  • 1. Data: 2014-02-08 09:14:52
    Temat: UPC nie wystawia faktury Vat.
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    Dostałem dziś takiego maila. I nie wiem co sądzić na ten temat. Pierwszy
    raz słyszę, żeby poważna firma nie przedstawiała klientowi faktury vat
    za świadczone usługi.

    "Szanowni Państwo!

    UPC dba o doskonalenie jakości obsługi Klienta, dlatego zmieniliśmy
    wygląd Państwa rozliczenia tak, aby łatwiej można było znaleźć potrzebne
    informacje. Co się zmieni w nowym wzorze rozliczenia?

    Płatności będą podzielone wg kategorii usług (np. Telewizja, Internet
    oraz Telefon), z których Państwo korzystają.

    Jeśli do Państwa rachunku zostaną doliczone dodatkowe opłaty (np. za
    minuty telefoniczne po przekroczeniu abonamentu), zostaną one
    wyszczególnione oddzielnie. Dzięki takiemu rozwiązaniu będzie dokładnie
    wiadomo, skąd się wzięła kwota do zapłaty na rozliczeniu.

    Nie będą już Państwo dostawać Faktury VAT. Ma to na celu zmniejszenie
    ilości dokumentów, które Państwo otrzymują."

  • 2. Data: 2014-02-08 09:26:03
    Temat: Re: UPC nie wystawia faktury Vat.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-08 09:14, wiatrak pisze:
    > Dostałem dziś takiego maila. I nie wiem co sądzić na ten temat. Pierwszy
    > raz słyszę, żeby poważna firma nie przedstawiała klientowi faktury vat
    > za świadczone usługi.

    ???

    FV wystawia się zwykle na żądanie, a nie domyślnie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-02-08 10:25:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Feb 2014, wiatrak wrote:

    > Pierwszy raz słyszę, żeby poważna firma nie przedstawiała klientowi
    > faktury vat za świadczone usługi.

    Posłużę się przykładem.
    Czy np. PKP (dla ustalenia uwagi: PKP Intercity i PKP Koleje Regionalne
    do wyboru) to "poważna firma", a jeśli przypadkiem tak, to czy zawsze
    Ci wystawiała fakturę, tak wot, mimo że NIE żądałeś?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2014-02-08 12:29:56
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 08.02.2014 10:25, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Posłużę się przykładem.

    Czy np. telefonia komorkowa nie wystawia faktur?

    W UPC po raz pierwszy sie spotkalem, ze zaczeli mi przysylac najpierw
    elektronicznie jakies rozliczenia zamiast faktur. Rozmowa z konsultantem
    nic nie pomogla - "nie wysylamy bo nie". kopanie sie z koniem.

    Zadanie faktur wyslalem pismem.

    Zanim przyszla odpowiedz, zaczeli przysylac faktury /no i dalej te
    rozliczenia/

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 5. Data: 2014-02-08 14:50:04
    Od: "my way" <nic@z_tego.pl>

    Użytkownik "wiatrak" napisał w wiadomości grup

[...]

    ------------------------------
    Witam,
    przeczytaj sobie art.106b ustawy o PTU.
    UPC nie ma obowiązku wystawienia Tobie faktury, nawet jeśli tego zażądasz.

    Pozdr,
    m.w.

  • 6. Data: 2014-02-08 17:37:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 8 Feb 2014 14:50:04 +0100, my way napisał(a):

    > przeczytaj sobie art.106b ustawy o PTU.
    > UPC nie ma obowiązku wystawienia Tobie faktury, nawet jeśli tego zażądasz.

    Niby w jaki sposób wynika to z przytoczonego artykułu?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2014-02-08 23:23:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Feb 2014, hikikomorisan wrote:

    > Czy np. telefonia komorkowa nie wystawia faktur?

    Uwaga na nisko przelatujące kwalifikatory.
    Z tego, że ktoś NIE MA OBOWIĄZKU wystawiania f-r przecież nie wynika,
    żeby miał istnieć ZAKAZ wystawiania.
    Jeśli specyfikacja danych dla faktury akurat wypełnia inne potrzeby
    wystawcy, a potrzebne dane ma, może mu pasować wystawienie f-ry.
    Z żądania nabywcy może wynikać obowiązek wystawienia f-ry, ale to
    nie implikuje zależności dla czynności odwrotnej (że nie wolno
    wystawić bez żądania).

> [...]
    > elektronicznie jakies rozliczenia zamiast faktur. Rozmowa z konsultantem nic
    > nie pomogla - "nie wysylamy bo nie". kopanie sie z koniem.

    Było "żądanie nabywcy" to się dostosowali :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2014-02-09 12:05:32
    Od: "my way" <nic@z_tego.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]

    > UPC nie ma obowiązku wystawienia Tobie faktury, nawet jeśli tego zażądasz.

    Niby w jaki sposób wynika to z przytoczonego artykułu?

    Powycinam to, co nie ma znaczenia w opisywanej sytuacji:

    Art. 106b. 1. Podatnik jest *obowiązany* wystawić fakturę dokumentującą:

    1) sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa
    w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku,
    podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz
    osoby prawnej niebędącej podatnikiem;
    4) otrzymanie przez niego całości lub części zapłaty przed dokonaniem
    czynności, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyjątkiem przypadku, gdy zapłata
    dotyczy wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub czynności, dla których
    obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4.

    Na razie mamy więc przepis, który nakazuje wystawienie faktury za media
    wyłącznie w
    przypadku, gdy odbiorcą jest podatnik PTU (w uproszczeniu) lub osoba prawna
    nie będąca podatnikiem PTU.

    3. Na żądanie nabywcy towaru lub usługi podatnik jest obowiązany wystawić
    fakturę dokumentującą:

    1) czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 1, z wyjątkiem czynności, o
    których mowa w art. 19a ust. 5 pkt 4, oraz otrzymanie całości lub części
    zapłaty przed wykonaniem tych czynności, z wyjątkiem przypadku, gdy zapłata
    dotyczy wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - jeżeli obowiązek wystawienia
    faktury nie wynika z ust. 1,

    - jeżeli żądanie jej wystawienia zostało zgłoszone w terminie 3 miesięcy,
    licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę
    bądź otrzymano całość lub część zapłaty.

    A tu kolejna informacja - nawet jeśli zażądasz takiej faktury, to możesz jej
    nie dostać ;) Bo media to właśnie czynności wymienione w art.19a ust.5 pkt
    4.

    Pozdr,
    m.w.

  • 9. Data: 2014-02-09 18:46:04
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 08.02.2014 23:23, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Było "żądanie nabywcy" to się dostosowali :)

    Szkoda tylko, ze nie mogli sie dostosowac podczas rozmowy. Byloby szybciej.

  • 10. Data: 2014-02-10 19:56:13
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 9 Feb 2014 12:05:32 +0100, my way napisał(a):

    > Niby w jaki sposób wynika to z przytoczonego artykułu?
    >
    > Powycinam to, co nie ma znaczenia w opisywanej sytuacji:
    > (...)

    Fakt. Tylko dlaczego płatności za media są zwolnione z obowiązku
    dokumentowania fakturą?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl