  • 1. Data: 2006-04-22 00:31:40
    Temat: Studia a podatki i inne obciążenia (i inne wątpliwości)...
    Od: " sammler" <s...@g...pl>

    Witam serdecznie :)

    Chciałbym prosić Was o odpowiedź na dwa pytania, na które niełatwo znaleźć
    odpowiedź w internecie (przynajmniej na pierwsze)...

    1. Czy pracodawca, który chciałby partycypować w opłatach za studia
    doktoranckie (zaoczne) swojego pracownika uzyskałby z tego tytułu jakieś
    korzyści (z księgowo-podatkowego punktu widzenia)?

    2. Czy za pracującego studenta (studiów magisterskich) pracodawca może NIE
    odprowadzać składek na ubezpieczenie społeczne? Jeśli tak, których składek
    dokładnie i na jakiej podstawie prawnej?

    Przy okazji może zapytam o inną kwestię. Wiem, że podatek dochodowy (PIT)
    powinno się opłacać w miejscu zamieszkania. Przyjmijmy, że pracuję w innym
    mieście, niż jestem zameldowany na pobyt stały i z różnych względów nie mogę
    (nie chcę) zmieniać tego stanu rzeczy. Chciałbym się jednak rozliczać w
    miejscu zamieszkania (pracy). Czy dla złożenia dokumentów aktualizacyjnych w
    US niezbędne jest zameldowanie w miejscu, gdzie chce się opłacać podatki?

    Dziękuję serdecznie życzliwym za pomoc :) Jeśli sprawy te były już omawiane,
    mniej życzliwym ;) dziękuję za powstrzymanie się od komentowania... Nie
    psujcie sobie nerwów ;)

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2006-04-22 01:27:08
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sammler wrote:
> [...]
    > doktoranckie (zaoczne) swojego pracownika uzyskałby z tego tytułu jakieś
    > korzyści (z księgowo-podatkowego punktu widzenia)?
    nie wiem jak doktoranckie, ale podyploomwe bardzo często są opłacane
    przez pracodawców więc pewnie jakoś to wrzucają w koszty.
    Doktoranckie pewnie też mogą.

    > 2. Czy za pracującego studenta (studiów magisterskich) pracodawca może NIE
    > odprowadzać składek na ubezpieczenie społeczne? Jeśli tak, których składek
    > dokładnie i na jakiej podstawie prawnej?
    chyba tylko umów zleceń to dotyczy jeśli student ma mniej niż 26 lat i
    nie pracuje.
    Przy umowie o pracę wyjątków raczej nie ma.

> [...]
    > US niezbędne jest zameldowanie w miejscu, gdzie chce się opłacać podatki?

    Nie.
    US w ogóle nie interesuje co masz w dowodzie.
    Po prostu składasz kolejny NIP-3 do nowego US.

  • 3. Data: 2006-04-22 17:52:29
    Od: " sammler" <s...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    [ciach]

    Witku i Teklo... Dziękuję Wam za pomoc... Teraz nie mam wątpliwości, co dalej
    robić :))

    Pozdrawiam :)
    s.