  • 1. Data: 2004-03-28 17:44:51
    Temat: Uklad i odzyskanie podatku
    Od: "Jurek" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem wierzycielem firmy, ktorej zakonczylo sie postepowanie ukladowe.
    Firma ta ma splacic dlug w wysokosci 60% w 20 ratach kwartalnych ( 5 lat).
    Czy moge odzyskac zaplacone podatki (VAT i dochodowy) od wystawionych i
    niezaplaconych faktur? Jezeli tak to w całosci i potem placic od kazdej
    raty? W US powiedzieli ze to jest moje ryzyko i nie bedzie zwrotu. Zeby
    zaplacic podatki musialem pozyczac pieniadze. A jakbym nie mial o kogo
    pozyczyc i niezaplacil nie ze swojej winy ?

    Jurek

  • 2. Data: 2004-03-28 18:34:06
    Temat: Re: Uklad i odzyskanie podatku
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Mający(a) chwilę czasu Jurek wysmarował(a):
> [...]
    > bedzie zwrotu. Zeby zaplacic podatki musialem pozyczac pieniadze. A jakbym
    > nie mial o kogo pozyczyc i niezaplacil nie ze swojej winy ?

    Sprawa jest przykra.Nic nie odzyskasz.Jedyne co da się zrobić, to różnicę
    między należnością, a sumą wynikającą z układu (to 40%) możesz "utopić" w
    kosztach.
    Czy pieniądze pożyczasz czy masz kradzione w US nikt o to nie pyta.
    Przy płaceniu podatków nie ma winnych.Sam sobie jesteś winien że masz je do
    zapłacenia-taki kraj i tyle.
    Zapłata podatku, o ile takowowe zobowiązanie wystąpi to najważniejsza rzecz
    do zrobienia.

    --
    Jacek

    Gdyby wybory mogły coś zmienić, Oni by je zdelegalizowali.

    Adres trochę "przerobiony"

  • 3. Data: 2004-03-29 07:27:40
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Sprawa jest przykra.Nic nie odzyskasz.Jedyne co da się zrobić, to różnicę
    > między należnością, a sumą wynikającą z układu (to 40%) możesz "utopić" w
    > kosztach.

    Nie jestem pewien, czy rzeczywiście te 40% można wrzucić w KUP. Art 23
    ust. 2 wymienia zamknięty katalog przypadków w których można odpisać
    wierzytelność jako nieściągalną i nie ma tam nic o układzie. Chociaż z
    drugiej strony art. 23 ust 1 pkt 20 mówi tylko o uprawdopodobnieniu
    nieściągalności.
    Nawet zakładając, że można zaliczyć do KUP to na pewno nie całość 40%
    lecz tylko proporcjonalnie do "udziału" wartości netto w całej należności.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 4. Data: 2004-03-29 18:25:23
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Mający(a) chwilę czasu /slawek wysmarował(a):
> [...]
    > Nawet zakładając, że można zaliczyć do KUP to na pewno nie całość 40%
    > lecz tylko proporcjonalnie do "udziału" wartości netto w całej należności.

    Myślałem że wszyscy wiedzą, że VAT jest nie do odzyskania. Masz całkowitą
    rację.
    Ja podpieram swoją tezę art 23 pkt 34 PDOF.
    Układ jak sama nazwa wskazuje to rezygnacja z pewnych wierzytelności, czyli
    niemożliwość ich odzyskania.
    To chyba powinno wystarczyć jako dowód na "nieściągalność"

  • 5. Data: 2004-03-30 06:51:50
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > niemożliwość ich odzyskania.
    > To chyba powinno wystarczyć jako dowód na "nieściągalność"

    Ten punkt dotyczy odpłatnego zbycia wierzytelności. Chyba nie o to
    chodzi w układzie?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 6. Data: 2004-03-30 06:59:14
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik /slawek napisał:

    > Ten punkt dotyczy odpłatnego zbycia wierzytelności. Chyba nie o to
    > chodzi w układzie?

    W każdym razie w koszty raczej można spisać - coś mi się kołacze po
    głowie hasło "zwolnienie z długu" ale nie potrafię tego umiejscowić w
    przepisach.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 7. Data: 2004-03-30 20:28:24
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Mający(a) chwilę czasu /slawek wysmarował(a):

    > Ten punkt dotyczy odpłatnego zbycia wierzytelności. Chyba nie o to
    > chodzi w układzie?

    Zgoda,ale układ to pewna umowa handlowa na której niestety
    tracisz.Sprzedajesz swój dług za cenę rezygnacji z pewnej części należności.
    Nie wchodząc w układ możesz stracić wszystko.Obowiązku układania zdaje się
    nie ma.To tak na zasadzie domniemania oczywiście.
    To jest moja własna interpretacja.