygotowałem zatem korektę, przesłałem do domu z prośbą do brata, aby
    oddał ją osobiście w US (chciałem mieć potwierdzenie).

    Korekta NIE została przyjęta, ponieważ pani zażyczyła sobie podania
    pisemnej przyczyny korekty.

    Faktycznie jest jakiś przepis który wymaga czegoś takiego? Może się
    jeszcze dowiem, że korektę musze składać osobiście? A co by było
    gdybym taką korektę wysłał listem polecony, została by mi odesłana???

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emssik.net.pl / www.daniel.emssik.net.pl
    najczęstsza komenda przy pracy z Kyliksem? # pkill -9 delphi :(

  • 2. Data: 2004-05-26 13:02:55
    Temat: Re: PIT36 i przyczyna korekty...
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    emssik pisze:

> [...]
    > oddał ją osobiście w US (chciałem mieć potwierdzenie).
    >
    > Korekta NIE została przyjęta, ponieważ pani zażyczyła sobie podania

    Ktora pani ?

    Pani na dzienniu podawczym nie jest od tego by patrzyc co pan sklada.. ale
    moze chciala pomoc...

    Mysle, ze gdyby Pan poszedl o 15 min 14 to by przyjella..

    Czemu nie napisal Pan na kartce.

    Przyczyna Korekty

    Usuniecie braków w zlozonej deklaracji pit36
    (pola x, y i z) nie majace
    wplywu na wysokosc zobowiazania)...

    > Faktycznie jest jakiś przepis który wymaga czegoś takiego? Może się
    > jeszcze dowiem, że korektę musze składać osobiście? A co by było
    > gdybym taką korektę wysłał listem polecony, została by mi odesłana???

    Moze dostalby Pan od "Naczelnika Urzedu Skarbowego" list wzywajacy
    stawienia sie i udzielenia wyjasnien....

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-05-26 13:22:49
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    W artykule <c924hv$ico$7@galaxy.uci.agh.edu.pl> Boguslaw Szostak napisał(a):

    > Ktora pani ?
    >
    > Pani na dzienniu podawczym nie jest od tego by patrzyc co pan sklada.. ale
    > moze chciala pomoc...

    I owszem pani na Dzienniku podawczym. Pomóc? Interesujący sposób pomocy.

    > Mysle, ze gdyby Pan poszedl o 15 min 14 to by przyjella..
    >
    > Czemu nie napisal Pan na kartce.

    Wydawało mi się że z mojego postu wynikało jednoznacznie, że nie
    mieszkam w mieście w którym składam PIT36 (stały adres zameldowania
    Bielsko-Biała), ale większość czasu spędzam w Poznaniu, więc dlatego
    właśnie wysłałem korektę LISTEM do brata w BIELSKU i to on składał tą
    korektę, więc napisanie na kartce przyczyn korekty było nie możliwe.

    > Moze dostalby Pan od "Naczelnika Urzedu Skarbowego" list wzywajacy
    > stawienia sie i udzielenia wyjasnien....

    Nie sądzę, ponieważ PIT przeszedł by przez tą samą Panią, która
    wcześniej dzwoniła do mnie z prośbą o korektę.

    Co nie zmienia faktu iż nadal nie wiem, czy Pani miała prawo odmówić
    odebrania PIT36 i czy faktycznie jestem zobowiązany do pisemnego
    podawania przyczyny korekty - pewnie i tak to zrobię dla świętego
    spokoju, ale chciał bym wiedzieć.

  • 4. Data: 2004-05-26 13:32:52
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "emssik" <n...@b...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > odebrania PIT36 i czy faktycznie jestem zobowiązany do pisemnego
    > podawania przyczyny korekty - pewnie i tak to zrobię dla świętego

    Ordynacja Podatkowa:

    Art. 81 Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej
    deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.

    pzdr
    Kasia

  • 5. Data: 2004-05-26 13:37:50
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "emssik"

> [...]
    > odebrania PIT36 i czy faktycznie jestem zobowiązany do pisemnego
    > podawania przyczyny korekty - pewnie i tak to zrobię dla świętego
    ----------------------------------
    Mały cytat z ordnacji podatkowej
    "Art. 81. Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej
    deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty."
    Wiola

  • 6. Data: 2004-05-26 14:29:19
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    W artykule <c926h2$p7h$1@nemesis.news.tpi.pl> Wiola napisał(a):

    > Mały cytat z ordnacji podatkowej
    > "Art. 81. Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej
    > deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty."
    > Wiola

    No i o to mi chodziło. Dziękuję ślicznie i życzę miłego dnia.

  • 7. Data: 2004-05-26 15:16:45
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    emssik <n...@b...net> napisał(a):
> [...]
    > właśnie wysłałem korektę LISTEM do brata w BIELSKU i to on składał tą
    > korektę, więc napisanie na kartce przyczyn korekty było nie możliwe.

    A nie prościej było od razu złożyć PITa w miejscu zamieszkania/pobytu?

  • 8. Data: 2004-05-26 19:18:17
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    W artykule <c92cct$sr6$1@inews.gazeta.pl> nocnyMarek napisał(a):

    > A nie prościej było od razu złożyć PITa w miejscu zamieszkania/pobytu?

    We wszystkich dokumentach moim miejscem zamieszkania jak i zameldowania
    jest Bielsko. Tak się składa iż od pewnego czasu prowadzę firmę
    w Poznaniu i spędzam tutaj zdecydowanie więcej czasu nie zmienia to
    jednak faktu iż zgodnie z przepisami jestem zobowiązany do rozliczania
    się w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych w moim miejscu
    zameldowania / zamieszkania, którym jak wspomniałem wcześniej jest
    Bielsko.

  • 9. Data: 2004-05-26 21:08:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 May 2004, emssik wrote:
    [... nocnyMarek ...]
> [...]
    >+ jest Bielsko. Tak się składa iż od pewnego czasu prowadzę firmę
    >+ w Poznaniu i spędzam tutaj zdecydowanie więcej czasu nie zmienia to

    ...należało zgłosić zamieszkanie w Poznaniu ;) ?
    Z wszystkich dyskusji (tu i na .prawo) wynikało że w przepisach
    jest najwyraźniej celowo wprowadzone "miejsce zamieszkania" (a NIE
    "zameldowania")...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-05-27 08:35:23
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    W artykule <Pine.WNT.4.58.0405262306180.3024@athlon> Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Z wszystkich dyskusji (tu i na .prawo) wynikało że w przepisach
    > jest najwyraźniej celowo wprowadzone "miejsce zamieszkania" (a NIE

    Panie Gotfrydzie, sam nie jeden raz pisał pan na grupie, że nie jest Pan
    wróżką i na podstawie tego co jest w postach wielu rzeczy nie da się
    powiedzieć. Ja z mojej strony zadałem jasne pytanie, na które otrzymałem
    konkretną odpowiedź, za co jeszcze raz ślicznie dziękuję. Ale powód
    dla którego ludzie zaczynają się bawić we wróżkę i drążyć, a po co,
    a jak, a dlaczego, a czemu nie inaczej, jest dla mnie zupełnie nie zrozumiały.