  • 11. Data: 2003-04-25 08:11:19
    Temat: Re: Stawka 0% i VAT7
    Od: "KaWu" <r...@w...pl>

    > W jakim miescie to urzad, a jesli w W-wie, to ktory?
    >
    > Czy skonczylo sie na sporzadzeniu korekty, czy tez nie obylo
    > sie bez zalu czynnego i dobnego mandaciku?

    W Jaworze-Dolny Śląsk. Zrobilem korekte choć powiedziano mi że mogę na tej
    pierwotnej deklaracji poprawić. Ale wolalem zrobić 2 kopie i podbić w
    sekretariacie:) I pani powiedziała że lepiej by bylo napisać wniosek do
    korekty bo coś tam..:) który podpialem i finito.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2003-04-25 22:15:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2003, Latet wrote:
    [...]
    >+ Przy okazji - czy mi sie zdaje, czy na VAT-7 roi sie od błędów?

    Nie zdaje ci się: co najmniej jeden wykazano (niemożliwość
    wyliczenia zgodnie z ustawą przypadku kiedy koszty dotyczą co
    najmniej 2 "składników przychodowych" o *różnych* współczynnikach
    sprzedaży opodatkowanej do zwolnionej).

    >+ Np. - w opisie do pola 58:
    >+ "Jesli kwota z poz. 19 jest mniejsza od 0........".
    >+ a przeciez w poz. 19 wpisuje sie wartosc netto sprzedazy "ZW",
    >+ wiec albo tam jest 0 albo liczba dodatnia - nigdy ujemna!

    No to przejrzyj ostatnie 3 tygodnie grupy a się zdziwisz ;>
    Był post o najoczywistszym przypadku: kwota korekt (zwrot
    towarów) była wieksza od sprzedaży. Jak nie obrócić to
    wychodzi ujemna sprzedaż :)

    >+ Z kolei:
    >+ opisy do pól:49/50 - 53/55:

    A to prawda :)

    >+ P.S.
    >+ Normalnie nie mam sprzedaży nieopodotkowanej.
    >+ Ale jak sprzedam samochod (EST), kupiony bez VAT-u,
    >+ to chyba mi sie nagle pojawi sprzedaz "ZW" i bede
    >+ to musial wpisac w pole 19?

    Prawdę mówiąc - sam nie wiem.
    Popatrz jednak na to tak: ustawa zobowiązuje cię do rozdzielenia
    kosztów na związane z poszczególnymi rodzajami DG, czyli:
    a. osobno koszty związane ze sprzedażą "zw" samochodu
    b. osobno koszty związane ze sprzedażą opodatkowaną
    c. osobno koszty "ogólne" (i do "proporcji")

    I teraz:

    >+ Proporcja w takim miesiącu bedzie wybitnie na korzysc
    >+ sprzedazy "ZW" wiec pewnie znikomą czesc vat do odliczenia
    >+ wygeneruje.....
    >+ Czy wiec dobrze myslę, ze ew. inne wydatki z vatem,
    >+ powinienem odlozyc na inny miesiac, niz miesiac sprzedazy
    >+ samochodu?

    A to zależy co za wydatki. Jak ewidentnie "b"...
    Niemniej - ktoś to co powyżej określał mianem "wachlowania
    wskaźnikiem"[1] :) i chyba jest to najprostsze.

    pozdrowienia, Gotfryd
    [1] - ściślej, to "wachlowanie" polega na zaliczeniu VATu do
    odliczenia we właściwym miesiącu. Ustawa jasno stanowi że
    "w miesiącu lub miesiącu następnym"... Ktoś każe ci koszt
    (inny niż "media" i korekty faktur) zaliczać do odliczenia
    VAT "zaraz i na wczoraj" ? ;)

  • 13. Data: 2003-04-26 07:00:05
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > A ja jestem z tej drugiej szkoły i nie wpisuje stwaki 0 do sumy zakupów.
    > Wiola

    Chyba sie przepisze do tej szkoly :-)
    Dzwonilem do swojego urzedu skarbowego.
    Kolega o ktorym pisalem tez tam dzwonil, ale on ma nazwisko
    na inna litere, wiec zawsze kieruja go do innej osoby niz mnie
    (u nas tak jest, ze kazda "litera" ma inny pokoj na pietrze vat-u).

    W pokoju dla jego litery - jak juz pisalem - powiedzieli mu,
    ze Vat 0% moze doliczac na vat-7.

    Ale w pokoju dla MOJEJ litery powiedzieli mi tak:

    "Do ewidencji zakupow - powienien pan takie cos wpisywac,
    ale na vat-7 prosze tego nie uwzgledniac, bo nam tu potem
    wychodzi zbyt duza dysproporcja pomiedzy netto a podatkiem".

    Pozdrawiam,

    latet