  • 1. Data: 2010-02-16 19:41:23
    Temat: Zafakturowanie "bonusa"
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Klient zadowolony z usługi dorzuca z własnej nieprzymuszonej
    woli "bonusa" (przy czym nie jest to zaliczka a zapłata za usługę
    której wykonanie zatwierdził poprzez wysłanie zapłaty).

    Czy tego bonusa powinienem zafakturować 'normalnie',
    czyli wpisać na fakturze całą otrzymaną kwotę, czy robi się to inaczej?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-02-16 21:10:40
    Temat: Re: Zafakturowanie "bonusa"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Tomek wrote:

> [...]
    >
    > Czy tego bonusa powinienem zafakturować 'normalnie',
    > czyli wpisać na fakturze całą otrzymaną kwotę, czy robi się to inaczej?

    Jeśli opis jest mniej wiecej poprawny, a Ty akceptujesz fakt
    czynności dokonanej przez klienta :P, to mamy IMO do czynienia
    ze zwyczajnym aneksem do umowy.
    Po prawdzie, zmiana powinna być "stwierdzona pismem" (patrz wątek
    na .prawo do którego się wtrąciłem), ale IMVHO nic nie stoi na
    przeszkodzie aby faktura (podpisana) pełniła tę rolę.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-02-16 21:39:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-02-2010 o 22:10:40 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > na .prawo do którego się wtrąciłem), ale IMVHO nic nie stoi na
    > przeszkodzie aby faktura (podpisana) pełniła tę rolę.

    Dzięki. Umowa jest zawarta drogą elektroniczną,
    a klient jest za Wielką Wodą, więc z jakiegokolwiek podpisu nici :)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-02-17 07:13:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-02-2010 22:39, Tomek pisze:

    > Dzięki. Umowa jest zawarta drogą elektroniczną,
    > a klient jest za Wielką Wodą, więc z jakiegokolwiek podpisu nici :)

    Ale w tej konkretnej sytuacji brak aneksu to problem (i to na dodatek
    ledwie potencjalny) kupujacego a nie sprzedającego.

    Co zrobi US? Zakwestionuje Ci przychód i za kare każe zmniejszyć podatek?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-02-17 07:59:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > ledwie potencjalny) kupujacego a nie sprzedającego.
    >
    > Co zrobi US? Zakwestionuje Ci przychód i za kare każe zmniejszyć

    Ale mogą coś pokombinować i przekwalifikować
    mu tę wpłatę, tak że będzie ovatowana.

  • 6. Data: 2010-02-17 08:14:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-17 08:59, cef wrote:
    > Ale mogą coś pokombinować i przekwalifikować
    > mu tę wpłatę, tak że będzie ovatowana.

    Przy dobrze opisanej fakturze, z której jasno wynika zakres prac?
    Jakim cudem?

    Pytam, bo nie wiem czy już mam się bać skoro mam tylko umowy ramowe, w
    których jest określona stawka za MD (fakturuję za każdy rozpoczęty dzień
    pracy) + najczęściej emailowe, ale zdarza się że jedynie telefoniczne
    szacunki kosztów.

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-02-17 08:14:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-02-2010 o 08:59:52 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ale mogą coś pokombinować i przekwalifikować
    > mu tę wpłatę, tak że będzie ovatowana.

    Możesz rozwinąć? Ja to widzę tak, że albo ten bonus to jest część obrotu,
    a wtedy vat jest 'np' (czyli go nie ma), tak jak dla pozostałej części,
    albo to nie jest obrót - ale wtedy nie ma vatu z definicji.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-02-17 08:39:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > obrotu, a wtedy vat jest 'np' (czyli go nie ma), tak jak dla
    > pozostałej części, albo to nie jest obrót - ale wtedy nie ma vatu z

    Nie ma co rozwijać. Ty to widzisz tak, ale lepiej
    ruszyć głową i sprawdzić czy nie możnaby widzieć inaczej.
    W zasadzie opisanie dokładnie definiujące charakter
    tego wynagrodzenia- jak proponuje Piotrek- powinno wystarczyć - nie znam na
    tyle
    dokładnie tej części ustawy, żeby widzieć coś od razu.
    Dawno temu świadczyłem takie usługi, że bez dokładnego opisu
    można było je kwalifikować albo na 0% albo na 22% - a klient
    zagraniczny płacił zawsze tyle samo, więc potrafiłem na fakturze
    pisać takie szczególiki, żeby się nikt nie przyczepił
    i nie kazał odprowadzac vatu po kilku latach.

  • 9. Data: 2010-02-17 08:57:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Dzięki. Umowa jest zawarta drogą elektroniczną,

    A to nie ma problemu - ja się rozpędziłem, wymóg "stwierdzenia
    pismem" dotyczy umowy zawartej pisemnie. KC 77.2
    Skoro jest zawarta na gębę, to i aneks może byc na gębę :D

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-02-17 09:08:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-02-2010 o 09:39:58 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > pisać takie szczególiki, żeby się nikt nie przyczepił
    > i nie kazał odprowadzac vatu po kilku latach.

    Ja też szczególiki wpisuję, podpinam wydruki `outline-ów` z projektów
    etc, także tutaj jestem spokojny. Pytałem się odnośnie tego bonusa,
    czy z jakiegoś powodu może podpaść pod 22%.

    --
    Tomek