  • 1. Data: 2010-02-17 13:57:59
    Temat: Komputer jako kasa fiskalna
    Od: "Sws" <s...@p...pl>

    Witam

    Chcialem zapytac sie czy majac komputer ze zwykla drukarka, wyposazony w
    program pozwalajacy m.in. na wystawianie paragonow moze smialo zastapic kase
    fiskalna i drukarke fiskalna tak aby nie potrzebnie je kupowac i aby to bylo
    zgodne z przepisami skarbowymi ?

    Z powazaniem
    Sws
    Poland

  • 2. Data: 2010-02-17 14:15:50
    Temat: Re: Komputer jako kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010, Sws wrote:

> [...]
    > program pozwalajacy m.in. na wystawianie paragonow moze smialo zastapic kase

    Niajak.
    Podstawą konstrukcji kasy fiskalnej jest *FIZYCZNA* ochrona pamięci
    fiskalnej przed dostępem.
    Taką pamięć da się zniszczyć, ale nie da się zmienić tego co w niej
    zapisano bez naruszenia plomb.
    Musiałbyś mieć moduł fiskalny (taki *mechanicznie zaplombowany*) oraz
    płytę która umiałaby taki wynalazek obsłużyć.
    Moduł oczywiście z certyfikatem i tak dalej.

    Tego się *nie da* zrobić programowo!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-02-17 14:17:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Sws w <news:hlgsl4$5ip$1@news.task.gda.pl>:

> [...]
    > fiskalna i drukarke fiskalna tak aby nie potrzebnie je kupowac i aby to bylo

    Może śmiało...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-02-17 14:22:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sws" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Chcialem zapytac sie czy majac komputer ze zwykla drukarka, wyposazony w
    > program pozwalajacy m.in. na wystawianie paragonow moze smialo zastapic
    > kase

    W ten sposob sobie bedziesz wystawial paragony - ale nie beda to paragony
    fiskalne.
    A wiec mona taki sposob zastosowac w sytuacji, gdy nie obowiazuje Cie kasa
    rejestrujaca a chcesz koniecznie wreczac kupujacym jakis "swistek" jako
    dowod sprzedazy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-02-17 14:32:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1002171510150.2860@quad>:

    > Niajak.

    Nigdy nie widziałeś drukarki fiskalnej drukującej paragony (niefiskalne)?

    > Podstawą konstrukcji kasy fiskalnej jest *FIZYCZNA* ochrona pamięci
    > fiskalnej przed dostępem.
    > Taką pamięć da się zniszczyć, ale nie da się zmienić tego co w niej
    > zapisano bez naruszenia plomb.

    Raczej WORM

    > Musiałbyś mieć moduł fiskalny (taki *mechanicznie zaplombowany*) oraz
    > płytę która umiałaby taki wynalazek obsłużyć.
    > Moduł oczywiście z certyfikatem i tak dalej.

    Do wystawiania paragonów [1]?

    > Tego się *nie da* zrobić programowo!

    Oj Gotfrydzie...

    [1] -- gdzie można kupić szklaną kulę :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-02-17 15:14:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 17-02-2010 15:32, 'Tom N' pisze:

    > Nigdy nie widziałeś drukarki fiskalnej drukującej paragony (niefiskalne)?

    Gość chce zwykłą drukarką zastąpię drukarkę fiskalną, NIE ODWROTNIE.
    Zastąpić - a więc spełniać tym zestawem wszystkie funkcje drukarki
    fiskalnej.
    Podstawowa funkcja urządzenia fiskalnego to rejestrowanie transakcji i
    drukowanie paragonów fiskalnych.
    Jeżeli zestaw komputer + zwykła drukarka nie zapewnia takich funkcji to
    NIE ZASTĘPUJE urządzeń fiskalnych.

    > Oj Gotfrydzie...
    >
    > [1] -- gdzie można kupić szklaną kulę :D

    Nie potrzebna,. Wystarczy czytać ze zrozumieniem i nie zakładać od razu,
    że pytający to idiota. Taka odrobina szacunku in advance.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-02-17 17:38:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:hlh1qp$1hf$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Gość chce zwykłą drukarką zastąpię drukarkę fiskalną, NIE ODWROTNIE.

    Nienie, on chciał zapytać

    > Zastąpić - a więc spełniać tym zestawem wszystkie funkcje drukarki
    > fiskalnej.

    Zestaw składający się "kasy fiskalnej i drukarki fiskalnej" jest trochę
    dziwnym zestawem

    > Podstawowa funkcja urządzenia fiskalnego to rejestrowanie transakcji i
    > drukowanie paragonów fiskalnych.
    > Jeżeli zestaw komputer + zwykła drukarka nie zapewnia takich funkcji to
    > NIE ZASTĘPUJE urządzeń fiskalnych.

    Ależ nie odnosiłem się do tłumaczenia Gotfryda w kwestii modułu fiskalnego,
    tylko do latających kwantyfikatorów.

    > Nie potrzebna,. Wystarczy czytać ze zrozumieniem i nie zakładać od razu,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > że pytający to idiota. Taka odrobina szacunku in advance.

    Dlaczego zakładasz, że odpowiadający nie zrozumiał? ;P

    <http://groups.google.pl/groups?hl=en&client=opera&r
    ls=en&hs=CNo&q=gotfryd%20wr%C3%B3%C5%BCki>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-02-18 00:28:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

    > Nigdy nie widziałeś drukarki fiskalnej drukującej paragony (niefiskalne)?

    Wtedy fiskalność drukarki jest nieporozumieniem - skoro *nie może*
    pełnić *roli* fiskalnej.
    Z naciskiem na "nie może" (bo nie musi, oczywiście może być używana
    jako NIEFISKALNA, mimo innego przeznaczenia).

    To, do czego chce jej użyć pytający jest jego prywatną sprawą, ale
    nawet jeśli do drukowania paragonów niefiskalnych, a pytał o drukarkę
    *fiskalną*, to cóż - ma taki kaprys, jego wola - *ma być fiskalna*
    (nawet jak mu to niepotrzebne).
    Odpowiedź IMO nie wymaga wyjaśniania - chce *fiskalnej*? Chce.
    No to się nie da.

    I na zaś ;> - oczywiście, że rezerwuję sobie prawo powydziwiania,
    jak ktoś będzie pytał czy któryś konkretny mikroskop nadaje się
    do wbijania gwoździ.
    Ale również rezerwuję sobie prawo udzielenia właściwej (IMO)
    odpowiedzi na podstawie ew. dostępnej wiedzy, czy tubus jest
    metalowy :|

    Akurat mi do szczęścia nie była potrzebna wiedza na co komu
    drukarka fiskalna :>

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-02-18 00:34:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

    > Ależ nie odnosiłem się do tłumaczenia Gotfryda w kwestii modułu fiskalnego,
    > tylko do latających kwantyfikatorów.

    Ale właśnie obsłużyłem *dokładnie* zapytanie.
    Pytający dostaje odpowiedź na to o co pytał, nie zawsze jest to to
    samo o czym myślał.
    To jest inny przypadek, niż pytanie na które można udzielić zbyt
    wiele odpowiedzi, w zależności od założeń! (rzeczone "wróżki").

    Nie mam pojęcia po co mu drukarka fiskalna - chce fiskalnej, ma *być*
    fiskalna. STOP END FINISH (Fortran, tak mi się przypomniało).

    > Dlaczego zakładasz, że odpowiadający nie zrozumiał? ;P
    >
    > <http://groups.google.pl/groups?hl=en&client=opera&r
    ls=en&hs=CNo&q=gotfryd%20wr%C3%B3%C5%BCki>

    Odpowiadający *nie widzi* konieczności wyjaśniania dalszych założeń,
    w szczególności "a po co Ci akurat drukarka fiskalna", jeśli pytający
    *akurat* chce fiskalnej :>
    Taki kaprys, nie wolno mi *nie* spytać dlaczego ktoś akurat mikroskopu
    do wbijania gwoździ szuka, a poprzestać na analizie przydatności
    konkretnych modeli? ;)

    Pierwotne pytanie NIJAK nie zahaczało o problem *konieczności*
    (bądź niekonieczności) użycia urządzeń fiskalnych.
    Mają być i basta. No to o co chodzi?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-02-19 06:07:04
    Od: "Sws" <s...@p...pl>

> [...]
    > rejestrujaca a chcesz koniecznie wreczac kupujacym jakis "swistek" jako

    Witam

    Dziekuje za przeslane odpowiedzi.
    Szkoda ze nie mozna. Ale moze daloby rade na takim PC zabezpieczyc miejsce
    na dysku gdzie jest przechowywany program do wystawiania paragonow
    fiskalnych + dane. Tyle ze pewnie program odpada tylko sprzetowo nalezaloby
    szyfrowac takie dane na PC a sprzet by kosztowal tyle co kasa fiskalna i nie
    oplacilo by sie.

    Z powazaniem
    Sws