  • 11. Data: 2005-05-06 03:38:58
    Temat: Re: Ulga remontowa na wykończenie mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to jest znacznie trudniejsze pytanie :[
    > W ustawie jest tylko "poniósł wydatki przeznaczone na"
    > Problemem może być ewentualnie stwierdzenie dalej:
    > "zajmowanego na podstawie tytułu prawnego"
    > ^^
    > IMO zapis (uwaga, tłumaczenie *stronniczo* dokonana by G.S. :))
    > "wydatku przeznaczonego na JUŻ ZAJMOWANE"... stawia pytanie
    > która relacja jest nadrzęda w celu określenia prawa do
    > odliczeń: samego "przeznaczenia na" czy "już zajmowania"
    > stanowiącego podstawę "przeznaczenia".
    > Dla mnie chyba za trudne :[ tym bardziej ze nie mam motywacji ;) !

    Ja myślę, że odważna osoba spokojnie przeciśnie przez US fakturę sprzed
    daty odbioru technicznego właśnie tłumaczać, tym, że materiały były na
    zapas.
    Z tym, że natychmiast należy się liczyć z kontrolą i osobistym
    sprawdzeniem przez US czy remont faktycznie się odbył.
    Z tym, że tu mają inny problem, bo zwykle kontrolują po paru latach i
    nie ma już czego oglądać.
    Dlatego jakieś trzy lata temu były awantury z US, który nie przyjmował
    do wiadomości jak można remontować nowe mieszkanie.

  • 12. Data: 2005-05-06 09:14:45
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0505051313530.1488@athlon>,

> [...]
    > stanowiącego podstawę "przeznaczenia".
    > Dla mnie chyba za trudne :[ tym bardziej ze nie mam motywacji ;) !

    MSZ gdyby data zakupu miała decydować, zamiast "wydatki przeznaczone na"
    musiałoby być "wydatki na". Przeznaczyć pieniądze na modernizację możesz
    przecież jeszcze zanim będziesz miał co modernizować. "Zajmowanego"
    decyduje zaś o momencie, w którym możesz już skorzystać z ulgi - żeby
    nie było, że odliczam bo przeznaczyłem na modernizację mieszkania, które
    sobie kupię za 10 lat.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 13. Data: 2005-05-06 20:45:39
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Uprzejmie zwracam uwagę ,że omawiana ulga ma tytuł " na remont i
    > MODERNIZACJĘ"

    ...... W związku z
    > tym, że w przypadku umowy , sprzedaż dotyczy rzeczy przyszłej, nawet nie
    > istniejącej w chwili zawarcia umowy, będącej częścią składową innej
    > rzeczy,
    > koniecznym jest posiadanie dokumentu potwierdzającego istnienie lokalu
    > mieszkalnego, którego dotyczy umowa. Takim dokumentem może być np.
    > protokół
    > zdawczo-odbiorczy mieszkania, który potwierdza fakt oddania do użytkowania
    > już
    > istniejącego lokalu mieszkalnego.
    >
    > Pzdr-Kriss

    wow! dzieki