  • 1. Data: 2014-02-14 00:27:11
    Temat: Terminy księgowania faktury do KPiR i VAT w 2014
    Od: Łukasz Widomski <"\\#/"@o2.pl>

    Witam,

    Czy w tym roku zmieniły się terminy księgowania faktur kosztowych?

    Podam na przykładzie.

    Faktura z Poczty Polskiej za usługi.
    Dane na fakturze:
    Data sprzedaży: styczeń 2014
    Sposób płatności: przelew 14 dni
    Termin płatności: 20.02.2014

    Nie ma jednoznacznej daty wystawienia faktury przesłanej listem tylko w
    nagłówku zapis w postaci: Kraków z dnia 06.02.2014
    Fakturę otrzymałem 8 lutego i tego samego dnia dokonałem przelewu.

    Czyli księgujemy tak:
    - do KPiR na dzień 31.01.2014
    - do VAT na dzień 06.02.2014

    Jeśli tak to analogicznie pod koniec roku za grudzień 2014 fakturę
    otrzymam w styczniu czyli zaksięguję
    - do KPiR na dzień 31.12.2014
    - do VAT na konkretny dzień stycznia 2015 roku.

    Czy moje rozumowanie jest właściwe i jeśli tak to chyba niewiele się
    zmieniło w przypadku księgowania faktur kosztowych.

    Jeszcze mam jedno pytanie odnośnie deklaracji podsumowujących WNT.
    Dotychczas składałem kwartalnie.
    Jeśli w miesiącu lutym przekroczę limit 50tys (suma stycznia i lutego)
    to będę musiał złożyć deklarację za luty i styczeń do 15 marca i za
    marzec do 15 kwietnia.
    Czy potem mogę powrócić do deklaracji kwartalnych (za 2, 3 i 4 kwartał)
    o ile nie przekroczę limitu?

    Czy moje rozumowanie jest słuszne?

    Pozdrawiam,
    Łukasz W.