  • 1. Data: 2003-04-26 18:53:00
    Temat: Ulga odsetkowa a likwidacja kasy mieszkaniowej?
    Od: "salfatore" <s...@g...pl>

    Witam wszystkich.

    Mam takie pytanie,

    Czy likwidując Kasę Mieszkaniową przed terminem 3 lat oszczędzania będę mógł
    skorzystać z ulgi odsetkowej od kredytu hipotecznego na zakup mieszkania od
    developera?
    Dodam, że do kasy mieszkaniowej zapisałem się w 2001 roku i w latach 2002 i
    2003 korzystałem z odliczeń podatkowych za oszczędzanie w kasie.

    Teraz chciałbym zlikwidować kasę mieszkaniową oddać to co sobie odliczyłem
    (właśnie czy w tym przypdaku musiałbym oddać całość odliczonej kwoty + 20%
    kwoty uzbieranej w kasie) i wziąć kredyt hipoteczny a następnie korzystać z
    ulgi odsetkowej - czy jest to możliwe??

    Dziekuję za radę.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-04-26 20:03:52
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    Użytkownik "salfatore" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwoty uzbieranej w kasie) i wziąć kredyt hipoteczny a następnie korzystać

    Nie.
    Art. 26b ust. 1 pkt 7 literka g)
    Przykro mi.
    [kurdebalans]

  • 3. Data: 2003-04-26 20:42:23
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "kurdebalans" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "salfatore" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > mógł
    > od

    > Nie.
    > Art. 26b ust. 1 pkt 7 literka g)

    Witam!
    Można też probować po prostu skorygować zeznania za lata ubiegłe - wówczas
    mamy stan taki, jakbyś nie korzystał z ulg. Chociaż nie jest do końca jasne,
    jak zinterpretuje to Urząd Skarbowy, oraz czy da się to ewentualnie obronić
    przed NSA. Stawiam tezę, że tak, ale jak się domyślam kwota może być
    niebagatelna stąd trzeba ostrożnie wyważyć wszystkie "za" i "przeciw".

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-04-28 15:24:34
    Od: "salfatore" <s...@g...pl>

> [...]
    >przed NSA. Stawiam tezę, że tak, ale jak się domyślam kwota może być
    >niebagatelna stąd trzeba ostrożnie wyważyć wszystkie "za" i "przeciw".

    No tak to jest pomysł... zakładając, że by się udało ...czy w przypadku
    likwidacji kasy zostanie mi potrącone bezpowrotnie 20% wartości zgromadzonych
    w kasie środków (na poczet podatku dochodowego) jeżeli tak to oznacza to, że
    cała ta oberacja będzie mie kosztowała 20% środków z kasy czy tak :(

    pozdrawiam,
    salfatore

  • 5. Data: 2003-04-28 19:40:19
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > że
    > cała ta oberacja będzie mie kosztowała 20% środków z kasy czy tak :(

    Nie wiem, wydaje mi się, że nie. Bo dlaczego?
    Natomiast na pewno trzebaby oddać wszystkie ulgi, z których korzystałeś z
    tytułu oszczędzania (30% od odłożonej w danym roku kwoty) plus należne
    odsetki. Nie da się zjeść ciastka i mieć je nadal ;-(. Dlatego trzeba
    rozważyć czy się to opłaca czy nie (kalkulując też ryzyko niepoprawności
    takiej interpretacji).

    Pozdrawiam,
    BaLab