  • 1. Data: 2006-08-01 10:50:04
    Temat: Strony internetowe
    Od: "Coral" <l...@o...pl>

    Witam,

    od razu zaznaczam, ze jestem mlody (19 lat) i kompletnie zielony w temacie
    podatkow (ale sie naucze ;) ).

    Moje pytanie jest teoretyczne, nie zamierzam zakladac takiej strony (bo jest
    ich ze 40sci, a kopiowanie cudzych pomyslow tez mi srednio pasuje).

    Chodzi o:

    http://www.milionpixeli.pl/

    ... i jej klony, a raczej klony klona strony brytyjskiej. Interesuje mnie w
    jaki sposob tworcy tej strony rozliczaja sie z podatkow (chyba nie maja
    firmy, znaczy DG) i jakich (wielkosci dla dzialalnosci czysto internetowej,
    niematerialnej), czy w ogole to robia i jest taki obowiazek, czy w cene
    kratek jest wliczony VAT (a jesli w tym wypadku nie ma, bo nie przekroczyli
    progu, to czy w innym trzeba by go bylo dodawac?), oraz czy sa dodatkowe
    komplikacje, jesli kratki kupuje ktos zza granicy (znow podatki).

    Troche tego duzo, ale sam nie potrafie tego ogarnac (gubie sie w tych
    wszystkich podatkach) a interesuje mnie ogolnie czysto wirtualna
    ("wirtuologiczna" ;) ) dzialalnosc, w ktorej moglbym sprzedawac ludziom
    doslownie "nic".

    Pozdrawiam serdecznie :)

    PS: Co oznacza odpisanie od dochodu, lub podatku i czy ma to cos wspolnego z
    dzialalnoscia charytatywna?
    Przerpaszam za glupie (dla wiekszosci) pytania.

  • 2. Data: 2006-08-01 13:40:53
    Temat: Re: Strony internetowe
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-08-2006 o 12:50:04 Coral <l...@o...pl> napisał:

    Interesuje
> [...]
    > progu, to czy w innym trzeba by go bylo dodawac?), oraz czy sa dodatkowe
    > komplikacje, jesli kratki kupuje ktos zza granicy (znow podatki).

    Jeśli się ktoś uprzez to możnaby pewnie to robić bez DG, na umowę zlecenie
    (czyli firma zleca komuś umieszczenie na stronie bannerka),
    ale można wtopić jeśli US zakwalifikuje to pod DG.
    Prowadzenie tego na DG jest w sumie banalne - dostajesz graficzkę
    do wrzucenia na stronę, wystawiasz rachunek/fakturę, goście płacą(lub nie
    ;) )
    Ty odprowadzasz od tego podatek dochodowy(i ew. VAT jeśli jesteś czynnym
    podatnikiem VAT).
    Rozliczają się zapewne na ryczałcie albo księdze przychodów i rozchodów,
    wpisując wystawione faktury w przychody. W koszty można pewnie wrzucić
    opłate za serwer i domenę i chyba niewiele więcej.
    Ogólnie rzecz biorąc bajecznie proste(w porównaniu do innych typów
    działalności).

> [...]
    > wszystkich podatkach) a interesuje mnie ogolnie czysto wirtualna
    > ("wirtuologiczna" ;) ) dzialalnosc, w ktorej moglbym sprzedawac ludziom

    Zacznij od jakiś tutoriali sieciowych których jest sporo, jak założyć
    działalnośc, jak prowadzić KPiR, ewidencje VAT itd. Za tydzień bedziesz
    już czaił bazę a za dwa tygodnie będziesz w stanie prowadzić taką
    prościutką firemkę
    samodzielnie.
    Nie zaszkodzi też nigdy jakaś konsultacja 'na żywo' w biurze rahcunkowym,
    za 50zł dowiesz się różnych praktycznych rzeczy i będziesz miał jako-taką
    pewność że
    nie przeoczyłeś jakiegoś szczegółu.

    > PS: Co oznacza odpisanie od dochodu, lub podatku i czy ma to cos
    > wspolnego z dzialalnoscia charytatywna?

    Przykład - składki na ZUS.

    Ściągnij sobie z netu deklarację PIT-5 w formie PDFa.
    Jest rubryka na przychody, na koszty, potem obliczasz dochód, następnie
    są rubryki na różne wydatki które pomniejszają dochód(i to jest właśnie to
    odpisywanie od dochodu).
    Idąc dalej obliczasz podatek i następnie masz rubryki w których
    pomniejszasz podatek
    - np o składki na ubezpieczenie zdrowotne ZUS.
    (i to jest właśnie odpisywanie od podatku).
    Jak zobaczysz tego PIT-5 to zrozumiesz o czym tu piszę ;)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-01 13:43:59
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-08-2006 o 15:40:53 t <r...@o...pl> napisał:

> [...]
    > (i to jest właśnie odpisywanie od podatku).
    > Jak zobaczysz tego PIT-5 to zrozumiesz o czym tu piszę ;)

    Właśnie się skapowałem że to samo masz na PIT-36/37,
    czyli rocznych deklaracjach o których pod koniec kwietnia trąbią
    co roku w TV :)

  • 4. Data: 2006-08-01 13:52:36
    Od: "Coral" <l...@o...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie się skapowałem że to samo masz na PIT-36/37,
    > czyli rocznych deklaracjach o których pod koniec kwietnia trąbią
    > co roku w TV :)

    Wielkie dzieki za pomoc :) Zrobie tak jak napisales :)

    Pozdrawiam!