  • 1. Data: 2010-02-16 22:17:41
    Temat: Studia doktoranckie a koszt uzyskania przychodu
    Od: John Smith <a...@g...com>

    Witam,
    interesuje mnie czy mogę potraktować koszty studiów doktoranckich
    (dojazd na uczelnię w postaci biletu miesięcznego) jako koszt uzyskania
    przychodu? DG dotyczy psychoterapii uzależnień a studia to studia
    pedagogiczne-politologiczne. Wydaje mi się, że zalicza się to - jako
    nabywanie wiedzy/kompetencji - do podtrzymania dochodu?
    Marcin G.

  • 2. Data: 2010-02-17 14:37:52
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    John Smith pisze:
> [...]
    > pedagogiczne-politologiczne. Wydaje mi się, że zalicza się to - jako
    > nabywanie wiedzy/kompetencji - do podtrzymania dochodu?

    a ja bym sobie wliczył opłatę za czesne semestralne 2500, no bo co,
    robię studia mgr żeby podtrzymać dochód. A co :)

  • 3. Data: 2010-02-17 17:07:41
    Od: John Smith <a...@g...com>

    > a ja bym sobie wliczył opłatę za czesne semestralne 2500, no bo co,
    > robię studia mgr żeby podtrzymać dochód. A co :)

    Uważasz, że nadinterpretowuję? Skoro mogę wliczyć szkolenia to dlaczego
    nie studia, które wyposażają w umiejętności/kompetencje. Na twoim
    miejscu, robiąc studia żeby podtrzymać dochód wliczyłbym, a jak:)

  • 4. Data: 2010-02-17 17:18:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-17 15:37, krzysiek wrote:
    > a ja bym sobie wliczył opłatę za czesne semestralne 2500, no bo co,
    > robię studia mgr żeby podtrzymać dochód. A co :)

    Ustawa nie zabrania, jeśli koszty kształcenia ponosisz się w celu
    uzyskania przychodu?

    Niżej masz przykład interpretacji.
    Click --> http://tinyurl.com/czesne-jako-kup

    Piotrek

  • 5. Data: 2010-02-17 17:18:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

  • 6. Data: 2010-02-18 10:09:23
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Piotrek pisze:

    > Ustawa nie zabrania, jeśli koszty kształcenia ponosisz się w celu
    > uzyskania przychodu.
    >
    > Niżej masz przykład interpretacji.
    > Click --> http://tinyurl.com/czesne-jako-kup

    czy to się tyczy również osób osiągających dochód tylko z umowy o pracę?

  • 7. Data: 2010-02-18 11:23:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    > czy to się tyczy również osób osiągających dochód tylko z umowy o pracę?

    No oczywiscie, ze NIE.
    Przeciez na umowe o prace masz tylko koszty zryczaltowane, ktore mozesz
    podwyzszyc jedynie do wysokosci kosztow dojazdow udomunentowanych imiennymi
    biletami okresowymi w sytuacji gdy koszty te sa wyzsze od ryczaltowych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-02-18 14:59:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010, SDD wrote:

> [...]
    > biletami okresowymi w sytuacji gdy koszty te sa wyzsze od ryczaltowych.

    Dla porządku i po sprawiedliwości wypada dodać, że w zamian pracodawca
    może co najmniej niektóre koszty związane z "podnoszeniem kwalifikacji"
    zaliczyć w koszty przedsiębiorstwa.
    Taki de facto dodatek do pensji, nie objęty opodatkowaniem (u pracownika
    również), tyle że nie zawsze (przez pracownika) równie wysoko ceniony :)

    pzdr, Gotfryd