  • 1. Data: 2003-02-17 13:12:01
    Temat: Układ kolumn w bilansie.
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Do tej pory lewą kolumną był okres POPRZEDNI a prawą BIEŻACY.

    Czy nowa ustawa to zmienia ?
    Czy ktoś zna sens tej zmiany ?

    A może to pomyłka ???

    Marcin Konopka

  • 2. Data: 2003-02-18 08:16:44
    Temat: Re: Układ kolumn w bilansie.
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Mon, 17 Feb 2003 14:12:01 +0100, "Marcin Konopka"
    <m...@i...com.pl> wrote:

    >Do tej pory lewą kolumną był okres POPRZEDNI a prawą BIEŻACY.
    >
    >Czy nowa ustawa to zmienia ?
    >Czy ktoś zna sens tej zmiany ?

    Uważam, że można sobie ustawić te kolumny dowolnie, ale prawdą jest,
    że w sprawozdaniach składanych Komisji Papierów Wartościowych rok
    bieżący jest z lewej.
    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2003-02-18 08:43:39
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Użytkownik <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)> napisał w wiadomości

    > Uważam, że można sobie ustawić te kolumny dowolnie, ale prawdą jest,
    > że w sprawozdaniach składanych Komisji Papierów Wartościowych rok
    > bieżący jest z lewej.
    > Sławomir Dąbrowski

    Dziękuję za odpowiedź !
    Czy to dopiero od tego roku, czy tak było także wcześniej ?

    Marcin Konopka

  • 4. Data: 2003-02-18 09:20:48
    Temat: Re: Re: Układ kolumn w bilansie.
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Tue, 18 Feb 2003 09:43:39 +0100, "Marcin Konopka"
    <m...@i...com.pl> wrote:

    >Użytkownik <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)> napisał w wiadomości

    >Dziękuję za odpowiedź !
    >Czy to dopiero od tego roku, czy tak było także wcześniej ?

    Jeśli chodzi o KPW to było tak samo - rok bieżący z lewej. Tylko, że
    oni mają swój wzór sprawozdań finansowych, znacznie bardziej
    rozbudowany niż "zwykłe" sprawozdanie. No i oczywiście dotyczy to
    tylko spółek giełdowych.
    Co do sprawozdań "zwykłych" spółek ja się spotykałem wyłącznie z
    układem "rok bieżący z prawej", także w Monitorach Polskich B.
    Załączniki do poprzedniej i obecnej ustawy nie pokazują jaki ma być
    układ.
    W art. 46 ust. 1 było napisane: "w bilansie wykazuje się stany...na
    dzień zamknięcia ksiąg...poprzedniego i bieżącego roku obrotowego"
    Obecnie jest napisane: "w bilansie wykazuje się stany...na dzień
    konczacy bieżący i poprzedni rok obrotowy" a więc kolejność została
    przestawiona ale wg mnie to bez znaczenia.
    Miałbym poważne wątpliwości wobec audytora, który by zwracał na to
    uwagę.

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2003-02-18 10:22:20
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

> [...]

    Jeszcze raz dziękuję. W Pana liście mam potwierdzenie, że nie tylko ja tak
    myślę, aby nie traktować literalnie takich przepisów.
    Zmiana kolejności może wręcz zaszkodzić ze względu na przyzwyczajenie do
    układu obowiązującego przez lata, jeśli nie od początku księgowości.

    Pozdrawiam
    M.K.

  • 6. Data: 2003-02-18 23:17:13
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl> napisał w
    wiadomości

    > Zmiana kolejności może wręcz zaszkodzić ze względu na przyzwyczajenie do
    > układu obowiązującego przez lata, jeśli nie od początku księgowości.

    To zalezy jakie kto ma przyzwyczajenia.
    Obawiam sie, ze te przyzwyczajenia wynosi sie z "dwoch szkół: falenickiej i
    otwockiej" :-)

    Pozdrawiam,
    Karol