  • 1. Data: 2004-04-16 11:34:03
    Temat: kilka pytan
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    1.

    Kto musi prowadzic ksiege przychodow i rochodow, i w jakim celu i kto musi
    wypelniac te dokumenty:

    . Ewidencja zakupu i sprzedaży VAT
    . Ewidencja środków trwałych (dla KPiR)
    . Ewidencja wyposażenia
    . Ewidencja sprzedaży
    . Ewidencja wyrobów wydanych lub sprowadzonych bez oznaczenia znakami
    akcyzy
    . Wykaz środków trwałych (dla ryczałtowców)
    . Rejestr podatku od czynności cywilno-prawnych
    . Ewidencja pożyczek i zastawionych rzeczy
    . Ewidencja wykorzystania banderol podatkowych i legalizacyjnych
    . Ewidencja czasu pracy
    . Karta przychodów pracownika (ewidencja wynagrodzeń pracownika)
    . Ewidencja pracowników, ewidencja pracowników młodocianych
    . Ewidencja zatrudnienia

    Czy wypelniajac powyzsze musze rowniez prowadzic ksiege przych. i rozch., ?
    jak to jest?

    2.

    . PIT
    . VAT
    . ZUS
    . PCC
    . AKC
    . CIT
    . NIP

    Po co i dla kogo powyzsze dokumenty? :)
    I czemu jest ich az tyle, no np PITy.
    od 37 do PIT 8S

    Czy Takie pity trzeba skladac na oryginalnym papierze, [to samo tyczy sie
    innych] czy taki pit wydrukowany na komputerze o wygladzie bardzo zblizonym
    do oryginala,
    powiedzmy skala 1:1,01 (wszyztskie rubryki, tektsy te same oczywiscie, i
    kolory) tez bedzie uwzgledniony? czy musi byc wydrukowany akurat na
    oryginalnym papierze
    (druku) ?

    [chcialbym utworzyc kreatory do wypelniania tychze dokumentow , dlatego
    pytam :) ] I czy te PITy beda obowiazywac za rok np, czy sie z roku na rok
    zmieniaja? Na Onecie widzialem, przy PIT37 dopisek ze jest na rok 2003, tzn
    ze w 2004 juz bedzie jakis inny?

    Jezeli ktos by bym na tyle mily i by odpowiedzial (dosc wyczerpujaco) na
    pytania, bylbym wdzieczny.

    Pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2004-04-16 16:36:31
    Temat: Re: kilka pytan
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, Przemyslaw Rokicki wrote:

    >+ 1.
    >+
    >+ Kto musi prowadzic ksiege przychodow i rochodow,

    Ten, kto osiągając dochody:
    - z działalności gospodarczej
    - z najmu
    wybrał taką formę. Nie pamiętam co ostatnio jest domyślne (KPiR
    czy ryczałt, pamiętam iż w 2003 zmieniali default :]), ale do
    wyboru jest jeszcze:
    - DG - pełna księgowość (przy przekroczeniu obrotu OBOWIĄZKOWA !)
    - ryczałty w tym:
    -- DG i najem: ewidencjonowany ("liniowy" :), nie mylić z liniowym
    podatkiem na KPiR !)
    -- DG: karta

    Ale NIE WSZYSTKIE DG można prowadzić we WSZYSTKICH formach.

    >+ i w jakim celu i kto musi
    >+ wypelniac te dokumenty:
    >+
    >+
    >+ . Ewidencja zakupu i sprzedaży VAT

    Podatnik VAT. Celem prawidlowego spisania danych potrzebnych
    do wyliczenia w deklaracji VAT należnego i naliczonego.

    >+ . Ewidencja środków trwałych (dla KPiR)

    Sam napisałeś: prowadzący KPiR. Każdy !
    *uwaga*: na karcie, ewidencjonowanym i PK *też* trzeba ją prowadzić,
    dawniej dla ryczałtów to się inaczej nazywało (teraz chyba też EST)

    >+ . Ewidencja wyposażenia

    J.w.

    >+ . Ewidencja sprzedaży

    Przeczytać rozporządzenie ds. KPiR. Nie da się wyłożyć w 2 słowach:
    czasem trzeba, czasem jest to dowolny wybór a czasem konieczność
    innego dowolnego wyboru; na przykład jak dasz "papiery" do biura
    podatkowego to musisz prowadzić ("w miejscu prowadzenia DG") ES.
    ES VAT najczęsciej (nie dam głowy czy ZAWSZE) może zastępować
    "zwykłą" ES.

    >+ . Ewidencja wyrobów wydanych lub sprowadzonych bez oznaczenia znakami
    >+ akcyzy

    Nie wiem :> (do akcyzy się nie mieszam)

    >+ . Wykaz środków trwałych (dla ryczałtowców)

    Czego nie rozumiesz ?

    >+ . Rejestr podatku od czynności cywilno-prawnych

    Hm...

    >+ . Ewidencja pożyczek i zastawionych rzeczy

    Pewnikiem komis !

    >+ . Ewidencja wykorzystania banderol podatkowych i legalizacyjnych

    Patrz wyżej: akcyza

    >+ . Ewidencja czasu pracy
    >+ . Karta przychodów pracownika (ewidencja wynagrodzeń pracownika)
    >+ . Ewidencja pracowników, ewidencja pracowników młodocianych
    >+ . Ewidencja zatrudnienia

    Pracodawcy

    >+ Czy wypelniajac powyzsze musze rowniez prowadzic ksiege przych. i rozch., ?
    >+ jak to jest?

    Napisz pytanie po polsku, nie jestem w stanie odfiltrować :(

    >+ 2.
    >+
    >+
    >+ . PIT
    >+ . VAT
    >+ . ZUS
    >+ . PCC
    >+ . AKC
    >+ . CIT
    >+ . NIP
    >+
    >+
    >+ Po co i dla kogo powyzsze dokumenty? :)

    Dla podatników, ubezpieczonych, płatników i inkasentów:
    - PIT
    - VAT
    - ZUS
    Wyjątkiem jest NIP, bo "przysługuje" podatnikom "tak w ogóle"
    celem przekazywania podatnik<=>US informacji ogólnych
    właśnie :) (numer NIP, miejsce zamieszkania...)

    >+ I czemu jest ich az tyle, no np PITy.
    >+ od 37 do PIT 8S

    Czy ty kiedyś przeczytałeś ustawę o PIT ?
    Na początek z dziesięć rodzajów przychodu. A później jeszcze
    dzieli się na drobne :> i w rodzajach występują wyjątki które
    się opodatkowuje INACZEJ czy przynajmniej INACZEJ pobiera zaliczki.
    I na pewno nie obejrzałeś wszystkich, skoro jesteś przekonany
    iż najniższy PIT to 37 :]

    >+ Czy Takie pity trzeba skladac na oryginalnym papierze,

    W zasadzie nie (patrz niżej).

    >+ [to samo tyczy sie innych]

    Są wyjątki - pojedyncze rodzaje druków z parserami przeznaczonymi
    dla automatycznego skanowania (ostatnio taki GUS mi się trafił :))

> [...]
    >+ powiedzmy skala 1:1,01 (wszyztskie rubryki, tektsy te same oczywiscie,
    >+ i kolory) tez bedzie uwzgledniony? czy musi byc wydrukowany akurat na

    To nie są druki ścisłego zarachowania ;)
    IMHO za podrobienie rzeczonego GUS-coś-tam nie pójdzie się siedzieć ;)

    "normalne" druki mogą być czarno-szaro-białe i urząd "łyka".

    >+ [chcialbym utworzyc kreatory do wypelniania tychze dokumentow , dlatego
    >+ pytam :) ] I czy te PITy beda obowiazywac za rok np, czy sie z roku na rok
    >+ zmieniaja?

    Czasami zmieniają się kilka razy do roku - np. VAT.

    >+ Na Onecie widzialem, przy PIT37 dopisek ze jest na rok 2003, tzn
    >+ ze w 2004 juz bedzie jakis inny?

    Niemal na pewno: w 2003 na przykład nie było "19% DG".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-17 10:03:14
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :: --
    : pozdrowienia, Gotfryd
    : (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    MOlgbys do mnie na priv napisac?

    biuro(malpa)love(myslnik)office(kropka)com

    probowalem napisac na e-mail z posta ale zwrot dostalem.

    Bardzo prosze.

    DZiekuje i pozdrawiam

    P.

  • 4. Data: 2004-04-17 13:40:04
    Temat: OT: kilka pytan
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, Przemyslaw Rokicki wrote:
    >+ probowalem napisac na e-mail z posta ale zwrot dostalem.

    Jaki zwrot ? Jak któryś serwer jest 'wzajemnie' wpisany
    do listy spamerów no to nie da rady :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-04-17 20:41:22
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-16 13:34, Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:

> [...]

    > I czemu jest ich az tyle, no np PITy.

    > Jezeli ktos by bym na tyle mily i by odpowiedzial (dosc wyczerpujaco) na

    Kto pyta nie bladzi. Część nich powinna isc do Min Fin.

    Ja tez mam pytanie:
    Przeczytales choc raz od poczatku do konca elementarne ustawy ?
    1. UPDOF
    2. Ustawa o VAT
    3. UPDG

    Bo jak nie to moge je tu skopiowac. Tak mniej wiecej wygladalaby
    odpowiedz na Twoje pytania.
    ---

  • 6. Data: 2004-04-18 09:05:41
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : Ja tez mam pytanie:
    :
    : Bo jak nie to moge je tu skopiowac. Tak mniej wiecej wygladalaby
    : odpowiedz na Twoje pytania.

    to wez skopiuj tylko te istotne rzeczy, :)

    P.

  • 7. Data: 2004-04-20 09:57:39
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
[...]

    Cytuje z pewnej strony:

    " Formularze do rozliczeń ZUS zamieściliśmy na naszych stronach, aby wskazać
    Ci właściwy sposób ich wypełniania. Pamiętaj, że nie możesz wykorzystywać
    zamieszczonych formularzy do rozliczeń ZUS.
    Oddziały ZUS przyjmują tylko wypełnione oryginalne formularze lub wydruki z
    programu "Płatnik". Zwracamy Twoją uwagę, że dokumenty w formie papierowej
    przyjmowane są tylko od płatników, którzy rozliczają składki lub składki na
    ubezpieczenie zdrowotne za mniej niż 5 ubezpieczonych. Natomiast dokumenty w
    formie elektronicznej możesz przesyłać za pomocą programu "Płatnik - Przekaz
    Elektroniczny", robisz to poprzez Internet lub Ekstranet (w sytuacji gdy
    płatnicy rozliczają składki lub składki na ubezpieczenie zdrowotne łącznie
    za co najmniej 5 ubezpieczonych). "

    P.