    From: "lukasz" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa o dzieło a 50% lub 20% KUP
    Date: Tue, 21 Mar 2006 21:04:54 +0100

    Witam wszystkich

    Postanowiłem skorzystac z pomocy tej grupy, poniewaz mam mały dylemat przy
    wypełnianiu PIT.
    niestety nie udało mi sie znaleźc odpowiedzi w juz istniejących postach.

    W 2005 moja żona osiągała przychody z umow o dzieło (z tym samym
    dziełodawcą). Prosta umowa o dzieło - w umowie nie ma ani słowa o licencjach
    lub przeniesieniu praw autorskich itd. Dziełem jest "wykonanie korekty
    językowej" książek.

    Dziełodawca pobierając składkę uzywał stawki KUP 20%. Czy ja moge teraz
    zastsowac 50%? Jezeli tak to jakie wrunki muszą być spełnione?

    Z góry dziękuję za pomoc.