  • 1. Data: 2003-04-26 15:16:57
    Temat: podatek od sprzedaży samochodu
    Od: Adaś <a...@q...pl>

    Chce sprzedac samochod. Ponieważ jest on stary, chcę go sprzedać tanio,
    a jako, że wiem, że do pewnego momentu nie trzeba płacić podatku, więc
    chciałbym go uniknąć. Jaka może być zatem maksymalna cena, tak aby
    uniknąć płacenia?

    Pozdrowienia,
    Adaś

  • 2. Data: 2003-04-26 15:22:56
    Temat: Re: podatek od sprzedaży samochodu
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > a jako, że wiem, że do pewnego momentu nie trzeba płacić podatku, więc
    > chciałbym go uniknąć. Jaka może być zatem maksymalna cena, tak aby

    a który podatek chodzi? PCC czy dochodowy?

  • 3. Data: 2003-04-26 15:49:28
    Temat: Re: podatek od sprzeda?y samochodu
    Od: Adas' <a...@q...pl>

    > a który podatek chodzi? PCC czy dochodowy?

    PCC

  • 4. Data: 2003-04-26 16:36:32
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > PCC

    kwota zwolniona w ciagu roku wynosi 1000zl., nie jest istotne za ile auto zostanie
    sprzedane, podatek placi sie od wartosci rynkowej wynosi 2%

  • 5. Data: 2003-04-26 23:55:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2003, Slayer wrote:

    >+ > > a który podatek chodzi? PCC czy dochodowy?
    >+ >
    >+ > PCC
    >+
    >+ kwota zwolniona w ciagu roku wynosi 1000zl.,

    Mam starą ustawę ?
    U mnie jest: "6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa
    opodatkowania nie przekracza 1000 zł" - znaczy, nie "w roku"
    a "dla każdej transakcji". Wydawało mi się że "w roku"
    dotyczy tylko podatku od spadków i darowizn (przypadkiem
    ta sama kwota :), co może zmylić).
    Ale nie mam już zdrowia sprawdzać kiedy znowelizowali, idę
    spać !

    >+ nie jest istotne za ile auto zostanie
    >+ sprzedane, podatek placi sie od wartosci rynkowej wynosi 2%

    [bez sprzeciwu]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-04-27 05:33:37
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Mam starą ustawę ?
    > U mnie jest: "6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa
    > opodatkowania nie przekracza 1000 zł" - znaczy, nie "w roku"
    > a "dla każdej transakcji".

    chodzi o to, żę wartość transakcji pomiędzy stronami w ciągu roku nie może
    przekroczyć
    1000zł., np. są 2 umowy kupna, pierwsza na 600zł - podatku nie ma, druga na 600zł -
    podatek płaci się od 1200zł.