  • 1. Data: 2014-02-13 12:03:43
    Temat: artyści nie są ludźmi, którzy wyjdą na ulicę i będą palić opony
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    artyści nie są ludźmi, którzy wyjdą na ulicę i będą palić opony

    wiec mozna dzialac...

    http://biznes.onet.pl/podatkiem-w-tworcow,18493,5603
    461,5596655,524,1,news-detal

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 2. Data: 2014-02-13 13:55:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello hikikomorisan,

    > artyści nie są ludźmi, którzy wyjdą na ulicę i będą palić opony
    > wiec mozna dzialac...
    > http://biznes.onet.pl/podatkiem-w-tworcow,18493,5603
    461,5596655,524,1,news-detal

    Artyści nie są ludźmi i nie chcą płacić normalnych podatków. No
    przecież dochody z honorariów, powodujące wpadnięcie w próg 32%, to są
    drobne kwoty - takie na waciki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-02-13 15:07:32
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    > Artyści nie są ludźmi i nie chcą płacić normalnych podatków. No
    > przecież dochody z honorariów, powodujące wpadnięcie w próg 32%, to są
    > drobne kwoty - takie na waciki.

    Bo to faktycznie są kwoty na waciki - poniżej płacy minimalnej w kilku
    europejskich krajach i ledwo dwukrotność polskiej średniej płacy.
    Dziwne, że nikt nie wychodzi protestować przeciwko zamrożeniu progów
    podatkowych od 2009 r.

    T.

  • 4. Data: 2014-02-13 15:12:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-02-13, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    [...]

    461,5596655,524,1,news-detal

    > Artyści nie są ludźmi i nie chcą płacić normalnych podatków. No
    > przecież dochody z honorariów, powodujące wpadnięcie w próg 32%, to są
    > drobne kwoty - takie na waciki.

    Dochody jak dochody. Tylko taka zmiana kategorii to jest jakaś masakra
    biurokratyczna.

    Przy zmianie kwalifikacji z DG na "nie-DG" firma "zamawiająca" powinna w tym momencie

    była odprowadzić zaliczkę, a nie zrobiła tego. Za co pewnie też grożą kary.
    Naprostowanie
    wszystkiego to będą masowe koszty księgowe związane z wycofywaniem kosztów i
    przerzucaniem
    tego na 50% kup. A już jak ktoś współpracuje z kimś zza granicy, to już w ogóle.

    Widziałem też już jakieś interpretacje nakazujące na wyliczanie jakiś dziwnych
    proporcji
    jaka część zysku stanowi przychód z praw autorskich, a jaka z wykonywania
    zlecenia/dzieła/usługi.
    I weź to teraz policz tak, żeby się nikt nie dopieprzył.

    A co jak artysta do wykonania usługi musi zatrudnić ludzi?
    Co w przypadku gdy po zmianie interpretacji stajesz się przestępcą podatkowym na
    skutek dużych różnic
    między wybranymi formami opodatkowania? No taka zmiana reguł gry jest co najmniej
    mocno nie fair.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2014-02-13 15:32:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    > Bo to faktycznie są kwoty na waciki

    Jakieś tańsze waciki kupuję.

    > - poniżej płacy minimalnej w kilku europejskich krajach

    Możesz wskazać te kraje w których płaca minimalna jest wyższa niż
    1710EUR miesięcznie i podeprzeć jakimś linkiem?

    > i ledwo dwukrotność polskiej średniej płacy.

    Chciałbym tyle zarabiać i mieć jeszcze 50% koszty uzyskania
    przychodu...

    > Dziwne, że nikt nie wychodzi protestować przeciwko zamrożeniu progów
    > podatkowych od 2009 r.

    Wyjdź, protestuj. Tylko dobrze się owiń tym szalikiem z kaszmiru.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-02-13 16:35:40
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    > Możesz wskazać te kraje w których płaca minimalna jest wyższa niż
    > 1710EUR miesięcznie i podeprzeć jakimś linkiem?

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_stat
    es_in_Europe_by_minimum_wage

    Luksemburg przekracza, San Marino i Monako prawie się łapią,
    UK, Irlandii, Holandii i Belgii niewiele brakuje, w granicach
    wahań kursu EUR.

    > Wyjdź, protestuj. Tylko dobrze się owiń tym szalikiem z kaszmiru.

    Ja jestem zadowolonym 19-procentowym liniowcem, ale chciałbym, żeby
    wszyscy tak mieli ;-)

    T.

  • 7. Data: 2014-02-13 16:57:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    > https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_stat
    es_in_Europe_by_minimum_wage
    > Luksemburg przekracza,

    Jedno księstewko to jest kilka państw? Bądź poważny.

    > San Marino i Monako prawie się łapią,

    Sporo brakuje.

    > UK, Irlandii, Holandii i Belgii niewiele brakuje, w granicach
    > wahań kursu EUR.

    Pomiędzy 1293 a 1710 jest różnica znacznie większa niż wahania kursu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2014-02-13 18:29:57
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    > Jedno księstewko to jest kilka państw? Bądź poważny.

    > Sporo brakuje.

    Był taki dowcip: kolega mów do kolegi "Mosze, ta Twoja Salcie to już
    spała z całym miastem" A on na to odpowiada "iii, co to za miasto,
    kilka ulic na krzyż". Weź jeszcze pod uwagę, że od tych minimalnych
    płac w tamtych krajach zapłacisz znikome albo nawet zerowe podatki
    z uwagi na wysokie kwoty wolne, a nie prawie 18% jak u nas.

    T.

  • 9. Data: 2014-02-13 18:33:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-02-13, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Chciałbym tyle zarabiać i mieć jeszcze 50% koszty uzyskania
    > przychodu...

    Po pierwsze nie ma 50% KUP od całej tej kwoty.
    Po drugie jakie 50% KUP na liniówce?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2014-02-13 21:09:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Wojciech,

    > [...]

    > Po pierwsze nie ma 50% KUP od całej tej kwoty.

    W momencie wyniesienia honorariów z DG do zasad ogólnych - oczywiście,
    że 50% Tu o honoraria chodzi a nie o całość przychodów.

    > Po drugie jakie 50% KUP na liniówce?

    Ale chodzi o wyniesienie do zasad ogólnych, nieprawdaż?

    --
    Best regards,
    RoMan