  • 1. Data: 2005-03-08 22:43:48
    Temat: Szkła kontaktowe + badania - mozna w KUP ?
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Witam,
    prowadzę DG (KPiR, VAT) - usługi telekom-informatyka, czyli 12-20 godzin
    przy kompie. Byłem prywatnie u okulisty (FV) i otrzymałem receptę na
    okularki. Zdecydowałem się na szkła kontakowe.
    Pytanko: czy mogę koszt badań oraz zakupu szkieł (mam FV na obie
    czynności) wrzucić w KUP ??

    Dziękuję za odpowiedź szczególnie podpartą kawałkiem paragrafu
    odstraszającego US..

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/

  • 2. Data: 2005-03-09 17:09:52
    Temat: Re: Szkła kontaktowe + badania - mozna w KUP ?
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz_M" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czynności) wrzucić w KUP ??
    >
    > Dziękuję za odpowiedź szczególnie podpartą kawałkiem paragrafu

    Niestety takiego przepisu nie znajdziesz.

  • 3. Data: 2005-03-09 20:58:18
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d0naj3$eun$1@news.onet.pl>,
    "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl> wrote:

    > Użytkownik "Mariusz_M" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety takiego przepisu nie znajdziesz.

    Na pewno? A art. 22.1 UPDOF?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2005-03-10 22:39:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Mar 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

> [...]
    >+ > > okularki. Zdecydowałem się na szkła kontakowe.
    >+ > > Pytanko: czy mogę koszt badań oraz zakupu szkieł (mam FV na obie
    [...]
    >+ > Niestety takiego przepisu nie znajdziesz.
    >+
    >+ Na pewno?

    ...przynajmniej zdaniem dość jednolitej "interpretacji"...

    >+ A art. 22.1 UPDOF?

    Ale okulary nie są "w celu osiągnięcia przychodu" - bo są uważane
    za środek leczniczy. A leczenie własnego zdrowia to zdaniem
    fiskusa osobiste zmartwienie podatnika !
    Jakby podatnik miał *dobre* oczy to by okularów nie potrzebował
    - a że ma je *chore* to musi stosować protezę...
    Po mnie nie warcz :>
    Jakby okulary były *ochronne* to co innego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-15 12:44:51
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0503102335490.772@athlon>,

    > Ale okulary nie są "w celu osiągnięcia przychodu" - bo są uważane
    > za środek leczniczy. A leczenie własnego zdrowia to zdaniem
    > fiskusa osobiste zmartwienie podatnika !

    Ale ja, proszę Wysokiego Sądu, w prywatnym życiu okularów nie
    potrzebuję. Tylko i wyłącznie do pracy zarobkowej...

    > Jakby podatnik miał *dobre* oczy to by okularów nie potrzebował
    > - a że ma je *chore* to musi stosować protezę...
    > Po mnie nie warcz :>
    > Jakby okulary były *ochronne* to co innego...

    No, ja mam takie "do pracy przy komputerze"...

  • 6. Data: 2005-03-15 13:50:10
    Od: "Matijaz" <m...@k...org>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-25B143.13445015032005@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    ---cut
    Okulary z antyrefleksem - czyli specjalnie przystosowane do pracy przy
    monitorze mozesz sobie odliczyc, jezeli twoja praca polega na siedzeniu
    przed kompem. Badania nie mozesz odliczyc.

    Pozdro
    Matijaz

  • 7. Data: 2005-03-16 14:03:00
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d16pg1$cmf$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Matijaz" <m...@k...org> wrote:

    > Badania nie mozesz odliczyc.

    Polemizowałbym. Badania w sensie "badanie wzroku" pewnie nie, ale jeśli
    to będzie "dopasowanie odpowiedniej krzywizny soczewek"?