  • 1. Data: 2003-04-06 20:24:26
    Temat: leasing
    Od: "Marek" <c...@w...pl>

    witam wszystkich. moje pytanie dotyczy sie samochodow. mianowicie chce kupic
    samochod sobowy ale w dowodzie pisze ciezarowy. samochod ten NIE POSIADA
    HOMOLOGACJI ale i tak jest zarejestrowany jako ciezarowy. pytanie tyczy
    sie tego czy jak go kupie to tez bede mogl odliczyc vat i koszta ? bo z
    samochodami z homologacja mialem juz doswiadczenie i tam niema zadnych
    problemow...

  • 2. Data: 2003-04-06 23:00:51
    Temat: Re: leasing
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Marek -----###
> [...]
    > sie tego czy jak go kupie to tez bede mogl odliczyc vat i koszta ? bo z
    > samochodami z homologacja mialem juz doswiadczenie i tam niema zadnych

    nie znam się na 'sobowych' ale ciężarowy o jakiej ładowności? może by
    tak podawać na wstępie trochę informacji, bo już Maddy niedawno pisała,
    że jasnowidzów tu mamy niewielu...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-04-06 23:17:25
    Od: "Marek" <c...@w...pl>

    wiec to jest samochod do 3,5 tony czyli na prawojazdy kategori "B" a
    dokladnie mercedes ml (taki jeep ) w dowodzie ma ciezarowy ale niema zadnej
    kratki jak np. daewoo lanos czy cos w tym stylu... chociaz tez ma w dowodzie
    ciezarowo osobowy...
    wiec mozna odliczyc vat czy nie? jak to wyglada prawnie?

  • 4. Data: 2003-04-07 07:23:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003, Marek wrote:

    >+ wiec to jest samochod do 3,5 tony czyli na prawojazdy kategori "B"

    Tak sobie myślę że przedpiścy nie interesowało że "do 3,5 tony",
    tylko ile jest minimalnej ładowności (ładowność=maksymalny dopuszcalny
    ładunek). Czy ładowności jest *dokładnie* 3,5 tony ? Czy może
    mogłeś mieć na myśli że 1,5 tony ?
    Już wiesz o co szło z jasnowidzzami ? ;)
    FYI: z p. widzenia podatków znaczenie mają *zdaje się* 750 kG
    oraz "bezsporna ciężarowość", a nie jakiej kategorii prawo
    jazdy jest konieczne...
    Możesz jeszcze googla przeszukać (na hasła "samochód" "osobowy"
    i "ciężarowy"), niezależnie od złożenia wyjaśnień :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-07 09:11:57
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
    > FYI: z p. widzenia podatków znaczenie mają *zdaje się* 750 kG

    a przypadkiem nie *powyżej 500kg* ?
    a może znowu coś przespałem (albo jeszcze się nie obudziłem...)?

  • 6. Data: 2003-04-07 09:59:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik hADeSik napisał:
    > ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###

    > a przypadkiem nie *powyżej 500kg* ?
    > a może znowu coś przespałem (albo jeszcze się nie obudziłem...)?

    To Gotfrydzio nam przysnał :-)
    500kg, bez wątpienia 500 :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-04-07 16:19:54
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Marek napisał(a):

> [...]
    > ciezarowo osobowy...
    > wiec mozna odliczyc vat czy nie? jak to wyglada prawnie?

    jak ma w dowodzie osobowo-ciezarowy to taki jest i mozna go kupic na firme i
    odliczyc vat
    tak mysle chociaz eksertem nie jestem
    pozdrawiam
    rajusan

  • 8. Data: 2003-04-07 16:53:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > jak ma w dowodzie osobowo-ciezarowy to taki jest i mozna go kupic na
> [...]

    To co ma w dowodzie jest już
    od dawna (rok, może więcej) mało istotne.
    Ważne jest, żeby miał homologację na typ ciężarowy,
    albo był "bezspornie" ciężarowy.

  • 9. Data: 2003-04-07 17:03:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...ja i hADeSik...]

    Nie, on się zastrzegał że pisze "z głowy czyli z niczego" :)

    >+ 500kg, bez wątpienia 500 :-)

    A, jeszcze należałoby sprawdzić czy chodzi o masę czy o ciężar :)

    pzdr, Gotfryd
    (wyprowadzający się z grupy na trochę)

  • 10. Data: 2003-04-07 17:20:34
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie tego czy jak go kupie to tez bede mogl odliczyc vat i koszta ? bo z
    > samochodami z homologacja mialem juz doswiadczenie i tam niema zadnych

    Przypadki, w których nabycie towarów lub usług nie uprawnia do obniżenia
    podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku

    1. Usługobiorcom użytkującym samochody osobowe lub inne samochody o
    dopuszczalnej ładowności do 500 kg na podstawie umowy najmu, dzierżawy,
    leasingu lub umowy o podobnym charakterze nie przysługuje prawo do obniżenia
    podatku należnego oraz do zwrotu różnicy podatku o kwotę podatku naliczonego
    od czynszu (raty) i innych odpłatności wynikających z zawartej umowy.
    2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do usługobiorców użytkujących
    samochody o dopuszczalnej ładowności do 500 kg, na podstawie umowy najmu,
    dzierżawy, leasingu lub umowy o podobnym charakterze, zawartej przed dniem
    20 stycznia 1997 r., jeżeli umowa ta została zarejestrowana we właściwym
    urzędzie skarbowym nie później niż do dnia 20 lutego 1997 r.
    3. Podatnikom nabywającym samochody inne niż osobowe, które nie posiadają
    homologacji producenta lub importera wymaganej dla tego rodzaju samochodów,
    nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego oraz do zwrotu różnicy
    podatku, o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem tych samochodów.
    4. Przepisy ust. 1 stosuje się odpowiednio do samochodów, o których mowa w
    ust. 3, z tym że nie stosuje się ich do umów zawartych przed dniem 1
    stycznia 2001 r., jeżeli umowa ta została zarejestrowana w urzędzie
    skarbowym do dnia 31 stycznia 2001r.
    Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje
    się do nabywanych przez podatnika:
    2) samochodów osobowych oraz innych samochodów o dopuszczalnej ładowności do
    500 kg, z wyjątkiem przypadków, gdy odprzedaż lub oddanie w odpłatne
    używanie na podstawie umów leasingu tych samochodów stanowi przedmiot
    działalności podatnika,

    Tak więc ładowność nie ma tu znaczenia, jeśli pojazd nie ma homologacji to
    nie można odliczyć VAT'u.
    Agata