  • 1. Data: 2005-04-28 20:25:16
    Temat: UWAGA! zdrowotne a podatek
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    Normalnie jeżeli ma się działaność to można odliczyć składkę na
    ubezpieczenie
    zdrowotne 7,75% wysokości odprowadzonych składek od należnego podatku.
    Czyli, jeżeli tą składkę opłaciłem np. 04 stycznia 2005r. to nie mogę jej
    odliczyć
    od podatku, mimo że dotyczyła zobowiązań za rok 2004.
    Pewnie ta wpłata przepadnie przy rozliczeniu za rok następny.
    Jest w tym jakiś podstęp.
    Ale czy takie same regóły dotycżą wpłat na ubezpieczenie z tytułu KRUS?
    Tutaj składka nie jest zależna od rzeczywiście osiągniętych dochodów
    a od zadeklarowanych na początku roku. Wiem że pytanie jest trudne
    i nikt (prawie) nie lubi wypowiadać się na temat KRUS. Ale czy ZUS
    czy KRUS, to na to cyba należy uważać.
    J.K.
    .

  • 2. Data: 2005-04-29 05:32:53
    Temat: Re: UWAGA! zdrowotne a podatek
    Od: "OPIX" <g...@f...us .tt>

    Użytkownik "J.K." <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a od zadeklarowanych na początku roku. Wiem że pytanie jest trudne
    > i nikt (prawie) nie lubi wypowiadać się na temat KRUS. Ale czy ZUS

    myślałem że masz poważny problem a to tylko lenistwo

    --
    OPIX

  • 3. Data: 2005-04-29 08:09:53
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    Użytkownik "OPIX" <g...@f...us .tt> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "J.K." <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > podatku.
    > jej
    > KRUS?
    >

    > myślałem że masz poważny problem a to tylko lenistwo

    Próbowałem czytać przepisy, googlować. Nie taki ze mnie leń.
    Nie znalazłem jasnej odpowiedzi. Przepraszam.
    J.K.

  • 4. Data: 2005-04-29 21:13:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Apr 2005, J.K. wrote:

> [...]
    >+ i nikt (prawie) nie lubi wypowiadać się na temat KRUS. Ale czy ZUS
    >+ czy KRUS, to na to cyba należy uważać.

    Dla ZUSu jest osobna (wyraźna) regulacja w ustawie o podatku
    dochodowym. Sugerujesz iż wpłaty na KRUS można od czegoś odliczać ?
    No to powinna być regulacja w ustawie: w którym miejscu jest ?
    Czy KRUS jest wspominany w ustawie o SUS (bo do niej odsyła
    ustawa podatkowa w art. 26) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)