  • 1. Data: 2006-03-03 14:09:20
    Temat: Umowa najmu lokalu firmie.
    Od: "Piotr" <pjj1"usun_to"@polbox.pl>

    Chce wynajac czesc pomieszczen w moim domu firmie.
    Czy musze umowe najmu zglosic do US?
    Jesli tak, a tego nie zrobie to co mi grozi gdy US sie dowie?

  • 2. Data: 2006-03-03 18:10:43
    Temat: Re: Umowa najmu lokalu firmie.
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl>

    Użytkownik "Piotr" <pjj1"usun_to"@polbox.pl> napisał w wiadomości
    > Chce wynajac czesc pomieszczen w moim domu firmie.
    > Czy musze umowe najmu zglosic do US?
    > Jesli tak, a tego nie zrobie to co mi grozi gdy US sie dowie?

    Nie musisz zgłaszać umowy wynajmu do US . Natomiast ten któremu wynajmiesz
    powinien złozyć NIP-1 wraz z zawartą umową powiadamiając o tym fakcie US.

    taxer

  • 3. Data: 2006-03-03 21:24:03
    Od: "Piotr" <p...@u...to.o2.pl>

    > Nie musisz zgłaszać umowy wynajmu do US . Natomiast ten któremu wynajmiesz
    > powinien złozyć NIP-1 wraz z zawartą umową powiadamiając o tym fakcie US.

    Ale czy w zwiazku z tym nie musze odprowadzac podatku?
    Bo czynsz, ktory dostane to moze stanowic chyba moj dochod.
    Wolalbym sie nie dzielic z nikim moimi pieniedzmi.

  • 4. Data: 2006-03-03 23:02:28
    Od: "Grzesqu" <g...@p...onet.pl>

    Piotr <p...@u...to.o2.pl> wrote:
    > Ale czy w zwiazku z tym nie musze odprowadzac podatku?
    > Bo czynsz, ktory dostane to moze stanowic chyba moj dochod.
    > Wolalbym sie nie dzielic z nikim moimi pieniedzmi.

    Każdy by tak wolał, ale niestety podatek musi być... i co miesiąc PIT

    Grzesqu

  • 5. Data: 2006-03-03 23:05:49
    Od: "Grzesqu" <g...@p...onet.pl>

    Grzesqu <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Każdy by tak wolał, ale niestety podatek musi być... i co miesiąc PIT

    i jeszcze trzeba pomyśleć o VAT, tego raczej nie będziesz musiał
    odprowadzać, ale chyba trzeba napisać pisemko do US o zwolnienie
    (przynajmniej mój księgowy tak kazał)

    Grzesqu

  • 6. Data: 2006-03-04 07:05:54
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 4 Mar 2006 00:02:28 +0100, Grzesqu napisał(a):

    > Każdy by tak wolał, ale niestety podatek musi być... i co miesiąc PIT

    eee tam ... wcale niekoniecznie trzeba składać co miesiąc PIT - można
    wybrać opodatkowanie ryczałtowe. Wtedy tylko wpłacasz podatek jak otrzymasz
    zapłatę czynszu. A PIT składa się tylko raz w roku ( o ile mnie pamięć nie
    myli ).

    --
    Mieczysław