  • 1. Data: 2006-09-22 19:06:11
    Temat: Umowa o dzieło a VAT 22%
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    zamawiam w firmie X usługę wykonania strony internetowej i zawieram z nią
    umowę o dzieło. Firma X podała kwotę 1700 netto do zapłaty. Jaka będzie
    kwota brutto? 1700zł + 22%Vat?
    Wydaje mi się, że będzie to kwota 1878 zł , bo umowy o dzieło nie są
    obłożone 22% VAT .

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-09-22 19:09:12
    Temat: Re: Umowa o dzieło a VAT 22%
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 21:06:11 Paweł <m...@p...onet.pl> napisał:

    > Witam,
    > zamawiam w firmie X us?ug? wykonania strony internetowej i zawieram z ni?
    > umow? o dzie?o. Firma X poda?a kwot? 1700 netto do zap?aty. Jaka b?dzie
    > kwota brutto? 1700z? + 22%Vat?
    > Wydaje mi si?, ?e b?dzie to kwota 1878 z? , bo umowy o dzie?o nie s?
    > ob?o?one 22% VAT .

    Jeśli nie jesteś VATowcem to brutto będzie to 1878 tak jak wyleczyłeś.

  • 3. Data: 2006-09-22 19:22:07
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli nie jesteś VATowcem to brutto będzie to 1878 tak jak wyleczyłeś.

    chwileczke, bo juz zgłupiałem. Firma X wykonan mi stronę i ja za nia
    zaplace. Umowa o dzielo ze względu na prawa autorskie. Czy rzeczywiście te
    1878zł, czy nie przypadkiem będzie te 22% vatu, które firmą naliczy do kwoty
    netto dzieła? Wystawią mi f-k.

  • 4. Data: 2006-09-22 19:31:16
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 21:22:07 Paweł <m...@p...onet.pl> napisał:

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > chwileczke, bo juz zg?upia?em. Firma X wykonan mi stron? i ja za nia
    > zaplace. Umowa o dzielo ze wzgl?du na prawa autorskie. Czy rzeczywi?cie
    > te
    > 1878z?, czy nie przypadkiem b?dzie te 22% vatu, które firm? naliczy do
    > kwoty
    > netto dzie?a? Wystawi? mi f-k.

    Hmm zle zrozumialem - chyba się przegrzałem na dziś.

    Jeśli firma robi Ci strone to chyba powinna podać kwotę brutto jeśli nie
    jest VATowce
    i netto/brutto jeśli jest?
    Bo netto to niezbyt coś mówi

  • 5. Data: 2006-09-22 19:44:47
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    > Hmm zle zrozumialem - chyba się przegrzałem na dziś.
    >
    > Jeśli firma robi Ci strone to chyba powinna podać kwotę brutto jeśli nie
> [...]

    Sa watowcami. Pytanie zasadnicze - powinni dodać 22% VAT do kwoty netto?
    Abstrahując dlaczego podali kwotę netto. Nie ważne.

  • 6. Data: 2006-09-22 19:47:35
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 21:44:47 Paweł <m...@p...onet.pl> napisał:

    > Sa watowcami. Pytanie zasadnicze - powinni dodaae 22% VAT do kwoty netto?
    > Abstrahuj?c dlaczego podali kwot? netto. Nie wa?ne.

    Aha, jeśli są vatowcami i podali netto to rzecz jasna dodajesz 22% brutto
    i wychodzi 2074.
    Sorry ale cały dzień przed kompem robi swoje.

    VATowiec często podaje kwotty netto jako kwoty podstawowe bo zakłada że
    odbiorca też jest
    VATowcem i sobie odliczy.

  • 7. Data: 2006-09-22 19:55:26
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Sorry ale cały dzień przed kompem robi swoje.
    >
    > VATowiec często podaje kwotty netto jako kwoty podstawowe bo zakłada że

    Dzięki wielkie. Strzel sobie pivko po takim całym dniu. Właśnie otworzyłem
    Leszka ;)

  • 8. Data: 2006-09-22 20:14:25
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-09-2006 o 21:55:26 Paweł <m...@p...onet.pl> napisał:

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dzi?ki wielkie. Strzel sobie pivko po takim ca?ym dniu. W?a?nie
    > otworzy?em
    > Leszka ;)

    Hehe :)