  • 1. Data: 2002-05-05 23:12:29
    Temat: Struktura sprzedazy - czy mozna nierozliczac
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    A wiec przez caly czas sprzedawalem wszystko z 0% vatem. A teraz
    nieopatrznie zaczalem handlowac towarami z 22% vat-em (osoby fizyczne).
    Poniewaz zakupow dokonuje sporadycznie wiec zastosowanie struktury zakupow
    moze dac nieoczekiwane rezultaty :-). Np. jesli w marcu kupilem towar z
    wylacznie 22% vatem, a w kwietniu z wylacznie 0% (byly to duze jedorazowe
    zakupy) i do konca roku nie bede robil innych zakupow, a tylko sprzedawal,
    to rozliczajac sie struktura nie zaplace wogole VAT (nawet od towarow
    objetych 22% stawka) - co nie musi sie podobac US. I odwrotnie wystarczy
    jeden zakup za 10 zł ale z 22% VAT w maju i cała dalsza sprzedaż idzie na
    22% - jesli dobrze rozumiem art.30 ustawy.

    Czy moge po prostu nie rozliczac sie struktura sprzedazy??? Tzn. dla swoich
    potrzeb prowadze szczegolowa reczna ewidencje sprzedazy i wiem ile w danym
    miesiacu sprzedalem towarow w poszczegolnych stawkach. A moze gdybym za
    kazdym razem wystawial fakture vat nawet osobom fizycznym to by
    wystarczylo???

    Pozdrawiam
    BaLab

  • 2. Data: 2002-05-06 06:33:02
    Temat: Re: Struktura sprzedazy - czy mozna nierozliczac
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    O metodzie rozliczania sprzedaży strukturą zakupów już dawno zapomniałam, bo
    wydawało mi się, że wszyscy już posiadamy kasy fiskalne i wtedy jest sprawa
    rozwiązana. Z tego co pamiętam, to strukturę zakupów stosuje się w
    przypadkach, gdy nie ma możliwości rozgraniczenia sprzedaży na poszczególne
    stawki, a Ciebie jak sam piszesz jest taka możliwość (np. wystawianie
    faktur).
    Pozdrawiam. Hania.