  • 11. Data: 2014-02-11 07:44:21
    Temat: Re: UPC nie wystawia faktury Vat.
    Od: "my way" <nic@z_tego.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...

    Dnia Sun, 9 Feb 2014 12:05:32 +0100, my way napisał(a):

    > Niby w jaki sposób wynika to z przytoczonego artykułu?
    >
    > Powycinam to, co nie ma znaczenia w opisywanej sytuacji:
    > (...)

    Fakt. Tylko dlaczego płatności za media są zwolnione z obowiązku
    dokumentowania fakturą?

    Odkąd pamiętam, dostawcy mediów byli traktowani w sposób uprzywilejowany.
    Podczas gdy u większości podatników obowiązek podatkowy powstawał w dacie
    dostawy,
    u nich - dopiero w terminie zapłaty faktury. Zostali również zwolnieni
    z obowiązku podpisywania wystawianych faktur znacznie wcześniej niż
    pozostali podatnicy.

    A Twoje pytanie powinno być skierowane raczej do ustawodawcy niż do mnie :)

    Pozdr,
    m.w.

  • 12. Data: 2014-02-17 14:45:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-08 09:26, Liwiusz pisze:

    > ???
    >
    > FV wystawia się zwykle na żądanie, a nie domyślnie.

    Artykuł 80 prawa telekomunikacyjnego mówi, ze w przypadku usług
    telekomunikacyjnych jest inaczej....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 13. Data: 2014-02-17 14:49:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Uwaga na nisko przelatujące kwalifikatory.
    > Z tego, że ktoś NIE MA OBOWIĄZKU wystawiania f-r przecież nie wynika,
    > żeby miał istnieć ZAKAZ wystawiania.
    > Jeśli specyfikacja danych dla faktury akurat wypełnia inne potrzeby
    > wystawcy, a potrzebne dane ma, może mu pasować wystawienie f-ry.
    > Z żądania nabywcy może wynikać obowiązek wystawienia f-ry, ale to
    > nie implikuje zależności dla czynności odwrotnej (że nie wolno
    > wystawić bez żądania).

    Czyżby zniknął art 80 prawa telekomunikacyjnego?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 14. Data: 2014-02-17 14:50:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-02-08 14:50, my way pisze:

> [...]
    >

    > Jeśli do Państwa rachunku zostaną doliczone dodatkowe opłaty (np. za
    > minuty telefoniczne po przekroczeniu abonamentu), zostaną one
    > wyszczególnione oddzielnie. Dzięki takiemu rozwiązaniu będzie dokładnie
    > wiadomo, skąd się wzięła kwota do zapłaty na rozliczeniu.
    >

    > Nie będą już Państwo dostawać Faktury VAT. Ma to na celu zmniejszenie
    > ilości dokumentów, które Państwo otrzymują."
    >
    > ------------------------------
    > Witam,
    > przeczytaj sobie art.106b ustawy o PTU.
    > UPC nie ma obowiązku wystawienia Tobie faktury, nawet jeśli tego zażądasz.

    przeczytaj art 80 Prawa telekomunikacyjnego....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2014-02-17 20:07:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Feb 2014, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Czyżby zniknął art 80 prawa telekomunikacyjnego?

    Dobre pytanie.
    Zniknąć nie zniknął, ale jest tam tekst "dostarcza abonentowi
    nieodpłatnie z każdą fakturą". Nie ma narzuconego terminu
    ani okresu dostarczania.
    Znaczy wtedy, kiedy wystawia fakturę ma dostarczyć.
    Wysoki Sejm chyba nie przewidział, że sobie w stopę strzeli ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2014-02-17 20:43:59
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

> [...]
    > Znaczy wtedy, kiedy wystawia fakturę ma dostarczyć.
    > Wysoki Sejm chyba nie przewidział, że sobie w stopę strzeli ;)

    Pamietam jak TPSA zanim byla Orange...

    najpierw mi co miesiac przysylali FV do zaplacania.

    jakie bylo moje zdziwienie jak na poczatku kolejnego roku przyslali mi
    duplikaty ... caly tuzin :D

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 17. Data: 2014-02-18 19:24:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Artykuł 80 prawa telekomunikacyjnego mówi, ze w przypadku usług
    > telekomunikacyjnych jest inaczej....

    Literalnie ustawodawca zapisał co innego - że jak już dostawca
    wpadnie na koncept wygenerowania faktury dla usługobiorcy, to
    ma ją razem z rozpiską świadczeń wysłać za darmo.
    Założenie wydawało się słuszne o tyle, że bez tej specyfikacji
    trudno przymusić klienta do zapłaty bo będzie się tłumaczył
    że "nie wiedział ile" (no, poza kwotą abonamentu).
    Ale jak obowiązek wystawiania f-ry znikł, to znikła podstawa
    do darmowego wysyłania.
    Oczywiście zmartwieniem operatora jest wysłanie "czegoś", co
    będzie stanowiło specyfikację płatności.
    I tu mamy zgryz... :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-02-18 19:45:12
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

> [...]
    > do darmowego wysyłania.
    > Oczywiście zmartwieniem operatora jest wysłanie "czegoś", co
    > będzie stanowiło specyfikację płatności.

    I debilne UPC wysyla "Zestawienie" /papierowo, lub jak kto woli/ zamiast
    "Faktur" /przed czym sie bronia/.

    Jak powiedzialem, ze zaleglego zestawiania ani kazdego kolejnego nie
    zaplace, ale zaplace fakture...

    ...to nagle sie dalo przysylac faktury.

    Problem z tym, ze dalej przysylaja mi te zestawienia

    I jeszcze blankiet wplaty.

    A ja wyraznie napisalem - ze chce tylko fakture, na odwrocie ktorej moze
    byc /jak w Play/ wykaz czyli to ostrane zestawienie.

    No ale nic, skoro zaraz po przyjsciu listu dwie kartki od razu jada do
    niszczarki, to juz nie moj ekologiczny problem.

  • 19. Data: 2014-02-18 21:23:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Feb 2014, hikikomorisan wrote:

    > Problem z tym, ze dalej przysylaja mi te zestawienia
    >
    > I jeszcze blankiet wplaty.
    >
    > A ja wyraznie napisalem - ze chce tylko fakture
    [...]
    > No ale nic, skoro zaraz po przyjsciu listu dwie kartki od razu jada
    > do niszczarki, to juz nie moj ekologiczny problem.

    Wspomagasz Lasy Państowe.
    Skądś budżet brakujące pieniądze musi wziąć ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2014-02-18 22:20:36
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > [...]
    > ;]
    > Wspomagasz Lasy Państowe.
    > Skądś budżet brakujące pieniądze musi wziąć ;)

    Z lasów teraz biorą na drogi jak dobrze pamietam...

    To pewnie z drog wezma na lasy ;]