  • 1. Data: 2005-09-02 20:38:59
    Temat: Ulga remontowa + umowa użyczenia
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie

    Chciałem zapytać czy jeśli mam napisana umowe użyczenia w ktorej niestety sa
    wymienione czesci domu ktore uzyczam (piwnica, garaz, pokoj) moge pokryc koszty
    remontu dachu u rodzicow w domu ? Bo obecnie zakupiony piec zostal rozliczony
    procentowo do powierzchni uzyczonej mi przez rodzicow ?! .. CZy ktos moze wie
    co by sie stalo jakbym napisal umowe z rodzicami gdzie uzyczaja mi caly dom ?
    Czy wtedy bede mogl odliczyc calosc dachu ktory zamierzam Im wymienic ?! Bardzo
    prosze o podpowiedz.

    Serdecznie dziekuje i pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2005-09-02 21:49:44
    Temat: Re: Ulga remontowa + umowa użyczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2005, Tomek wrote:

    > remontu dachu u rodzicow w domu ? Bo obecnie zakupiony piec zostal rozliczony
    > procentowo do powierzchni uzyczonej mi przez rodzicow ?!

    ??
    A kto go tak rozliczył ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-09-03 04:16:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    > Czy wtedy bede mogl odliczyc calosc dachu ktory zamierzam Im wymienic ?! Bardzo

    a co to za fantastyczna umowa użyczenia, w której nie jest napisane co
    użyczasz.
    W prypadku sporu z US, US będzie dochodził co faktycznie użyczasz i czy
    remontowałeś to co jest użyczone.
    W umowie użyczenia trochę ciężko napisać, że użyczasz dach.
    Wyremontować pokój, garaż w ramach umowy użyczenia to przejdzie, ale
    dbanie o przeciekający dach nawet nad użyczonym pokojem należy do
    właściciela domu.

  • 4. Data: 2005-09-03 09:34:45
    Od: t...@p...onet.pl

    >  ??
    >  A kto go tak rozliczył ?
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    I US w Kielcach, jeszcze nie rozliczyl ale bedzie rozliczal bo to jest wstepne
    przestawienie kosztow odliczen na ten rok. Problem polega na tym ze zazyczyli
    sobie planow domu zeby obliczyc powierzchnie grzewcza obszaru przeze mnie
    uzyczanego?! Z piecem juz nic nie poradze, ale jak mam rozliczyc ten
    nieszczesny dach zeby calkowicie nie dac sie oskubac naszemu "troskliwemu"
    Panstwu. Czy mam spisac nowa umowe i wyminiec kazdy element z osobna ?

    pozdrawiam
    zdesperowany podatnik
    tomek

  • 5. Data: 2005-09-10 06:35:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Sep 2005 t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > sobie planow domu zeby obliczyc powierzchnie grzewcza obszaru przeze mnie

    A, chyba rozumiem.
    Użyczasz *część* domu i postanowili określić limit wydatku jako że tylko
    część wydatku "przypada" na tę część domu z której korzystasz.
    Hm...
    Dla mnie za trudne - bo jak rozumiem problem sprowadza się do tego iż
    użyczasz lokal (lub lokale) a nie "udział w domu" (budynku).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2005-09-10 06:38:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2005, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > W umowie użyczenia trochę ciężko napisać, że użyczasz dach.

    :)

    > Wyremontować pokój, garaż w ramach umowy użyczenia to przejdzie

    ...ale przejście garażu nie ma nic do prawa do odliczeń: odliczenie
    przysługuje od wydatków MIESZKANIOWYCH...
    IMO & AFAIK.

    > ale dbanie o
    > przeciekający dach nawet nad użyczonym pokojem należy do właściciela domu.

    ...hm... a jakby użyczyć dom... (bez wymieniania pomieszczeń :))
    Niezależnie od już zastanaego stanu problem jest ciekawy (podatkowo)
    bo właściciel ma problem "rozwiązany z mocy prawa" (jako właściciel
    lub współwłaściciel lokalu jest przypisany do ponoszenia kosztów
    dotyczących budynku i już) ale o koncept na "przerzucenie" tych
    kosztów na inne osoby chyba trudno.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-09-10 13:32:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ....hm... a jakby użyczyć dom... (bez wymieniania pomieszczeń :))

    to ci się US przyczepi, że nie mogłeś użyczyć całego domu, bo sam tam
    mieszkasz.
    No chyba, że się właściciel wyprowadzi i użyczy cały dom.