  • 1. Data: 2008-05-29 23:44:24
    Temat: Ulga meldunkowa
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Mam maly zgryz.

    Analizujac doniesienia prasowe wystawilem US'owi kwit, ze w mieszkaniu,
    ktore sprzedalem na poczatku 2007 roku bylem zameldowany ponad rok i chce
    ulgi meldunkowej.

    Odwistowali, ze w zwiazku z nabyciem prawa przed 31 grudnia 2006 roku ulga
    mi sie nie nalezy (art. 7.1. ustawy zmieniajacej).

    No i - niby - maja racje. Ale w dniu spisania umowy przedwstepnej (rok 2007)
    splacilem z zadatku spoldzielni koncowke naleznosci za spoldzielcze
    wlasnosciowe prawo do lokalu.

    Posiadanie wyznaczane jest przez trzy wlasciwosci - mnie chodzi o prawo
    dysponowania.

    Dopoki nie splacilem calosci - nie moglem dysponowac, wiec (robocza teoria)
    sploldzielczego, wlasnosciowego prawa nie mialem.

    Nabylem je (caly czas robocza teoria) w chwili wplacenia brakujacego kawalka
    (w wiec juz w 2007 roku).

    Umowe podpisalem (w 2003 roku), ale tego prawa (moim roboczym zdaniem) nie
    mialem.
    Ma ktos namiar na orzecznictwo odnoszace sie do _takiej_ sytuacji?

    Bo z innych wzgledow dopoki absolutnie nie bede musial, nie chce korzystac
    ze zwolnienia w zwiazku z wydatkowaniem na cele mieszkaniowe.

    sz.

  • 2. Data: 2008-05-30 00:02:54
    Temat: Re: Ulga meldunkowa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szomiz wrote:
> [...]
    >
    > Odwistowali, ze w zwiazku z nabyciem prawa przed 31 grudnia 2006 roku ulga
    > mi sie nie nalezy (art. 7.1. ustawy zmieniajacej).

    No przecież byla interpretacja MF, ze maja uwzgledniac zameldowania
    sprzed 2007 roku. Cos twoj US jest w plecy z czytaniem pism z MF.

  • 3. Data: 2008-05-30 07:02:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 May 2008, szomiz wrote:

    > Posiadanie wyznaczane jest przez trzy wlasciwosci - mnie chodzi o prawo
    > dysponowania.

    Jedno, to fakt zaliczania (lub nie) faktu zameldowania przed 2007 rokiem.
    Nie wtykam się, skoro witek powiada że jest korzystna interpretacja, to
    należy jej się trzymać ;)
    Ale drugie, to fakt iż dla podatku liczy się nabycie, a nie posiadanie.
    W przypadku nieruchomości posiadanie nie ma znaczenia dla nabycia, bo
    o własności przesądza akt notarialny i wpis do księgi wieczystej,
    posiadanie czy nie jest bez znaczenia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-05-30 07:20:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No przecież byla interpretacja MF, ze maja uwzgledniac zameldowania
    > sprzed 2007 roku. Cos twoj US jest w plecy z czytaniem pism z MF.

    Tyle że nie o to chodzi.
    Oni mu tłumaczą iż podlega pod podatek zryczałtowany, czyli ulga meldunkowa
    go nie dotyczy.
    A on by chciał żeby dotyczyła.

  • 5. Data: 2008-05-30 07:22:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:g1nfht$5v$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Dopoki nie splacilem calosci - nie moglem dysponowac, wiec (robocza
    > teoria) sploldzielczego, wlasnosciowego prawa nie mialem.

    Miałeś.
    Nabyłeś je w momencie otrzymania przydziału, co pewnie było poprzedzone
    jakąś umową.
    Zapłata całości ma się nijak do tytułu prawnego.

    To tak jakbyś po 40 latach spłaty kredytu za dom nawijał że przez te 40 lat
    nie miałeś prawa własności do domu.
    A kto miał niby?

  • 6. Data: 2008-05-30 07:28:59
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Mogłeś dysponować (np. gdybyś zmarł to byłby spadek), co najwyżej z dopiskiem w
    akcie, że nabywca przejmuje Twoje
    zobowiązania wobec spółdzielni za jej zgodą.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-05-30 07:55:17
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > No przecież byla interpretacja MF, ze maja uwzgledniac zameldowania
    > sprzed 2007 roku. Cos twoj US jest w plecy z czytaniem pism z MF.

    Tutaj chodzi o (DU 217/2006, poz. 1588):

    Art. 7. 1. Do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c ustawy wymienionej w art. 1,
    nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) do dnia 31 grudnia 2006
    r., stosuje się zasady określone w ustawie wymienionej w art. 1, w brzmieniu
    obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2007 r.

    sz.

  • 8. Data: 2008-05-30 08:12:09
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > Zapłata całości ma się nijak do tytułu prawnego.

    > To tak jakbyś po 40 latach spłaty kredytu za dom nawijał że przez te 40

    To troche inna sytuacja - jest dom, jest KW, uklad wlasciciel - bank.

    Ja mialem umowe ze spoldzielnia (polowa przy zakupie, polowa rozlozona na
    kilka lat), ktora stala na stanowisku, ze dopoki wszystko nie bedzie
    splacone - nie moge mieszkania sprzedac.

    Zastanawiam sie wiec, co to za wlasnosc, ktora nie mozna dysponowac ;>

    Sie oczywiscie nie upieram - kruczka jakiegos szukam...

    sz.

  • 9. Data: 2008-05-30 08:14:31
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > o własności przesądza akt notarialny i wpis do księgi wieczystej,
    > posiadanie czy nie jest bez znaczenia :)

    KW dla mieszkania zostala zalozona dopiero przy jego sprzedazy (przeze
    mnie).

    Mozna by sie tego jakos uczepic?

    sz.

  • 10. Data: 2008-05-30 19:37:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > KW dla mieszkania zostala zalozona dopiero przy jego sprzedazy (przeze
    > mnie).

    A. Czyli nie o własność poszło, a o włanościowe prawo spółdzielcze,
    jakoś w międzyczasie przeoczyłem.

    > Mozna by sie tego jakos uczepic?

    IMHO nie.
    Do przeniesienia prawa nie był konieczny wpis do KW, starcza sama
    umowa.
    I popatrz na to tak: narzekasz, że niby miałeś prawo, a nie mogłeś
    nim dysponować. Ale wyglądało to (IMO) mniej więcej w ten deseń,
    że otrzymałeś prawo, ale zostawiłeś je w zastawie.
    Jak dasz pralkę w zastaw, to też jest "niby twoja"... tylko
    sprzedać trudno :)

    pzdr, Gotfryd