  • 1. Data: 2003-04-24 19:24:25
    Temat: ZUS ..oczywiscie !!na 1/2 etatu i prowadzi
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Witam.
    Chodzi mi o znajomego.Pracuje na 1/2 etatu i prowadzi dzialalnosc
    gospodarcza, ktora pomaga mu jako tako zyc Na 1/2 etatu nie ma minimalnego
    (cos chyba ponad 700zl) wynagrodzenia wymaganego przez ZUS do zwolnienia go
    z oplat(cos ponad 500zl chorobowe,zdrowotne,rentowe itd..), ktore musi
    uiszczac w zwiazku z prowadzona dodatkowa dzialalnoscia gospodarcza.
    Jak wiec czlowiek taki ma uczciwie pracowac skoro duza czesc jego dochodu
    pojdzie na ZUS a dzialalnosc gospodarcza nie przynosi mu wiecej niz 500zl
    ???Jednak bez tej dodatkowej dzialalnosci mysle ze juz byloby po nim.
    Czy jest jakis sposob na zwolnienie go z tych oplat ?? Czy naprawde polskie
    prawo jest tak nie kumate ???

    --
    Remek www.remig.cad.pl

  • 2. Data: 2003-04-25 05:45:53
    Temat: Re: ZUS ..oczywiscie !!na 1/2 etatu i prowadzi
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "Remek" <c...@c...tam.pl> wrote in message

> [...]
    > ???Jednak bez tej dodatkowej dzialalnosci mysle ze juz byloby po nim.
    > Czy jest jakis sposob na zwolnienie go z tych oplat ?? Czy naprawde

    pozostaje dogadać się z pracodawcą i dołożyć mu te 100 zet , zeby mieć
    wynagrodzenie minimalne i wtedy będzie płacić tylko zdrowotne.

    Magdalena

  • 3. Data: 2003-04-25 10:59:24
    Od: "tele.zapraszam.pl" <b...@z...pl>

> [...]
    > ???Jednak bez tej dodatkowej dzialalnosci mysle ze juz byloby po nim.
    > Czy jest jakis sposob na zwolnienie go z tych oplat ?? Czy naprawde

    A kogo to obchodzi, żeby zmniejszyć bezrobocie, albo, że ktoś umrze z głodu?
    Zabieranie komuś więcej na przymusowy ZUS niż można zarobić, to zwykła
    kradzież. Jeśli teraz ratujesz się przed żebraniem usiłując zarobić na chleb
    zarabiając parę groszy, to jesteś przestępcą, jakiemu min. Kołodko z
    pewnością nie zrestrukturyzuje długu w ZUS. Będziesz prześladowany przez
    windykację skarbową, będziesz płacił kary i odsetki, a jak spróbujesz w
    końcu znaleźć dobrze płatną pracę, zaraz cię zwolnią, bo komornik narobi ci
    tam odpowiedniej opinii.
    Rząd nie jest dla ludzi: ludzie są dla rządu. I to cała prawda - jakbyś
    pracował w rządzie i miał odpowiednie wynagrodzenie, też by cię g....
    obchodziła "sprawiedliwość społeczna". Jak np. zmniejszy się bezrobocie,
    wiele stołków w ministerstwie stanie się zbędne i to wszystko tłumaczy.

    mp

  • 4. Data: 2003-04-28 09:58:15
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > minimalnego
    > go
    Jak to jest - przelicza się to w stosunku do pełnego etatu (kwotę zwolnienia
    z ubezpieczeń społ. w DG)?

    WWojtas

  • 5. Data: 2003-04-28 10:26:27
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    WojtekW wrote:

    > Jak to jest - przelicza się to w stosunku do pełnego etatu (kwotę
    > zwolnienia z ubezpieczeń społ. w DG)?

    Zadaj to pytanie jeszcze raz - tak żeby było wiadomo o co ci chodzi.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 6. Data: 2003-04-28 12:55:07
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > Zadaj to pytanie jeszcze raz - tak żeby było wiadomo o co ci chodzi.
    Czy jeśli na 1/4 etatu osiąga przychody mniejsze niż 1/4 "pensji minimalnej"
    to prowadząc jednocześnie DG musi TAM opłacać ubezpieczenia społeczne?

    WWWojtas

  • 7. Data: 2003-04-28 18:14:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik WojtekW napisał:

    > Czy jeśli na 1/4 etatu osiąga przychody mniejsze niż 1/4 "pensji minimalnej"
    > to prowadząc jednocześnie DG musi TAM opłacać ubezpieczenia społeczne?

    Musi.
    Przepisy nie mówią nic o wielkości etatu, mówia że masz ZARABIABIAĆ
    najniższa krajową brutto, nie wazne czy pracujesz na pełen etat, 1/2 czy
    1/64.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-04-28 18:46:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2003, WojtekW wrote:
    [...komuś...]
    >+ Czy jeśli na 1/4 etatu osiąga przychody mniejsze niż 1/4 "pensji minimalnej"

    A jak to robi ??
    Minimalna płaca nie może być niższa, więc nominalna wartość
    1/4 płacy nie może być niższa od 1/4 minimalnej wartości
    owej płacy... Ufff.. :) "Nominalna" aby ustrzec się przed
    marudzeniem o obciążeniach :)
    No i 1/4 pensji do niczego nie pomaga (ani nie przeszkadza)
    skoro do DG liczy się tylko kwota odpowiadająca minimalnemu
    wynagrodzeniu...

    >+ to prowadząc jednocześnie DG musi TAM opłacać ubezpieczenia społeczne?

    Z pracy ? AFAIK obowiązkowo.
    Trzeba dbać o emeryturę pracownika...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-29 18:55:05
    Od: "Domino" <s...@s...pl>

    > Musi.
    > Przepisy nie mówią nic o wielkości etatu, mówia że masz ZARABIABIAĆ
    > najniższa krajową brutto, nie wazne czy pracujesz na pełen etat, 1/2 czy
    > 1/64.

    wtrace sie
    a jesli np. pracuje na 4 umowy o prace na 1/4 etatu kazda po 200zl od umowy,
    to jak place ZUS? :)

  • 10. Data: 2003-04-30 07:55:09
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

> [...]
    > 1/4 płacy nie może być niższa od 1/4 minimalnej wartości
    > owej płacy... Ufff.. :) "Nominalna" aby ustrzec się przed
    OK. Konkret. 1/4 etatu za 340 zł brutto + DG. Czy w DG trzeba opłacać
    ubezpieczenia społeczne czy tylko zdrowotne?

    WWWojtas