  • 1. Data: 2002-09-22 19:11:17
    Temat: Storno...
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam...

    Ostatnio nawiązałem interesującą polemikę dotycząca storn i ciekaw jestem
    Waszej opini.

    Otoż rozchodzi się o stosowanie do korekty zapisu storna czerwono-czarnego,
    czyli korekty na dwóch różnych kontach, ale po tej samej stronie. Jest to
    wprawdzie niezgodne z zasadą podwójnego zapisu (tylko ta przychodzi mi na
    myśl przy bronieniu twierdzenia, że dopuszczane jest storno czerwone albo
    czarne), ale równocześnie odchodzi się powoli od czystości zapisów (mam na
    myśli np. zapis kosztów tylko po stronie Wn), a poza tym jest to niezwykle
    użyteczne, ponieważ zmniejsza ilość zapisów o połowę (nie trzeba nic
    zapisywać na przeciwstawnym koncie, gdzie operacja była zaksięgowana
    prawidłowo), a treść ekonomiczna jest jasna.

    Pozdrawiam i liczę na rozwianie wątpliwości.

    Łukasz

  • 2. Data: 2002-09-22 19:21:37
    Temat: Re: Storno...
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapisywać na przeciwstawnym koncie, gdzie operacja była zaksięgowana
    > prawidłowo), a treść ekonomiczna jest jasna.

    Ja w tym celu wprowadzilem dodatkowe konto o nazwie "storno" :-)

    Karol