  • 21. Data: 2006-03-09 20:40:59
    Temat: Re: Świadectwo pracy - po co nowemu pracodawcy?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    wektor napisał(a) w wiadomości: ...
    >świadectwo/świadectwa pracy z ostatniego roku kalendarzowego są
    >niezbędne w celu:
    >1) ustalenia, ile urlopu wypoczynkowego z bieżącego roku
    >kalendarzowego zostało wykorzystane,

    Oświadcza, że wykorzystał.

    >2) ustalenia, czy pracownik wykorzystał (lub nie) 2 dni wolne na
    >opiekę nad dzieckiem zdrowym do 14 lat,

    Oświadcza, że wykorzystał, o ile na takie dzieci.

    >3) ustalenia, za ile dni zwolnienia lekarskiego w bieżącym roku
    >kalendarzowym poprzedni pracodawca wypłacił wynagrodzenie chorobowe,

    W ZUS powinno być odnotowane.

    >4) ustalenia czy pensja zatrudnianego pracownika nie jest zajęta przez
    >komornika.

    Pracodawca ma wypłacić pieniądze. Jeżeli zajęte to komornik poinformuje
    i zajmie. Ale to chyba problem pracownika.

    >Jeszcze może by się coś dodatkowego znalazło, ale tyle wystarczy, żeby
    >pracodawca mógł żądać, a zatrudniany pracownik był zobowiązany do
    >dostarczenia ostatniego świadectwa pracy.

    Wyżej pisałem jak idealista. Przyznaję, że nie wiem co na to nasze porąbane
    przepisy.

    >Dostarczenie wszystkich
    >świadectw jest w interesie pracownika (wymiar urlopu wypoczynkowego,

    Oczywiście, że w interesie pracownika.

    >dodatek za staż pracy, nagroda jubileuszowa).

    To teraz wypłaca się nagrody jubileuszowe i dodatki za wcześniejszą
    pracę w innej firmie?

    Arek

  • 22. Data: 2006-03-10 17:59:13
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości news:

    > Ja nie zatrudniam, jeśli ktoś nie przyniesie mi świadectwa pracy z
    > poprzedniej firmy.

    Słusznie.

    > Ergo - mnie_jest_ono potrzebne do zatrudnienia :)

    No i w tym tonie mówiłem od początku.